Giardinu Botanicu di Georgetown


U Patrimoniu Naziunale di Malasia hè u Giardinu Botanicu, chì hè di circa dece km da a cità di Georgetown . Hà una storia di centru anni, chì straccata cunfinata u passatu coloniali di u paese è a so originalità è a unicitati.

Un pocu di storia

U giardinu funnatu da i britannichi in u 1884 in memoria di u primu guvernatore di l' isula di Penang, Charles Curtis. Cum'è un omu, in daretu à a natura, in particulari botanica, Curtis da u tempu di a so ghjunta in Malacca recullava i pianti di a flora lucali, chì servia cum'è a basa per a criazione di u famusu fito .

I prublemi burocràichi quasi distruttu un giardinu maravigliu. In u 1910, i so terri traspurtonu à l'autorità cumunali, chì prughjettanu a custruzzione di u reservatu quì. Dui anni dopu, a dicisioni hè statu reconsiderata, è u Gardeni Botanicu anu novu addivintau un oggettu statali. Dopu u 1921, i so urganisazioni sò travagliu cuncimente cù rinfurzà a so coletta è paisaghjulata. Per esempiu, in quellu tempu una rivechju di aromi genitori prisintetini in u parcu, ripusà u travagliu ortugulinu è botanicu, i novi edifici sò stati eretti. U Giude Botanicu di Georgetown hè micca assai differente da u Curtis Park.

Park oghje

U spaziu di u Giardinu Botanicu di Georgetown abbanduneti 30 ettari, nantu à quale si crescia assai pruposti di e cose in u territoriu di u paese è di ellu. Per esempiu, andendu in u parcu, pudete vedere i rapprisentanti di a flora in inherente à i junge di l'India, Sudamerica, Africa, àutri stati Asiatichi.

U Giardinu Botanicu hè fieru di l'immensu cullizzioni di cacti, e pianti aquatici. Ci hè un giardinu di fragrant orchid è petri. A vegetazione di Malaysia hè rampante, chì ghjera in un habitat naturale, per altri l'urganizatori di u parcu pruvate di ricreà e cundizioni adattati.

U Giardinu Botanicu di Georgetown hè spartutu in zoni, u visitatori pò passeghjanu in i cammelli chjosi, decurati cù bè finti è caghjuli beninziati. Ci sò parechji parte di a jungla tropicale cù lianas selvatichi, in u quale u monacu viaghja.

Cascata Giardini

U giardinu botanicu di Georgetown hè chjamatu "giardini di cascata", cum'è una fonte cascata flussi in u so territoriu. Un reservoir artificiale hè stata creata in u 1892 da u ingenieru britànnicu James Macrici. In u passatu, a cascata è u reservatu adiacenti eranu l'ùnicu fonte d'acqua fresca per i navi chi arrivanu in Penang. Stormy streams venenu da una altura di 120 m. Avà, a cascata è u reservoir sò di una persona privata, ma a so visita hè pussibule cun documenti di permessi speciale.

Cumu ghjunghje?

Pudete ottene u locu cù trasportu publicu. Un centru di centu metri da u giardinu hè u stop di Jalan Kebun Bunga, chì hè righjuntu da l'autobus Nos. 10, 23.

Certe volte i turisti si paganu un caru è andate in u so propiu. Avanza nantu à a strada P208, cuncintendu à i signali stradale chì purtanu à a mira.