Palazzu Arcivescu


Unu di i turisimu più impurtanti di Nicosia - a capitale di Cipru - hè u Palazzu di l'Arciscaminu, chì hè cunsideratu a struttura ortodoxa cultu cchiù famosa nantu à l'isula. In prima era cuncepimentu cum'è una residenza per a capu di a Chiesa Ortodoxa di Cipru è ùn si trova pocu vicinu à u Palazzu Veduta di l'Arcuvescu, edificatu in u 1730 è era un monasteru benedetto.

Chì vede u Palazzo di l'Arciscamu?

U chjuca pertenece à l'architettura neo-bizantina è hè un spedinu risicu di culore di fiori di trepenti cun culori blanche, attenteni immediatamente attente da a ricchezza di u decoru è l'eleganti leggieri chì si stendanu à longu a facciata. Quandu u palazzu hè struitu, i architetti preferanu un grandi finestu, arcuni altuni è u moltu stucco originale. A la porta massima à u palazzu, chì hè stata cunquigliata di arcuni, porta una scala cum'è custera. À l'intrada à u patiu ponu vede l'estatua marbre di l'Archebbesi Makarios III, chì a altezza righjuneghja parechji metri. Makarios era micca solu un capu riligiu, ma ancu u primu presidente di l'isula. Inicialmenti, u munumentu hè statu cast da bronzu, ma in u 2010 hè stata disunata è in u so locu oghje hè una copia di bronzu più modesta. In i mura di l'edificu hè u bustu di l'arciprescu Ciprianu.

I camere interiore di u Palazzu di l'Arciscidenti in Cipru sò largamente chjusu per i turisti per a maiò parte di u tempu, ma vi sarà offerte à inspeccionà u patrimoniu di a residenza, è ancu visitate istituzione situati in u primu pianu di l'edificu:

  1. Museu di a lotta naziunale.
  2. U museu di l'Arte Folkuali, induve pudete acquisto cun mape, stati, embroideries, ornamenti, frescoes da u VIII sèculu à u ghjornu oghji è vede cumu u sviluppu di a cultura di Cipriotti era influinzatu da cavallieri-croati, vitturi veneciali, rapprisintanti di l'Imperu Ottumanu. L'istituzione hè apertu per visita di 9 à 17 da u luni à u venneri 9 à 17 ore, è u sabbatu di 10 à 13 ore.
  3. Biblioteca Archbiscrisca.

Un abultazione di elli vale a pena tutti l'amatori di ieddi antichi, libri è opari antichi d'arti, vestiti è ornamenti di l'erasi passati, è di i troii archeològichi originali.

In u territoriu di u cunghjuntu religiale è culturale sò u Museo Bizantinu , famosu in u mondu per a più ricumissione di i più antichi iconostases, è a Cattidrali di San Ghjuvanni, custruitu in u 1662 è famosa per u so realisimu è a biddizza di i so fresche. Pudete visità u museu Bizantinu di 9 à 13 è da 14 à 16,30 ore (luni-venneri), è u sabatu u so porte sò aperti da 9 à 13 ore. Per vede, serà interessante per avè qualcosa chì ùn si interessa micca solu di a storia di l'antica isula, ma ancu in l'urìgine di l'Ortodosia. Dopu tuttu, Cipru hè sempri cunzidiratu the cradle di questa religione à a par cù Grèzia. Ma ricurdate chì tocca i ighjetti in u museu hè pruibitu strettu.

U Palazzu di l'Arciscamu di u ghjornu hè apertu ghjornu, ma l'accessu liberu hè permessu solu à u patiu è l'istituzioni culturali è educativi di u pianoforte, perchè ùn sia micca stata capaci di inspeccionà i camere interi. Dopu tuttu, i capelli di u precu di u currieru è l'uffizii di a diocesi sò sempri situati quì. In i ghjorni spiciali, se ti sò assai furtunatu, puderanu entra à a stanza di u primu pruprietariu di u Palazzu Makarios, chì hè stata intarrata finu à i nostri ghjorni. Quì in u vechju specialu hè guardatu u core di l'arcivescu.

L'intrata à a residenza hè in modu liberu. Pudete truvà à u palazzu piglià un autobus à u vechju centru di Nicosia, è andendu in a scola. In ghjiru à l'edifiziu hè un bonu parcu, un caminu chì ghjè un piacè.