Day Girls Day

Parechji di noi ùn sanu micca infurmatu di l'esistenza di una festa speciale - u ghjornu internaziunale di i zitelli. Hè stata appruvata da l'Assemblea Generale di Nuvembre di dicembre di u 2011. Una risoluzione per celebrà stu ghjornu hè stata prisduta da u Ministru di l'Affari di Donna, Ron Ambrose.

A storia di u ghjornu internaziunista di i zitelli

I matrimonii in zitiddina - stu prublema hè pertinente micca solu per i paesi in u Mediu Orienti o l'Asia. In Russia, per esempiu, in i figlioli di u XVIII secolo puderanu maritaru di l'età di 13, in u XIX sèculu l'età era addivata à 16 anni. In i zitelli in Italia, e zitelli addiventanu bride à l'età di 12 anni. E nta l'isuli longhi di l'Oceanu Pacificu, e zitelli sò ancu maritii cù a nascita.

Sicondu studii statistici mundiale, ogni terza chjesa chì ùn hà micca righjuntu u quinc'hè anniversariu hè digià entre in età adulta. Si maritassi in zitiddina, e zitate addivientenu dipende à i so maritu. Ùn pò micca riceve educazione propria, è a so furmazione com'è una persona si ponu esse simplificatu. Hè u livellu bellu di sviluppu intellettuale è intellettuale di una fimmina petite chì ùn li permettenu micca a resistenza di a viulenza di l'adulti.

U furzendu un primu matrimòni hè una violazione diretta di i diritti umani. Hè un impattu assai negativu nantu à a vita di a chjesa, privendu di a so zitiddina. Inoltre, i sposi umani, in regula, portanu à i primi pregnanzii, è à questu, i fugliali ùn sò micca disprezzati o fisici o moralmenti. Inoltre, un primu di gravidanza pò essa periculosa per a vita di una piccula donna. L'esperti di l'ONU crede chì e zitelli chì sò obligati à spusà si ponu praticamenti schiachi, in famiglia è in relazioni sessuale.

In quale data hè celebrava u ghjornu in paese di a famiglia?

Sicondu a risuluzione di l'ONU, u Cumpagnia di Nanzi Internaziunale hè celebrata annu, da principiu di u 2012, l'11 d'ottobre. L'urganisazioni vulianu chjudarà l'attinzioni di tuttu u publicu à i prublemi cunnessi cù i diritti di e donne in tutti i mondu. Sò disposti in u persequitammu opportunità à acquistà a furmazione nantu à i rapprisentanti di u sessu maschile, a mancanza d'assistenza medica è nutrimentu adatta, a prutezzione di a violenza è a discriminazione. U più particulare hè u prublema di u primu matrimuniale è a curazione di a zitella à spusà in a zitella.

A primu celebrazione di u Chjovi di u Ghjocu in u 2012 era dedicatu à i primuri zingari di e zitelli. In u 2013 prossimu, u ghjornu era dedicatu à i prublemi di l'educazione di i zitelli. Ùn hè micca sicretu chì in u nostru tempu, cum'è parechji anni fà, assai picciotti sò privati ​​di l'uppurtunità di sapè. Ci hè parechje motivi per questa: familiari finanziarii diffirenzii, dumèstichi domestichi di una donna casera, una qualità insumente à l'educazione in i paesi sviluppati. A celebrazione di u ghjornu di a Famiglia di Nazione in u 2014 si tenia accunsente cù u mottu di sparà a violenza contru adolescenti.

Quist'annu, in u so messagiu in l'occasioni di a festa, chì l'uggettu di l'uguale di genre per tutti e zitelli, e donne è a donne anu appressu appena. È sì oghji a comunità mundiale cumencia à u travagliu per stu travagliu, in u 2030, quandu e moetri attuale volenu l'adulte, hè assai possibbili à ottene e so funzioni di settimane.

Cumu celebrà u ghjornu di i ghjorni internaziunali?

U 11 d'uttrovi, parechji eventi tematichi per u ghjornu di a Famiglia Naziunalista sò in tutti i paesi: riunioni, seminarii, avvenimenti è esibizzioni fotografichi chì ponichendu i fatti di a viulenza contru i zitelli, a discriminazione di u sessu, è a so incitement à un primu matrimoniu. In questu ghjornu, libretti è libretti sò distribuzie per u rispettu di i diritti di e donne in u mondu.