Monarda (bergamota)

Monarda (bergamota), ancu dinò melissa, mint Americana o di limonu, hè una parte di a famiglia di i culori labial. L'altezza di una fiora adulta pò righjunghja un metro. Thin, longa, foglie foglie foglie, sò una forma puntata. E i fiori cultivate inchizzioni, chì righjunghjendu i 8 cm di diàmitru.

In a natura, ci sò parechje spezii di l'annu perenne, ancu di varietà di l'hibridu di questa pianta. Sicondu a variità di fiori fragrant, foglie è stemma monads pò avè un sapori differenti, per esempiu, mint o limonu.

Cumu utilizà u monarchu?

U cultivo di i citrus monad (bergamota) hè più spessu realizatu per u so usu per usanzi medicinali o com'è una fraga aromatica. Per appruntà una bergamota per secà, hè necessariu di cutà a parti suprema di a pianta, almenu 25 cm da u pianu, durante u periodu di fugliale massiu. U vignaghjoli disposti sunnu ligati è siccati. Dopu questu, u monarchu pò esse trituratu è almacenatu in un locu secu, cum'è l'altri aranciùni piccante.

In i foglie di u citru monarchu (bergamota) cuntene l'olii essenziali, chì anu pussibule pruprietà antimicrubbià. Per quessa, si pò aghjunghje micca solu à tè per aromatizà u bè, ma dinò per preparalli di casa di pepini, di pumati o di coglie.

Cultivazione di u monarchu

A pianta hè abbastanza senza pretensione, senza alcuni problema, tenece a glutine è ùn hè micca praticamenti micca espunutu à malati è peste. Monard hà sviluppatu perfetta ancu in i spazii ombrezzate. L'unicu ciò chì deve esse ricordatu quandu si crede una monad (bergamota) hè chì ùn si faci micca risicate assai à u solidu di l' acidu .

Cultivate u monarchu pò esse cum'è e piantini, è cultivà e piante in a pianta aperta. In u primu casu, hè necessariu di suminà e soie in u principiu di a primavera, è di pona in un locu perdurente à mità di maghju. Quandu multiplicate da e cummerciu in a terra aperta, pudete fà un pattu in u principiu o a mità di l'estiu. Monarda cù u limuni, hè ancu bergamota, hà a pruprietà per crede assai spertu, per quandu ogni pocu anni hè bisognu à fracciari u beddu foglie cù a pianta.