Tempiu di Santa Santa Sophia à Costantinopuli

U Tempiu di Santa-Sophia in Constantinopuli (issa Istanbul ) hè stata custruita in u 4 ° seculu dC. Nta mezzu di u XV sèculu com'è u risultatu di a captura di a cità europea da i turchi Ottumani, a catedrale hà divintata una moschea islàmica. In u 1935, a catedrala di Santa Sofia in Istambul acquistò u statutu di un museu, è in u 1985 hè statu inclusu cum'è un patrimoniu da a famiglia di a UNESCO cum'è un monumentu storicu.

Dove si trova Hagia Sophia?

U simbulu famoso di u grande Bizantinu hè issa ufficialmente chjamatu u Museo di Aya-Sophia è si trova in u rughjonu storicu di Sultanahmet - in u vechju centru di u turcu Istanbul.

Quale hà custruitu u Hagia Sophia?

A storia di a catedrale di Santa Sophia hè stata cuminciata in u primu quartu di u IV seculu in u regnu di l'imperatore rumanu Custante u Grande - u fundatori di a capitale di l'imperu di Constantinopuli. In u 1380 u Teodori Iodiusu dete l'església à i cristiani Ortodoxi è hà postu l'Archevistru Gregoriu u Teologu. Parechji volti chì a catedrale fù distrutta cum'è u risultatu d'incendi è danucatu da i terrimoti. In u 1453, u Tempiu di Santa-Sophia hè stata cunversata in una moschea, quattru minareti è buttbotti sò stati accunsentiti da ellu, trasfurmendu a storia generale di l'estrazione architettona, è cuparti i murali di u tempore. Solu dopu chì Hagia Sophia hè statu dichjaratu un museu, i purificati i capiglii di gesso da numeros fresques è mosaici.

Architettura di Hagia Sophia

Comu u risultatu di parechji riarranzioni è restaurazioni da u custruzzione originale, praticamenti nunda era sempre. Ma in generale, l'architettura di a struttura majestiva repertoriu e funzioni inherentanu in l'arti Bizantinu: una cumunione speziale di splendore è solenni. Oghje, Hagia Sophia in Turchia hè una struttura quadrangulari chì formanu trè nave. A basilica hè corona da una cingola giugna consistente di quaranta archi soprappi da enormi culonnii di malachite è pórfite. In a parti suprema di a cupola 40 finestri, in più, 5 finestri sò in ogni niche. A forza unica è a forza di i mura, sicondu l'esperimenti, hè furnita da u fattu chì un estrattu di foglie di fioru era aghjuntu à u mortareddu.

Prupta particulari hè a dicurazioni interiore di a catedrale: dettagli di marmurine colore, mosaici addisignati nantu à u pianu d'oru, mosaichi di cumpunimenti nantu à i muri, riliggiuni borsi è stòrici, in quantu l'ornamenti fiurali. In u mosaicu opare e trè persone di sviluppu di sta forma di l'arti sò chjaramente distinti, carattarizati da e particularità di l'usu di u culore è di creà una imagina.

I posti di u tèmpiu sò 8 culpiti di jaspe di un corcu veramente novu, purtatu da u tempiu d'Artemisa in Efese , è a famosa «cola piegana». Sicondu a creda, se ti tocca u pughjale in a colonna chjucata cù capasti di copper è à a stessa volta sente a presenza di umidità, invece u volu squadra vera si sarà certa.

Aya-Sophia hè una cumminazzioni di imaghjini di simboli cristiani, Ghjesù Cristu, Mamma di Diu, santi, prufeti di antichi Testamentu è citatini da l'Koran, situatu nantu à scuddi enormi. Particularità di l'intaressu sò l'inscriptions made in parapets di pedre à parechji seculi. I più antichi sò e runas scandinavi, da parte da i Guerrieri-Varangiani in u Medievu. Avà sò intornitu cù un materiale trasparente trasparente specialu chì prutege l'inscriptions runique da borbole.

Nta l'ùrtimi anni, a so cumpagnia tandu hè stata tena per rinvià a Hagia Sophia à u Cristianu Ortodoxu, comi pianizzatu uriginale. I Cristiani in parechji paesi di u mondu s'unì à e dumandesi di rimettimu l'anticu tempiu à l'Ortodosia, perchè i cresii anu a pussibilità di pricà in a chiesa.