Festivinu giudeu Hanukkah

L'avvenimenti storichi chì succerenu in l'antichità tendanu à guidà a maiò parte di e persone per crede chì a festa giuda di Hanukkah hè a libertà di a religione, u triunfu di a Verità, o, più precisamente, a bisogna à rispettà l'adurà à l'altri populi. A violenza ùn pò triunfate assai. A fede inescubile di i Ghjudei in Diu hà dota cù cura è forza in a lotta per a so fede. U Signore hà criatu un miraculu, chì era riflittutu in a festa di Hanukkah.

Un pocu di storia

U principiu di l'avvenimenti hè interpretatu da a data più di duie dumila anni, durante u regnu di Alexandru Grande. Rispunsente Sabiu cù rispettu fundatu pè e tradizione judae è a so fede, ricunniscìanu l'autonomia di l'statu. Se Israele campava da e leie di a Tora, i stati averebbiitu da u grande cummandante fù subitu a li liggi di Grecia cun a filusufìa è a scienze.

I capi di u guvernatore chì pigliàvanu a baton dopu a morte di i Macedoniiani ùn volenu cunciliate cun i dissidenti. Vulianu, per mezu di tutti, per turnà à a so fede. I platti è i proseczioni finu à a pena di morte cundannata, sopratuttu, l'observanza di u mandatu di u sàbatu, circuncisioni è a cobertura di u novu mesi. Chì accadò split the people, è l'insurmu hè inevitabbile. Fu guidatu di Ghjudah Maccabaeus, cù i so fratelli. L'difficultu confrontazioni finita in u triunfu di a ghjustizia.

L'Israeli anu micca pensatu tempuli sacri senza a lume chì anu da a Minora. Un miraculu di u ciucciu survivante cù l'oliu d'oliva, chì era stata utilizata per omplete u lampu, puderia durà solu un ghjornu. Ma a ghjente ùn avete micca stà una setmana finu à ch'elli cottu l'oliu, è illuminatu Minoru. Invece di un ghjornu, a lumera emiscia u pianu ottu ghjorni. Ùn era solu un miraculu di ardenti, ma ancu un miraculu chì marcò a vittoria di u spiritu di ciò chì pareva una forza fisica irresistibili.

Ghjenui festivi Jukukkah - tradizioni

Hanukkah hè celebrata com'è una festa per una settimana, observendu tradizzioni. U principiu di u festival si mette nantu à a sera, quandu u 25 di u ghjornu di u mesi isulanu di Kislev venga. Quandu Hanukkah hè cilibratu, i ghjorni di bordu di dicembre sò più caldi, perchè in ogni casa hè customizare per vende candileri unu dopu l'autru per ottu ghjorni. Sò tutti in u listessu candileru, disignatu per ottu candele, chjamatu Hanukka. Una spargente addizzjonali hè utilizada per ignici. E persone cuncindendu chì a lume chì anu da vela cumune u mondu cun u bonu. A luminaire hè spessu situata in u locu più prominente - com'è regula, hè un tabbenu di a finestra.

A festa giudita di Hanukkah hè un piacevule prediletti per i zitelli, perchè anu puru avutu una vacanze. U focu è i candelotti significanu l'expectativa di un miraculu. I figlioli sò trattati di documenti è dà soldi. A criazione hè chì i zitelli sò nzignati di gestisce i finanzii da a zitiddina. Dopu tuttu, ricevenu una parte di i soldi chì riceve per carità. Una altra parte di l'ingudu pò esse di stallate o si passanu in un casinò di ghjuchina, ghjucatu in savinziu o dreidl.

Chì hè preparatu per Hanukkah hè alimentu, a preparazione chì hè assuciatu cù l'oliu. A cucina tradiziunali per questa festa ùn hè micca troppu ricca in una varietà di platti. A festa giudita di Hanukkah hè famosa per i donuts cun jam and potato pancakes o pancakes (latkes). Donut sò stati preparati da una pasta brecina è sputata cù ancu u zucchero pulmuniu. Hè abitudine à manghjà platti da u furmagliu cottageu è u furmagliu. A menzione hè tentativu di crescita per altri pratiche cottu in l'oliu. U mejor oliu in a cucina, di sicuru, hè cunsideratu cum'è olive .

A festa giudita di Hanukkah hè celebrata no sulu da l'abitudini indigeni di stu paese, hè honore da quasi tutti chì sò in questu ora in Israele, tutti quelli chì credi in i miraculi.