Teorichi di cumannanti

A ghjente si messe à interessa di tuttu ciò chì tocca à a duttrina di cumandante in u principiu di u XXu seculu. I scientisti pruvate di sapè chì qualità deve esse sviluppati per esse capaci di influenzà assai persone è se possu pussibule acquistà e cumpitenzi necessarii per questu. Dunque, ci sò creati tiurìi di cumannanti. Fighjemu i so destinazioni più populari.

Teorichi di cumannanti in psicoluggìa

  1. A teoria di l'omu grande . Suppò chì u capimaghjitu pò solu esse nascitu. Ancu se vulete sviluppà e qualità necessaria, addiventa impositu di divintà una tale persona. In questa teoria, u grand leader hè riflittutu cum'è un eroi veru, un tipu di caratteru miticu chì hè destinatu à esse u capimachja, guidà a multitude.
  2. Teoria di caratteristiche caratteristiche . Hè assai simile à l'anticu. Lideratura è certi tragi di caratteru sò ereditati. True, a teoria hà un mudernu significativu - hè stissu creu chì, à causa di circustanze, caratteristiche individuali, micca ogni persona cù tali ghjente diventeranu un capu.
  3. Situazione di a guida . Per un individuu duminanti ùn ci hè una storia di cumpurtamentu di cumpurtamentu definite. In diverse situazione, pò esse manifestatu in modu diffirenti. Invece di u stilu di cumandariu, e caratteristiche di seguitori è à e altre situazione. Dopu tuttu, per quellu di l'ultimu si deve aduprà un certu modu di dirigenza.
  4. Teorìa cumportamentale . Hè fundamentu nantu à a crede chì u dirigenti pò esse apprinneru. A tiurìa basa in l'azzioni di i pirsuni, invece di i so prupietà innate, perch'ellu pò esse diventatu un diriggetu per mezu à a pràtica è a furmazione.
  5. Teoria di cuntrollu . Hè fundamentu nantu à a rapportu trà i capi è i so seguitori. I participanti sò uniti di benefiziu mutuale, questu quì, u capimacherà offre un premiu valore in cambià da u ricunniscenza di u so putere.
  6. Teoria di transformazione . Hè fundamentu nantu à a motivazione interna è un veru impegnu à l'idee di u leader. Sta tiurìa assume chì u capimacherà hè qualchissia chì hà sappiutu cuncernate assai è agisce in a direzione ghjusta.
  7. A teoria di a dirigenza carismàtica . U so fundazione hè a cunvinzione chì un capu pò influenzarii à l'altri populi à l'attrachzione persunale, chì hè spressione in tuttu cunfidenza di i sentenzi proprii, responsabilità, etc.

Tipi di capi

  1. U Re . L'imaghjini di un babbu stesu è veneratu, chì sapi chì inspirà persone cun fiducia in autore, mentre di scambià tutti l'emozioni negativi. Un tali dirigenti hè honuratu è nominatu per a so candidazione nantu à a basa di l'amore, simpatia.
  2. Leader . A persona chì prova di imitalla in u gruppu. Viu un certu standard, un ideale, à quale unu deve aduprà.
  3. Tirannu . Oghje hè raru. Questa persona hè diventera un capu, perchè ispira à l'altri cun u sensu di teme è obedientzia. Questa hè a personalità dominante, chì sò teme è obedientemente ubbidì.
  4. U organizzatore . Hè capaci di unisce a ghjente è i guverni à un scopu cumuni. Ci hè u rolu di supportu per u restu di u gruppu.
  5. Lu Seducer . Un manipulatore skilled. Una persona chì sapi di ghjucà à i dèbbiti di l'altri, dà una vente à l'emozioni depressi, allevà a tensione è impedisce i cunflitti . Hè amatu assai, spessu, senza avè avutu mancanza di mancanza.
  6. L 'eroi . Sughjettu di u monicu di l'altri populi. In regula, u so cumpurtamentu si manifisteghja in azzioni di prutesta massiva. Circundendu vedi u so valore è, per via di seguitu, seguitanu.

Hè nutate chì e teori è i tipi di cumannanti siguendu esse scupertu. A teoria psicologica di i dirigenti vi permette di definisce e mudelli più efficaisie per a sviluppà e qualità di un capu. Avvicinamenti moderni à un capativi efficace includeu u sviluppu di u charisma, a dirigenza transformativa è l'autore.