Amathus

Sì stati attraversati à a cultura antica greca, fate puru pruvate à visità u stabilimentu di Amathus vicinu à a cità di Limassol in Cipru . Questi settimane sò assuciatu è anu vicinu à l'altri. Ciò chì distingui ci hè chì Limassol hè un locu cumuleghju mudernu chì prumesse milliselli di turisti, è a so cità satellita Amathus hè classificatu com'è "mortu" è ùn interessa micca solu per i stòrici è archeologi, ma ancu per i viaghjatori ordinali. Hè quì chì pudete passà sienti u spiritu di l'antichità è passani trà i piccati millenarii.

Un pocu di storia

I ruini di Amathus in Cipru sò unu di i megliu cunsirvatu in u mumentu. Quandu a cità era u centru di u cultu d'aduranza di Afrodite è, cum'è i scientifichi credevanu, si sviluppau à 1100 aC. Hè cume chì u so fundatore era u legendariu Kinir, u patri d'Adonis, chì hà chjamatu u stabilimentu in onore di a so mamma Amathus è hà custruitu quì numerosi santuariu in onore di l'antica guda di l'amore. Da i lucali pudete amparà una altra legenda: presumitu in questu spaziu, in u sacru sacru di Amathus, Teseiu li tira u so amatu Ariadne, chì hè mortu più mortu quandu u nascita è fù enteratu vicinu à u Santuariu di Afrodite. A cità, chì sussigratu fù ghjuntu vicinu, hà ricevutu u nomu in onore di u duminiu.

Hè cume chì i primi abbitanti di Amathu eranu Pelasgiani. U setticu era custruitu nantu à una roccia custiera, in a vicinanza immediata di u portu naturali, per quessa era un centru impurtante di u trafficu di u mercatu. I so abbitanti vinnianu li rame di rame, rame è ovini à a Grecia antica è u Levant.

Chì ci hè l'Amatto chì aspetta?

Frà l'attrazioni di Amathus, chì deve esse inspecciona, avemu nutatu:

Restani di e mura di a cità facenu un'estremone indelebliu à i turisti, quand'elli cullà nantu à u mari. Infatti, durante a pruspirità di Amathus ùn era micca cusì, solu u fondu di u mare hà assorbutu parti di u stabilimentu.

Cumu visita?

Accustà à a cità hè assai simplice. Perchè a maiò parte di i viaghjatori in l' alberghi di u Limassol , pudete piglià l'autobus numero 30 è scapparu in a strada dopu l'Amatus Hotel. I pruprietori di i veiculi d'alluggiunà si aghjunta à u terraplante, chì vi purterà direttamente in i ruchi. U prezzu di visità Amathus, situatu vicinu à Limassol, hè di 2,5 eurò per persone. L'accessu à e ruine hè apertu da 9 à 17 ore (in l'estiu à 19:30).

Dopu à andà in a cazera, pudete subitu subitu in a cità più minima, induve si trovanu tutte e restu di a piazza di u mercatu, bagnu pubblicu è altre altru edificiu. Dà diremente da quì puderete svià a stazione à l'acropolis, da ellu, in ogni modu, ci hè pocu mancatu, postu chì l'abitanti di Limassol da quì piglionu e pedichi per a custruzzione di e so casa. Quì sò u restu di e turri difensi, è, scalendu à u cima di u culletta, scopre l'amazingly pintoreschi vede. Dopu tuttu, Amathus era situatu nantu à dui muntagni, chì traduceru u fiumu.

Alas, parechji posti di l'anticu stabilimentu eranu presu di Cipru. Allora, a catta monumentale truvata hè guardatu in u Louvre, è un sarcòfagiu impressiunale è bonatu pò esse vistu in u Museu Metropolitanu di u Novu Metropolitanu. Ma in l'acròpuli, ci hè una copia impurtante di u enormu vasu chjamatu prima, perchè pò assicurà u spiritu di u tempu. L'altura hè 1.85 m, è u pesu alcuna 14 tunnillati. A cità vicinu à a cità antica si furmalmente: I lavaghji cù a sera aria ponu atraisce parechji amanti di a rilazione mediterranea, è numerosi restoranti, hotel è e club ùn fate micca abituutu.