Festa di i Fortane Santi

U 22 di marzu, sicondu un novu stilu, i cristiani Ortodoxi celebranu a festa di i Fortane Saints o, cum'è ancu chjamatu, u ghjornu di i quatòrde sante di i Martiri di Sevastia.

Chì significà a festa di i quatru santu

A storia di a festa di i Fortane Saints origine di u primu cristianesi. In u 313, in certi parti di u Sacru Imperu Rumanu, a religiù cristiana era già legalizada, è a persecuzione di i cechi. Tuttavia, questu hè micca u casu in ogni locu. In Sebastia, chì era stallatu nantu à u territoriu di l'Armenia muderna, u imperatore Licinius urdinò a purge di l'armata furmea da i cristiani, è allora solu i pagani. In Sevastia servi l'Agricolius paganu ardenti, è sottu à u so cumannu sò quaranta suldati di Cappadocia, professendu u Cristianesimu. U cumandru militari dumandava da i suldati chì cresce a so devozione à i dii pagani, ma si rifieghjenu di falla u chjappu. Allora si rendenu in modu assitatu di e preghje è sintianu a voce di Diu, chì l'animò è i struzzione di ùn cuncilià davanti à l'assalti. A matina dopu, Agricolius pruvò torna à rumpia i suldati, ricontonu à ogni tipu di trucchi è flattery, glurificà i so cumpetenze militari è persuadulate li ritornu à a fe pagana per acquistà a libertà. Quattro Cappadociiani anu novamente sottumessi à a prova, è Agcoliu urdinò ch'elli eranu chjusi in u cunchju.

Una settimana dopu, un dignatariu, Lisias, ghjùnsenu in Sevastia, chì interrogò i suldati, ma dopu chì si ricusonu di giurariate l'fidanzia à i dii pagani, urdinò i Cappadocià chì sò stoned. Eppuru, i petri miraculamente ùn fallenu micca in i suldati, spargugliu in direzzione diffirenti. A teste prussima, chì era di scunvendà a resistenza di i martiri di sunny, era a statua nuda nantu à u ghjacciu, à quale Lisias avia cunnuzie. À i soldati era ancu più difficili, vicinu à u fiume funnaru a sauna. À a notte, unu di i Cappucchi ùn anu pussutu fà, è si ghjittassi in a cabaña chiustu calore, tuttavia, solu pisendu u so llenu, cadiu morta. Altri staunchly cuntinuavanu cuntinuà nantu à u ghjacciu. È dinò un miraculu! U Signore si parlava cù i martiri Sebastiani, è sughjettu totu per elli, perchè u ghjientu frettu è l'acqua era calda.

Unu di i guardia, Aglalia, chì era l'unicu chì ùn era dorme in quellu tempu, quandu vide u miraculu, dicia: "E sò cristianu" è si stete in ligna cù i Cappadociiani.

Arrivatu a matina dopu à u fiumu, Agricolius è Lisiasi visti chì i suldati ùn sò micca solu vivu è micca spugliati, ma ancu unu di i guardiani. Allora accuminciaru ammazzaru e so bracciale cun un martellatu per avè ch'elli moriri in agunia. In seguitu, i córpi di e martyrdom di Sebastine fùbbenu abbruciati, è l'osse èranu ghjittati in u fiume. Ma u viscuvu di Sevastia, benedettu Petru, à a direzzione di Diu, hà sappiutu cugliulà è intarrà i rossi di i guerrei sante.

I Signori di a festa di i Fortane Santi

A significazione di a festa di l'Eglizza di i Fortane Saints hè chì u veru fidiridate ùn ponu dubbità a so fede, è poi sarva, ancu s'ellu suffrissi ancu a morti agonizianu. Un veru Cristianu avissi averi firmatu in i so cunvinti è ùn vi ùn si distendu da elli in ogni situazione.

In questu ghjornu hè customu per ricurdari a quaranta suldati Cappadozii chì dettiru a so vita per a so fede in Diu. In l'onore di elle, un trattatu especial hè servitu in famiglie ortodoxi - buns in forma di albitri. Questi piani, u so volu, sò assuciati cù u cumpurtamentu di i martiri di sunny. L'acellu viulente vuluntà annantu à u sole, ma resigneghja davanti à a grandezza di u Signore di Diu è brusgiate è scappatu. Allora i quaranta Santi Màrtiri, avè reconcibitu à a morte inevitabbile è terribili, puderanu ascendent à u Signore è ricevenu a so gràzia.