Prughjettu operattivu

U pruggettu operativu hè unu di i tippi di pianificazione chì implica elaburà pripusizzioni per tempu curretta di tempu, cuncintratu nantu à u massimu dittoriu in i piani di u travagliu previamente planificatu è i so scheduli.

In uperazione, u pianu pianificatu hè a pianificazione di u finanziu finanziariu è i risorse di l'urganizazione. A so necessità ghjera in u fattu chì l'esfera di u materiale hè cambiatu in micca cusì à i cundizioni internu in l'intrudu è per "sambastà salutu" necessita un economu.

A puntata di schedarii - un pianu di travagliu detallatu, a determinazione di i periodi di u principiu è a fine di a fabricazione di un pruduttu o l'esercitu di un altru travagliu di travagliu.

Tipi di pianificazioni operativi

U prugettu operattivu in relazione à a subordinazione à l'intrapriża hè spartuta in 2 tipi:

  1. Mezhtshekhovoe. Prestisce u sviluppu è u cuntrollu di tutti i prudutti produzzione da l'intrapriża in generale, è dirighjanu ancu u robot di ogni dipartimentu o dipartimentu à u lamentu correctly. Stu tipu di pianificazione assicura a coherenza di u pruduzzione sana.
  2. Inside the shop. Hè dirigutu à l'esecutzione sincronica di tutti l'impiegati di u so pianu di u travagliu. Hè incù u sviluppu di novi piani di pruduzzione mensili o trimestrali, a compilazione di cartulare di i robots.

Mètichi di pianificazione operativi

In a pianificazione operativu, secondu l'ispecefulnessi di a produzzione, sò parechje mètudi basi.

  1. U metu volumetricu. Hè destinatu à distribuzione di volumi annu di pruduzzioni è vendita. Stu metudu ùn aiuta micca solu per destinà u voluminu di u travagliu, ma ancu per ottimisimu l'utilizazione di pruduzzioni pruverti.
  2. Metu di u calendariu o pianificazione operatu. Eccu un pianu detallatu per l'esekzione di u robotu, a determinazione di l'epichi di u principiu è a fine di a fabricazione di un pruduttu o l'interpretazione di l'altru robot frontal.
  3. Metu volumètricu di u calendariu. Pè permette di mette u tempu è u vulume di travagliu realizatu à l'intrapriża.
  4. Metu dinamica volumetrica. Provvisti per una interaczione estrechia di l'infurmazioni di prugramma è càlliu cum'è i termini, volumi è dinamichi di a pruduzzioni di prudutti, beni o servizii.

I travagli di planificazione operativi

Invece deve esse dichjaratu chì u cumandru principalu di i piani operativi hè l'urganizazione di l'attività di u ghjornu di l'impiegati, in quantu à a so direzzione in u canali necessariu per l'aiutu. Ci hè ancu una seria secundaria di cumpitenzi di prughjittazioni, chì cumporta cusì cusì:

Principi di pianificazione operativi

Per a prima volta, i principii giovani di a pianificazione foru formulati da A. Fayol. Hà, à u turnu, distinguished 5 principles basic.

  1. U principiu di pianificazione.
  2. U principiu di unità di i piani.
  3. U principiu di a continuità di i piani.
  4. U principiu di flessibilità di i piani.
  5. U principiu di precisione di i piani.

E Stage di a pianificazione operativu per ognunu di i metudi davanu sò individuali. Avemu a cunsiderà i scenze di a pianificazione volumetrica.

  1. U sviluppu di i prugrammi di nomenclature di u calendariu per sparghje parti, unità di assemblea di prudutti.
  2. U sviluppu di e tarei chjamati per u principiu è u fini di u ciculu di a produzione per separà per ogni dipartimentu o dipartimentu.
  3. Formazione di un prugramma di produczione per annunzià i prudutti fin'à u mercatu.

In cunclusioni, vogghiu dicu chì tutti avemu cusì capisce u rolu chì a pianificazione ghjucà in u funziunatu riescitu di l'urganizazione. Hè per quessa, avè studiatu l'infurmazione nutata in stu articulu, avete l'oportunità di fà a so attività più lucru è cumpetiva.