U ghjornu di i minori

U ghjornu di i minore hè una festa prufessiunale, quandu e persone chì sughjenu minerale anuranu a populazione cù l'energia vitale. Pigliò a so storia in u 1935, quandu u minerale A. Stakhanov hà sappiutu stabilitu un recordu mundiale in a notte di u 30-31 d'agostu, dopu avè esse pigliatu 102 tunnillati di carbone in uce di i seti tunnellati pusati da e norme. Questu avvene fubbe fatale per certi cità.

Hè impussibile esse exactu a data di quellu ghjornu u ghjornu di u minerale si celebrà, perchè cascà nantu à l'ultimu Domenici d'Agostu. In ogni modu, in u 1947 anu publicatu un ordine in l'URSS chì a primu celebrazione di u ghjornu di u Miner duveria esse u 29 d'Agostu. In più di più di 60 anni fà, stu vacanze di minatore prufessiunale hè unu di i più apprizzati in u territoriu di i paesi di l'anziani unione. Cusì, cum'è prima, cun un vastu scopu, u ghjornu di u Minore hè celebrata in Ucrânia, Russia, è ancu Estonia, Kazakhstan è Bielorussia.

Tradizzioni è mudernità

In certi città, stu ghjornu hè cunsideratu cum'è u vacanze principaru è preferitu. In Neryungri, Vorkuta, Karaganda, Kemerovo, Severouralsk, Kirovsk, Shakhty, Lugansk, Gorlovka, Makeyevka, Sverdlovsk, Int, Krivoy Rog, Donetsk, Gukovo, in parechje altre città induve u carbone hè attivatu minatu, è di sicuru, in Stakhanov u ghjornu minore, i cuncertorii sò grande, chì attrae famosi cantanti, gruppi creativi. Tradizionalmente in a sera, u celu sò illuminatu da i bombe, è a ghjente diventa in a festa à a dumande.

In modu, a industria minera di carbone in parechje cità hè cusì primordia chì u ghjornu di i Miner è u Cità di a cità si celebranu simultaneamente. Parlà di Donetsk, Berezovsky, Gorlovka, Prokopyevsk, Makeyevka, Shakhtersk, Sol-Iletsk, Krasnokamensk, è Cheremkhovo è Solegorsk.