Eculugia genetica

Rari malati genetichi - u cuncettu hè assai cunnizziunatu, perchè a malatìa pò esse micca praticamenti in ogni regione, è in una altra zona di u munnu ughjettu sistematicamenti una gran parte di a pupulazione.

Diagnose di e malatie genetica

I malati ereditarii ùn neianu micca da u primu ghjornu di a vita, pò esse manifestatu solu dopu à parechji anni. Hè per quessa, hè impurtante di fà l'analisi puntuale di e malatie genetica di una persona, a realizazione di quale hè pussibule durante u pruggettu di l'imparazione è in u sviluppu fetali. Ci hè parechje metudi di diagnostichi:

  1. Biochemical. U permetterà a determinazione di a prisenza di un gruppu di malatii associati cun trarnuni metabolichi ereditarii. Stu metudu includi l'analisi di u sangue periferali per e malatie geneticu, in quantu un studiu qualitatiu quantitati di l'altri fluidi corpu.
  2. Citogenesi. U sirviziu per identificà e malatie chì si sorgienu per i disordini in l'urganizazione di i cromusomi di a cellula.
  3. Molecular-citogenicu. Hè un metu più perfettu in cumpatori cù a versione precedente è permette di diagnostichi ancu i più luntichi cambiamenti in a struttura è l'arrangementu di cromusomi.
  4. Sindromulugia . A sintomatologia di e malatie genetica spessu coincide cù i segni d'altri, malatiei non-patologichi. L'esencia di stu metudu di diagnosticà hè di distingue di una seria sana di i sintomi specifichi per quelli chì indicanenu un sindromu di malatia héritaria. Questu hè fatta cù l'aiutu di i prugrammi di informazioni speciali è l'ecumenicu pruduttivu da un geneticista.
  5. Molecular-genetica. U metudu più mudernu è fiduciale. Pè permette di esaminà l'ADN è l'ARN umani, detta ancu i cambiamenti minori, cumpresa in a sequenza di nucleotidi. Hè stata utilizata per diagnostichi di malatie e mutazioni monugenichi.
  6. Ultrasound examination:

Trattamentu di e malatie geneticu

U trattamentu si faci cù 3 mètudi:

  1. Sintomatica. Ùn eliminate micca a causa di a malatia, ma removes sintomi doloroso è impedisce à più avanzione di a malatia.
  2. Aetiologicu. Hè influenza diretta in e case di a malatia cù l'aiutu di i metudi di a currezione genetica.
  3. Patogenicu. Hè stata utilizata per cambià i prucessi fisiulogichi è biochiimi in u corpu.

Tipi di malatie genetica

I malatii genetichi ereditarii sò spartuti in trè gruppi:

  1. Aberrations chromosomali.
  2. Malecchi monugenichi.
  3. Puliggi poligeni.

Semu devi esse nutatu chì e malatie congenitali ùn anu micca pertendu à e malatie ereditarii. elli, a maiò spessu, sorge da danni mekanicu à u fetuu o infizziosi.

Lista di malatie genetica

I patrimonii ereditarii più cumuni:

I patrimonii geneticu più rari:

Malergii raru di a genetica: