10 stori horri di i zoos in quali pirsuni eranu sposti

Hè difficiulmente imaginate chì pocu pocu tempu ci sò i zoos in u mondu induve e persone ùn eranu animali in i cangeri, ma e persone. Believe me, sti stati ùn ponu micca lasciatu indifferenti.

Quasi ogni cità grandi hà i zoo, è e persone tratanu di manera diversa. Ci sò quelli chì crèdenu chì questu hè una burla di l'animali chì deve viaghjà in libertà. Ciò chì pò esse dichjaratu di i zoologichi umani, chì parechji dicini di anni fà eranu funziona activamenti è eranu popular. Èranu paradijati da e persone cun carattaristichi specifichi, chì attraeru u pettu. Scupremu di sti stori horrible.

1. Saarty Bartmann - 1810

L'exotic marine dealer hà truvatu una prisenza inusual - una ragazza di 20 anni, chì avia offru un travagliu assai pagatu, senza specifieru unu. Idda accunsentia è andò cun ellu à Londra. Saarty attrae l'attinzioni di u mercatu cù i so buttigliati prominenti, è i so genitali anu una forma inusual. Hè stata vistutu di robba stretta o à quandu hà espunutu à tutti, cum'è una mostra in l'esposizione. Hà vivitu in terribili cundamentu è mortu in a miseria, è u scheletru, u geniu è u genitale finu à u 1974 eranu rappresentati in u Museu di l'omu di Parighja. À a dumanda di Nelson Mandela in u 2002, i restumi di Saarty sò ritornu à a so patria.

2. L'esclava di morte - 1835

In un modu insoliticu, decide di custruisce a so carriera. Barnum, chì hà acquistatu u schager Africanu-Americanu Joyce Heth. A quellu tempu hà avia 79 anni, è hà avutu serii prublemi di salute: l'ùarza è a paralizazione quasi cumpiita (una donna puderia parlà micca è si movi cù a so manu diritta). Barnum hà dimustratu a donna povira cum'è l'infermiera di 160 anni George George Washington. Ellu murìu un annu dopu.

3. "Village Negru" - 1878-1889

Durante a Fiera Mundiale in Parighji, u publicu hè statu intruduttu à u "Nilu Village". L'exposition era assai populari, è era visitatu da circa 28 milioni di persona. À l'esposizione in u 1889, u paese era abitata da 400 tribù indigene. A ghjente avia casa è altre cundizione per a vita, eranu simplicemente circundati da una fasa, postu chì ci anu un spettaturi guardendu a vita di "esotica esotica".

4. Indiani di a tribù Kaveskar - 1881

Da u Chile, in circunanzii scunnisciuti, cinque indi di e tribù Kaveskar èranu segati. A pupulazione era trasportata illegale in Auropa è si cunvertiti in mostra in u zoo. Un annu dopu dopu allàvanu mortu.

5. Aborigine di a tribù Selk'nam - 1889

Karl Hagenbeck hè cunsideratu micca solu a prima persona chì hà cambiatu i zoos animali, facenu vicinu à a natura, ma dinò a prima persona di creà un zoologia umana in mudanza. Pigliò cun ellu 11 persone di a tribù Selk'nam, i chjusura in i pesti è i fustassi in diverse partiti d'Europa. Hè chjastru chì sta succorsu cù a permissione di u Guvernu di Chili. A strada, in u tempu, sta destinazione aspittava per rapprisintanti di l'altri tribù.

6. Olimpichi di Savage - 1904

In l'America, l'Olimpiadi di Savages hè stata urdinata, in quale l'indigeni di e diverse tribù cullati da i posti distinti participà: Àfrica, Sudamerica, Giappone è Oriente Medio. Una varietica di cuncurrenze si tenia è a so idea era terribili - per pruvucari chì "salvatichi" ùn sò micca athletic as "white" civilized.

7. A ragazza africana - 1958

In vista di sta photo, hè difficiule micca esse ingannatu, cum'è chì una picciotta ghjè nutata da e so mani, cum'è l'animali sò trattati à i zoo. A sparizioni incubbe a diferenza trà "bianchi" è "neri". A so esposizione era in Bruxelles è esiste ancu finu à l'avventu di u cinema, perchè i ghjente puderia ancu satisfziate a so curiosità in una manera diversa. Dopu quellu tempu, u publicu principiò à cunzidiarnu zoo zunani cum'è qualcosa scumale, è in a maiò parte di i paesi foru pruibuti.

8. Ferganesi congolese - 1906 annu

In u zoologica in u Bronx, una purticedda di piggiati di 23 anni di età hè stata purtata, chì era statu purtata da u Statu liberu di u Congo. A mostra era aperta ogni ghjornu à settembre. Un omu chjamatu Ota Benga era sicuru chì ellu avia un zoologicu per piglià a cura d'un elefante, ma solu svolge in modu diversu. Ùn hè solu à situ in ghjacceri, ma ancu anu purtatu orang utan è hà fattu varii trucchi cun ellu, è anchi spettaghjenu l'especettori cù l'architettu, sfacciatamente diverse pelle.

Doppu l'esposizione anu scritta ancu in u ghjurnale notu u New York Times cù u titulu: "Bushman accadia una cascia cù monos di u Bronx". Parechji stati eranu indignati nantu à sta mostra, perchè era cupartu. Dopu chì questu, u pygmy hà tornatu à l'Africa, ma ùn pudia micca tornatu à a vita normale, da volta vinia in America. Ota ùn mancava d'ajustà a so vita fora di u zoologique, cusì in u 1916 ellu s'era suicidatu sparendu solu in u core.

9. Jardin d'Agronomie Tropicale

I Francesi in Parighji, per vede u so putere, passanu tempu è soldi per creà una mostra chì mostra u so putere coloniali. Hà custruiscenu sei villaghji, incoddu i colonii Francesi: Madagascar, Indochina, Sudan, Congo, Tunisia è Maroccu. Eranu fattu in vista di a vita vera di queste culonii, copienu tuttu da l'architettura à l'agricultura. L'exposizione durò da maghju à uttrovi. Duranti stu tempu, u zoologique umanu fu visitatu da più di 1 milione di persone.

Dapoi u 2006, u territoriu è i pavellioni di l'anticu zoo pè e persone si sò apertu à i visitadori, ma sò micca assai populari, perchè u passatu escevi un grandi impronta nantu à questu locu.

10. Oghji U Zoos

In u mondu mudernu, ci sò ancu certi "espunenti". Un esempiu hè a liquidazione di a tribù Kharava, chì stà in l'isula Andaman in India. Stu locu hè populari cun turistes, chì sò micca esposti nant'à a natura salvatica, ma dinò a vita di queste persona. Per un ghjornu, a pupulazione di a tribù, balla, mostra ca cacciavanu, è cusì. Ancu in u 2013, a Corte Suprema di l'India hà prutiggiutu esposizione parechji, sicondu i rumuri, cuntinuanu a presentazione illegale.