Grandi parcu


Unu di l'attrazioni principali di Tirana hè u Grandi Parco, situatu à a sponda di un pezzu artificiali in a parti sud di a cità. Questu hè un postu preferitu per visità micca solu i turisti, ma dinò a pupulazione lucale. Eccu a vita vera di l'abbitanti di Tirana hè di vapeur, vigne, alberghi, scole, cafeti, ristorante di a cucina Albanese sò stati situati allora u parcu. À l'intrata à u parcu pudete pagà a bicyclette è diventa a natura albanese à u più.

Storia di u park

Un grande parcorsu fù custruitu in u 1955 in a zona verde di Tirana in u situ di u Memoriale di Sodomia Topnotiya, chì era a mamma di u Re d'Albània, Ahmet Zogu. À u listessu tempu, in u 1956, una presa di 400 metri hè custruita per assicurà chì l'acqua da u futuru lago era mantinutu à u listessu livellu. Duranti a crisa di l'anni 1990, u parcu iniziàticu da cunghjuntu, i arbusti fugliali hà cuminciatu à siccà, è parechji alleoli criscinu è distrussinu i pianti circundante. Dunque, in u 2005, l'urganizazione di l'urdinanza urganizò una "Feria di Salvadore Verdi": a so essenza hè chì i pòpuli stessu propiu manere di restaurà u so amatu parku.

In u 2008, u cumuni di Tirana hà statu un cuncorsu per u megliu pianu maestru ambientale per u novu quartieru. Dui anni dopu, 600 milioni d'euros sò stati attribuiti per a implementazione di u prughjettu di Big Park: edificazioni residenziale, centri d'uffiziu, edifizzioni publichi, hoteli, ustarii agriculi, sportivi è recreatiu, è auto parking.

Chì ci hè interessante nantu à u park?

A tutalità di u parcu hè 230 ettari, di quali circa 14,5 ettari hè occupatu da u Jardinu Botanicu. U park hè un ecosistema unicu - quasi parechji 120 spezie d'arburi, arbusti è fiori. Grazzi à l'infrastruttura perfetta, a natura eccezziunali è un livellu di sicurità, a zona circundante di u lavu hè a più famosa è prestige, no sulu in Tirana, ma in l' Albània . In u Grandi Parco ùn pò micca solu diventerà a natura unica, ma ancu per cunseite u populu di a cità più vicinu. Eccu avete vistu atleti, amatori di crescioni attivu è aderenti di un stile di vita sana, amatori chì passani in pazu, picnics nantu à famiglie cù i zitelli .

In u territoriu di u Grandi Park in Tirana sò ancu a Chiesa Ortodoxa di San Procopiu, parechji monumenti dedicati à l'avvenimenti stòrici è i figuri pùblici di l'Albània, un memorial à 25 soldati britannici chì mortu durante a Siconda Guerra Mundiale, è u Palazzu Presidiale, l'anfiteatru per i renditi d'estiu è u Zoo di Tirana. Quì hè sempre pulita, è à a notte à longu u percorsu di e rote si l'illuminazione hè stata cambiata.

I prublemi ambientale

Sicondu u novu pianu, a zona verdi di u Grandi Park in Tirana hà diminuite significativamente, è assai vegetali da u Jardinu Botanicu hè statu distruttu per a custruzzione di a nova ring road. In l'ultimi anni, u livellu di l'acqua in u lavu artificiali hà dimustratu significativu. I locali ressevuliscenu chì u lavu hè purtamentu svanitatu da u guvernu di a cità, per pudè custruisce novi edificazioni residenziale è guadagnà a vendita di real estate. Se i rumori sò cunfirmati veramente - questu serà un disaster ecumenicu veru, perchè in u lavu ùn hè un ecosistema chì desaparecerà.

Cumu ghjunghje?

Da u centru di a cità à u Grandi Parco è u lagune artificiale pò esse acquistatu in autobus. U parcorsu hà da trè accessori, un pò esse acquistatu in caru, l'altri dui pò esse acquistatu da trasportu pùblicu à u Pogradec Bound Minibus Station o Tirana e Re Kollonat.