Storia di Purim

Ogni nazione hà festioni specialhe precediti da preparazione attenta è una grande scala di festività. I Ghjudei anu pussutu ancu e so propiu vacances, chjamati "Purim". A storia di i vacanze Purim data di u passatu distante, quandu i Ghjudei eranu spargugliati in l'imperu persicu, chì si stende da Etiopia à l' India .

Chì ci hè dedicatu a festa giuda di Purim?

A storia di Purim hè stallata in u Libru d'Esther, chì i Ghjudei chjamanu u scroll di Megillat Esther. I fatti scritti in u libru passanu sutta u regnu di u Re Assu, chì diriginiu a Persia trà 486 à u 465 aC. U rè hà postu a festa in a capitale di u statu di Suzan, durante u quale vulia dimustrà a bellezza di a so amata, Tsarina Vashti. A donna rifiutò di andà à i steddi invitati, chì anu presentatu assai l'Achashverosh.

Allora, a so dichjarazione, i pratichi ghjudiziali di Persia fùbbenu purtati à u palazzu, è da parechje ellu avia una ragazza d'uriggini uriginata statua. À quellu tempu era orbu è hà crisciutu in a casa di u so fratellu Mordecai. U rè renda decidisce à Ester a so nova moglie, ma a zitella ùn li ùn hà micca dettu à u so maritu annantu à i so radichi ghjusti. À quellu tempu u Tsar preparava un tentativu è Mordecai hà sappiutu da avè a Ahashverosh per a so sughjera, perchè s'hè salvatu.

Dopu un pocu tempu, u rè facia tutti i Ghjudei di Haman, u so cunsigenu à u nimicu. Prima di ellu, in teme, ogni abbitanti di l'imperu prustende u so testa, salvu Mordecai. Allora Haman hà decisu di vende nantu à ellu è di tuttu u pòpulu è, utilizendu intrigues è falati, uttenutu da u re, un ordine per destruisce tutti i persiani chì anu rizzi juvinni. Per lotu, era periculu in u 13 di u mese di Adar. Allora Marhodei hà dettu chì à a so sughjura, chì in turnu dumandò u rè per prutege tutti i Ghjudei, perchè ella stessu hè una parte di questu populu. U rè inragenti urdinò à l'Ammanu per esse esercitu è ​​hà firmatu un novu decretu cumu 13 quelli chì stanu in l'imperu di i Ghjudei pudianu esèrcitu tutti i so avicole, ma ùn si pruponenu micca a robba in casa. In u risultatu, più di 75.000 persone, cumpresu i deci figli di Haman, eranu stirminati.

Dopu à a vittoria, i Ghjudei cilibraru a so salvezza màgica, è Marhodaya hè divintatu u cunsigliu principali di u re. Dopu quì, u Purim judiu hè diventatu una festa chì simbolizza a salvezza di tutti i Ghjudei da a morte è a vergogerie.

Tradizzioni di e vacanze Purim

Oghje, Purim hè un ghjornu speciali per tuttu u populu di i Ghjudei, è e celebrazione in u so onore si trovani in una atmosfera di divertimentu è faciule. I ghjorni ufficiali di e celebrazione sò 14 è 15 Adar. I dati ùn sò micca stati è cambià ogni annu. Cusì, in u 2013 Purim fù celebrata u 23-24 di frivaru, è in 2014 u Marzu 15-16.

U ghjornu chì Purim hè cilibratu hè customu per fà a realizazione di l'azzioni cumminzioni:

  1. Scrolls . Durante a preghiera in a sinagoga, i lettori recite scrolls da u libru d'Ester. À questu tempu, quelli chì cagiunati accumincianu a timperta, pituvali per fà u rughjonu cù scorci. Cusì scambià annunziate per u ricordu di i decretu di villainu. Rabbis, invece, spessu protesta contru stu modu in a sinagoga.
  2. Un pruduttu solu . Hè u solitu di vìviri assai di u vinu. Sicondu u libru principaru di u ghjudisimu, avete bisognu di vìviri senza fine di distinguerà, S'è di voce benedizzioni à Mordecai o a maladizzione Haman. In u vacanze, i gallettini sò furnitu in a forma di un "triangulu" cù un pezzu di marmellate o papaveri.
  3. Rigali . U ghjornu di Purim hè customizare per dà dolce pane à i parenti è dà limòsine à i bisognu.
  4. Carnaval . Durante u manghjulu, i picculi rapprisaggi basati nantu à e leggende di u libru d'Esther sò ghjucati. Puru Purim hè abituale di diventà disfunzioni, è l'omi pò ponu vistimenti di e donne è vice versa. In a situazione abituale, tali azzioni pruibitori pruibitivi da a lege judae.