Scola di Roma antica: cumu si fàcenu i zitelli di studiu BC?

I esistiti di l'esilii muderni scantificà siddu pudìanu avè intesu chì cume i zitelli di Roma antica studiatu ...

Oghje, l'alchjate ùn scrivanu l'educazione moderna, annunziendu à u fattu chì "avianu usatu à esse perfetta". Intantu, stu prublemi sò sempri prisenti: in a storia di l'umanità ùn ci era micca una stampa chì tutti si facenu cuntenti cù a furmazione di i so figlioli. Perchè viaghja à vede à u passatu è di capisce chì i zitelli chì anu viscose prima di a nostra era anu studiatu: anu a so educazione antiga anch'elli?

Quale puderia assiste à i educazioni culturali?

I primi istituzioni istrutture, chjamati scholae, eranu scuperte in Roma antica in u III seculu aC. Poviru citadini ùn sò micca dispunibili per u furmazione, perchè tutti i scole sò pagati. In ogni modu, oghji, artisani è schiachi ùn anu mai capu nantu à l'idea di esse educazione libera per i so figlioli - anu tutta l'assicuranza necessaria in casa, chì travaglia com apprendis da una ghjovana età. E rappresentanti prubbleusi di a società romana purtàvanu i so figlioli in i scoli privati ​​in u quali i so figlioli pudessinu à leghje è scrive contactori utili.

À u primu, i picciotti è i zitelli sò furmatu in una classa, ma dopu un sistema educatu separatu hè statu intruduttu. A causa di u patriarche in questa era, in certi ligioni, i picciotti avianu l'ammau l'arti di i lotta è i fundamenti di u legatu romainu, è e zitate fùssenu insignate i fundamenivi di a medicina, a gestione di u servitore è a cura di i zitelli. Ùn pò esse dichjaratu chì u sessu trimestru era sguassatu: à u cuntrariu, dopu à a fine di u prima scola, i zitelli anu allughjatu da i maestri adulti per studii domestichi. In più di i sugetti basi, u tutore persunale anu amparatu à cantà, ballà, retòrica è musica: u sviluppu venenu à esse più di compreente. A più educata a sposa, a più prubbabbilità hà da esse u sposa di un puliticanti prominente.

Chì era a basa per u sistema di furmazione?

L'educazione romana era divisa in dui scole: teme è eccitazione per l'apprendimentu. In certi, a motivazione principale era l'uppurtunità di sperienze u dolore fisicu per a disubbidenza è i lezzi unlearned, in altri - u desideriu di participà à disputi vivendi è inseme cercanu a verità. In i stituzioni di u primu tipu, i zitelli eranu battezzi per a più nica fault, cum'è i maestri eranu sicura chì u zitellu studiava più diligently si era scantu di i maestri à morte. Hè più educazioni demucratiche insinatu un interessu à sente e sughjorni cù intrattenimentu intellettuale cù i studienti è quasi l'amici di i maestri cù l'studienti.

Quale eranu i maestri di i scoli romane?

Siccome a furmazione hè statu pagata è cogliu assai soldi, u prucessu struttivu hè fiducia da u megliu di u megliu. I fundatorii di i primi scoli eranu o luminu di a scienza rumana o esclavi grechi liberati chì purtonu à a cità u sistema di furmazione videndu in a so patria. U guvernu di Roma hà cunvinta rapidamente chì i schiavi è liberi ùn sò micca i meglii maestri, perchè cunnosci micca, ùn anu avutu u tempu di vedà u ​​mondu è di travaglià ind'i so maniche. Per l'insignamentu di e temi principali, militare cunnisciuti, pulitici, ricchi tradiziunali èranu invitati. Avianu quarchi cosa di dì, è puderanu cumprà l'esperienza vera in a battaglia o durante u viaghju - questa educazione hè stata apprezzata sopra à i lectures belli chì sò stati lettoriati da esclaves litterate.

Chì hà l'aghju fattu a scola in Roma antica?

L'antica Roman scholae eranu diffirenti di l'istituzioni educativi muderni chì anu un unificu separatu è un supportu statali. Eranu stati situati in l'edifizii di i venditi o ancu u terminu (termalli romane). I pruprietori di i scole alcunu risultatu in privati ​​custrutticamenti, attraversu i pezzi di presa l'occhi cun una cortina tissu. Mobili di mobili era minimu: u maestru era à pusà à a sedia di lignu, è l'studienti erani situati in taburete bassi, chì allighjanu tutti ciò chì era necessariu per a classe nantu à i so ghjinochje.

U pianu era caru di dirittu per esse permettenu à i pupi impastati di a scola primaria. Ddi picciotti chì ùn sapevanu micca scritte, memorizò e lezioni in altru, u restu - hà scrittu cù wands in plaque cera. Li picciotti majuri, avè amparatu a lettera senza errore, hà avutu permessu per scrive à u pergaminu fattu di e civi di u papiru, secondu i metudi di l'antichi Egizziani.

Chì suggetti anu insignatu in e scole?

In l'Imperu Rumanu, u canon ufficialu hè stata stabilita - una lista obbligatoria di e discipline è una lista di e quistioni chì l'studiantu hà bisognu di aprile prima di l'adultu. Eranu arrigistrati è entri in a ghjinirazioni futuri da u scientist Varro (116-27 aC): hà chjamatu novi sughjetti basi - grammatica, aritmetica, geometria, astronomia, retòrica, dialettica, musica, medicina è architettura. Comu chjamatu prima, alcuni di elli eranu cunsiderati puramente "feminini", perchè a medicina è a musica anu fora esse fora di a lista principali. Ancu à l'iniziu di u novu millenniu, u cumpiimentu megliu per a donna giugra romana hè a "puella docta" - "veru tabbone". Oggi di l'Ecole pudèbbenu chjamati "arti libri", perchè foru destinati à i zitelli di citadini senza città. Curiosamente, i cumpetenze di schiaveni sò chjamati "arti mecànici".

Cumu si furmassi u furmazione?

Quandu i studienti di i scoli moderni si lamentanu di un schedariu assai impetuble, anu bisognu di parlà cumu avè i zitelli di Roma antica. Ùn avete micca ghjorni fora: e classi fighjine sette ghjorni à simana! I vacanze scritto sò solu per i vacanze religiosi, chì eranu chjamati "extravaganza". Se ci hè statu un calore di u veranu in a cità, i classi si firmanu prima di prima, è pudete fà esse practicante senza preghjudiziu a vostra salute.

U scu cursu accuminciau in marzu, e cungressi cumminenu ogni ghjornu à l'alba è hà cuttatu cù l'iniziu di a bughjura. À l'scola, i zitelli anu cuntatu nantu à i liami, dete o canturi, cù una tinta di gomma, focuttu è un pezzu internu.

Cumu puderebbenu andà dopu à a scola?

L'Università ùn esistinu micca in u so vede prisente, ma i giovani pudessinu cuntinuà i so studii postu a scola classica. Dopu dopu à graduate di l'età di 15-16, i ghjovani omini, cù fondi bè da i so genitori, cascàvanu in u stadiu più altu di l'educazione - una scola retòrica. Quì si cunnucenu l'oratoriu, e règule di parlà, l'economia, a filusufìa. A necessità per esse educazione hè stimulata nantu à u fattu chì i graduate di i scole di ritòrica guasi garantitu per esse figuri pùblici, è ancu i senatori.