I Caves di Gomantong


Deep in a junge hustidie di l' isula di Borneo hè un sistema di caverna meandru. Per parechji seculi una crack massiva hè statu furmatu quì chì hè chjamatu caverne di Gomantong. Sò cunnisciuti per u fattu chì sò abbitati da i swifts di salangani chì i so nidi in Cina è in altri paesi sò cunsiderate cunfortia culinaria.

A unicité di e caves di Homanthong

Per a prima volta, i dipositi di u guano (spiegata di i pesti) fù scupertu quì in u 1889 da u scientist JH Allard di a Cina Borneo. I Cavernes d'Homantang sò studiati solu 40 anni dopu in u 1930. In u 2012 è 2014, i circherosteri fete scuperta laser di l'uggettu è creanu a so mappa di detta.

Molti turisti chjamenu stu locu solu "caves di l'horror". Sicondu stimi cunservatori, i caverne di Gomantong sò abitati:

Questu hè un tipu di a catena alimenta in tuttu, induve i rati manghjonu cuccari, è i rossi manghjanu serpenti. Inoltre, ci hè una quantità enorme di zucca di pezzi, chì a so alte ghjunghjenu à 3 m. À i turisti anu da salvà in modu di e caves, senza chjappà cù insetti è serpenti infestati in u pavimentu, à longu u pezzu hè stati travagliati di legni.

A caverna di Gomantong consistiu di dui grandi palazzi:

  1. Cave Negra (Seamud Hitam). L'altura hè di 40-60 m. Cù a so vicinanza di l'entrata, hè cunsideratu u più accessibile.
  2. Cave bianca (Seamud Putih). Ghjuntu cun l 'ingaghja principali di a prima caverna. Per cunquistà, necessitequipà tecniche speciale.

Semu devi esse ricordati chì e caverne di Gomantong sò assai cusandutu è intricate, perch'elli ci anu visitatu solu cù una guida. Inutili, pudete mette cun piacè.

A pruduzzioni di salinti in a cavernes di Gomantong

L'abitanti principali di stu sistema caverna sò l'acelli di u salanganu. Hè cunnuscenu per u nidu di a so saliva, chì si secca in l'aire. I fiumi sò cunsiderate una vanda prisenza, da quale parechji platti sò stati culati in cucina cinese. Molti gourmets still argue about l'utilità è nutrizione di a sopa da i nassi di salangan. Certi chjamani micca gustu, l'altri si sò paragunati cù un souffle banana.

In i caverne di Gomantong, sò dui tipi di nidi: bianchi, cunsistenti solu di salangan saliva, è neru, in u quale sò prisenti pene, rame è altre materiali straneri.

A lege malacca rigulata regulamente a produzzione di simuli veloci. In e caves di Homanthong, sò permessi di cullettinu solu dui volte annu - à a fine di l'invernu è à a mità di l'estiu. In u stessu tempu, bisognu à avè una licenza è un equiptu tècnicu specialu (scala di rattan, cordi, bambù).

Cumu à accede à e caves di Gomantong?

Per vede stu interessu sugettu naturale, hè necessariu di andà à l'isula parte di Malasia . A riserva, in quale si trovanu a caverna di Gomantong, si trova in u nordeste di l'isula di Kalimantan (Borneo), 1500 km da Kuching . Da a capitale, pudete ghjunghjite quì direttamente da u avianu di l'Aerei AirAsia, a Malaysia Airlines ou Singapore Airlines. Volenu 3-5 vittori à ghjornu è paganu in l'aéroportu Sandakana. Hè situatu à 103 km da l'ughjettu è hè cunghjie cun l'uvettu №13 è 22. Quì hè necessariu cambià à un minibus, a tarifa di quale hè $ 4,5 o di riservà una scursioni . Arrivatu in a riserva, avete aduprà 16 km trà a ghjungle, è solu pudete truvà à e caves di Gomantong.

Da Kuala Lumpur à a riserva pò ancu esse acquistatu in caru, ma questu avere duverà fà una volta in Singapore , Jakarta e altre città.