Casa di la Panera


A visita à Madrid , cum'è una regula, includenu una visita à a piazza Mayor di Madrid, chì si trova in u centru storicu di a capitale spagnola. U più famoso edifiziu di a piazza hè a Casa di a Panaderia (Panaderia).

Un pocu di storia

A Panaderia hè stata fatta da a fine di u XV sèculu è quasi uguassu di mantene a so apetta à questu ghjornu, ancu dopu una retaglione a grande escala cunigghia cù una seria di incendi chì destrude a maiò parte di l'edificazioni nantu à a chiazza. In Madrid, stu locu hè cunsideratu unu di i meglioppi esempi di l'architettura di a dinastia di l'Habsburgu. Molti palazzi è casi in tuttu a Spagna sò stati construiutu cù a so mudellu: culori di wallpapers di terracotta, spiers alta è un terrazzu in tiled, balconi intricate miniatura.

U nomu Panaderia da traduce in spagnolu cum'è "panificà", urigginatu in u primu pianu di l'edificiu. U guild's furnitures era unu di i più influenti in u paese è ùn pudia micca esse situatu in un distrittu modestu in l'periferia. In più di venda u pane, i so funziunamenti anu compresi ancu a regulazione di i preciosi di u panicu in tuttu u paese cum'è u productu alimentariu principalu di a nazione. I terri superiori appartinevanu di a famiglia reale, sò stati d'uttini, camerei è restosite dopu avvenimenti ospiti in a Plaza Mayor. Duranti a testa, l'esercitazioni è e rendimenu, a famiglia di u monarca è a nubiltà appicchjata hè stallata nantu à e balconi cintrali. E duranti i vacanze, u palazzu hà datu palloli è rossi lavish.

A facciata di a custruzzione dopu à a ricustruzzione di a fine di u seculu XVII cuntra a culore di u brique rosso, hè replete cù stucu è interessanti freschi di temi mitologichi è sceni da a vita. Desafortunadamente, con el tempo, os frescos son gradualmente destruídos, pero desde 1992 el Gobierno de Madrid, de acuerdo con el proyecto aprobado, asigna periódicamente fondos para su restauración. In u centru di a facciata hè visibile bè d'armi di Spagna. In i turri sò colpi in un rolu è un baròmetro, chì si firmò à "clima bellu" è dipoi ùn hè senza pena.

Panaderia era un impurtante edifiziu, chì a so panificazione furnia tutta a curretta di u monarchu. In seguitu, in i so pareti abbitonu l'Academia di l'Arts Noble, dopu avè - l'Acadèmia di Storia. Una volta in a custruzzione u salone di a cità è ancu a biblioteca hà travagliatu temporaneamente. Dopu à u 1880, l'archiviu di a cità tuttu hè stata trasportata quì. Oghje, in un bello edifiziu, riservatu per u Bureau of Congresses and Tourism Bureau.

E di fronte à a Casa di Panadería, l'eterna rivale, a Casa di Carnicium, a butcher's shop, hè sempri questa majestica.

Cumu ghjunghje?

Pudete piglià u trasportu pùblicu à a Piazza di Major, induve u famusu edifiziu si trova: