Cumu si celebrava u Natale in Russia?

Per a maiò parte di noi, a parola "Natale" hè assuciata cù a canzone "MerryChristmas", Santa Claus, calze stati colpi di una chimenea è altre "patata" presaggiu di i filmi americani. Invece, pochi pirsunu pensanu chì tuttu questu hè applicà à u Natale Catòlicu, chì si celebrà u 25 di dicembre sicondu u calendariu gregorianu. Ma l'aderenti di l'Ortodoxia celebranu din festa u 7 di jinnaru, cunfidendu u calendariu giulianu. I paesi Ortugabani, primarjament Russia, cum'è i Catòlichi, anu u so tradizioni chì sò stallati in u passatu in u passatu. Allora, cumu si celebrava u Natale in Russia?

Storia di i vacanze

Parrannu di a storia di a celebrazione di Natale in Russia, hè necessariu di primurà di nutà chì hè principiatu in u dicèsimu sèculu - in quellu tempu l'estensità generalizata di u Cristianesimu hà fattu. In ogni modu, era difficiule per l'eslaviani di abbandunà davanti à a fede pagana, è dinò parvene un fenomenu assai interessanti da u puntu di vista culturale: certi benedetti cristiani fôru dotate di e funzioni di antichi dii, è parechji vacanze manteneanu elementi distinti di u paganimu. Parlà di ritimi: Natale in Russia, per esempiu, hà cuncidatu cù Kolyada - u ghjornu di u solstiziu invernu, simbulizendu l'alargu di i ghjorni è i ghjorni d'accensioni. In seguitu, Kolyada principia à apre a Christmas Eve - una seria di vacanze di Natale, chì dura da u 7 à 19 ghjennaghju.

A sera di u 6 di jinnaru era chjamatu a vigenza di Natale per i Slaves. A questa parola veni da u sustantivo "osovo" - denota un pranzu di granci di biancu di u triple è l'orzu, aromatizzati cù u melatu è i frutti secchi. U nutru hè stata sottu sottu i buttoni - cum'è un tipu di rigalu à u Salvadore, chì era vicinu à esse nascitu. In questu ghjornu era abitudine di abbandunà di manghjà davanti à l'stella di Betlemme attesta in u celu. À a notte persone ghjunghjenu à a chjesa per un servu solenni - Vigil. Dopu u serviziu, spustonu in un "cantu rossu" sottu à l'imaghjinate di un saccu di fìanu, di cente è di kutya - frittura di grani. Inesessuali, era una offerta à Veles, u diu di a fertilità in u panteistu paganu, ma pocu pirdutu u so significatu uriginale è hà cuminciatu à esse cunsideratu cum'è un simbulu di a Natività di Cristu.

I tradizioni per a celebrazione di Natale in Russia hà include "razgovlenie": dopu à l'affaienti in ogni casa una tavola beddosa cù una festa era cuparta. Olii, porchi, zuppa di col russia, gelatina, kutya, pancakes, torta, panzani ... Un attributu essenziale di a tavola festiva era "succosa" - figurini di l'animali moltu di massa.

I riti di i Natale

Cumu l'avete nutatu, u Natale è Natale in Russia durò 13 ghjorni - da u 7 à u 19 ghjennaghju. Tuttu stu tempu era dedicatu à a rapprisintazioni di numerosi ritimu santu, di furtuna, di ghjoculi è di altre spettaculu. Spécialment popular entre i ghjovani ghjente era caroling: ghjovani omini chjappi in picculi gruppi è caminavanu tutte e case in u paese, canta carols sottu i finestali (canti rituali praendu u patrone è a so famiglia) è avè un trattatu per questu.

U sicondu ghjornu di Natale fu chjamatu "Cattidrali di a Vèrgine" è dedicatu à a Vergine Maria - a mamma di Cristu. Da quellu ghjornu, accuminciò l'affittu è i circulazioni di i mummi: i carusi si mettiu e so capelli di pilami, stati cuddati cù culati di soot è camminavanu à e carru, ghjucatu di scade è ancu eterni sali. Chjucchi unmarried ad avissini - sopratuttu, sicuru, i sposa - cera fubbe vittata, tira un slipper da a porta, hà guardatu à i specchi da a lumera di una cannila, a sperienza di veda a cated.

A festa di Natale in Russia hà tradiziunale finita cun un servizio di l'acqua: devoutly crescenu i ghjente scumpiuti in un furmulu di ghjocu vicinu à u Ghjurdanu, lavà i so piccati davanti à u Bautismu .