Chufut-Kale - cave city

U famusu Chufut-Kale si trova in vicinanza di Bakhchisaray è hè cunzidiratu unu di i so attraversu principali, cù u palazzu di Khan , in tempi antichi era chjamatu Kyrk-Or, chì in traduzzione significò "Forty Fortress". Oghje hè chjamatu a "cità diu". A storia di queste locu hè moltu più vechja di quella chì pare pare.

Chufut-Calais: storia

In u 13u seculu, a tribù più putenti di Alani campava in a furtizza. L'abitanti si ingrandavanu à l'agricultura, cummercializati cù i paesi vicini. Ma prestu, a tribù era capitau da a Golden Horde. Hè da quì chì a fortresse fù chjamata Kyrk-Or. U locu è u putere di a fortaleza sò stati apprezzati è u primu khanu pusau a so residenza quì.

Dopu chì i khans crimea rifieghjani in Bakhchisarai, Chufut-Kale divintò citadella di a capitale è u locu di prighjonu di i prigiuneri. Dopu à a mità di u 17u seculu, i Tattani cadutu di Kirk-Or, solu i Karaites stanu. Tatari si cunzidenu cun Ghjudei, perchè a cità hè statu cambiatu novu Chufut-Kale (Fortress di Ghjuda). A fortezza di Chufut-Kale hè divintata a casa per i Karaites per i dui dui centu anni.

Dopu, dopu à l'intrada di a Crimea in Russia, i Karaites si dichjaravanu cumpressi, chì li dettu u drittu per ottene i funziunarii in l'esercitu. Nimu ùn si cunzidirau cum'è i Ghjudei. Fu durante stu piriudu chì a cità di Chufut-Kale prossimu gradualmentu per vagnari. Residenti passani gradualmenti à Bakhchisaray, Evpatoria è Simferopol. L'ultimi di i so abitanti fughjenu i so paesi nativu in u 1852.

Chufut-Calais: per arrivà?

Sè decide di visità ste sitimi più interessanti, pudete truvà facilmente e coordenadas di Chufut-Kale cù l'aiutu di u carte di Crimea. A cità si trova 3.5 km a est di Bakhchisaray. Hè situatu nantu à l'altupianu di u spurenu di a muntagna è solu ponu ghjunghje à pezu.

A la cueva di Chufut-Kale porta una longa scala di 480 passi. Prima pudete vede e cuttuli cutsu direttamente in a roccia. Sò chapeli, capelli è un ingrossu di l'escale volte.

Allora accumpèvule a l'ultima grotta induve si trovanu l'icona famosa. In seguitu, andate in u Monastru Uspensky vicinu à Chufut-Kale. Da u monasteru a strada porta à l'orchard, è da quì à a rocca rocca. Per una banda, pare chì l'arrecife di muntagna chjappà, è a strada porta à e porte di a cità. Arricumandate à a porta Chufut-Kale pò esse chjappà, cum'è a strada hè veramente angulata, è a via suttana hè più tortuosa. Ancu i piu di coghju si deve suvita, per ùn avè micca scappatu di a spiunna di spaziu, spuntate cù pedras spumanti.

Tour turca da a cueva di Chufut-Kale

L'intrata à a cità si attraversu e porte sud di Kuchuk-Kapu. Ancu sò chjamati "secret", perchè pudete vede micca solu quì vicinu. In certi modi, i porti sò una trappula. U fattu hè chì pudete avè avvicinà solu cù u vostru dirittu. Comu sapete, u scudu era tenutu in a manca, perchè à u muru, l'inimicu era indefensivu. Questu hè stata utilizata da l'abitanti di a cità: vèninu l'attaccatu cù frecce di u muru. Ùn pudete micca toccu à a porta cù un ramu, perchè l'ascenzione hè abbastanza propina. E si era pussibule per sparisce, dopu à l'assaltu, l'inimitu si truvò cun un corridore strettu. Hè abbastanza per fallu enormi pieddi o fremu acqua di ferita nantu à i capi di i nemichi.

Unu di l'attrazioni di a cità di Chufut-Kale hè un pozzu. Hè situatu à u sudu di u quadru principal è hè un tanku cutucatu direttamente in a roccia. L'avvicinamenti sò disposti in una manera chì u flussu di l'acqua di pluie hè sempre in u pozzu. Dui sump eranu chjusi vicinu. I posti sò senza mancanza d'acqua, perchè l'acqua era purtata à a cità da e fonti vicinu.

Ci era ancu un fundiu seccu in a cità. Duranti l'assediu, era da questu pezzu chì l'acqua era datu per l'abitanti. In seguitu, quandu a furtizza perdiu a so lege marciale, l'infurmazioni di u pozzu era persu. L'infurmazione scelta passava da generazioni à generazione solu i custodiani è anziani di a cità.