Avientu sensu di i zitelli

Hè sportamente listessa per sente da a mo mamma chì un zitellu di un annu hè sempre difendiziu u so pocu curioso nasu in ogni rincònaru di un spaziu familiar è pocu chjaru. È ùn hè micca surprisante, perchè a zitiddina prima di u zitellu hè carattarizatu da un prucessu constantu di a cugnizzioni di u mondu circundante. Questu hè chì l'adulti sapemu è cunnosci micca di noi, è un riccu investigatore face i scuperte più impurtanti in a so vita. U zitellu imparà u mondu cun l'aiutu di i sensi, chì hè per quessa ch'ellu hà pocu per vede è senti, ma unu deve tuccallu è ancu pruvà. In pedagogia, u prucessu di maestru di u mondu circundante per mezu di sensazioni è percepzioni hè chjamatu sviluppu sensu.

Stage di u sviluppu sensu

U sviluppu di l'esfera sensitiva di i zitelli, di sicuru, ùn pò micca esse sse senza a participazione di l'adulti, perchè hè da elli chì u zitellu imparà nantu à mudelli universale. L'essenza di u sviluppu sensu di u zitellu hè chì u prucessu di percepzioni va da simprici à cumplessu, è solu dopu à aprende l'urigginale iniziale, u zitellu pudarà passà. Dunque, u sviluppu sensu di i zitelli hè cundiviale divisu in duie etage: prima è pre-umanu.

U sviluppu sensu di i zitelli hè degutu à un cervu in modu attivu. Hè in a zitiddina prima chì hè cusì impurtante per un caprettu per accumulà i cunniscenze nantu à e propietate esterni di l'uggetti: forma, culore, talla, gustu, gustu, etc., chì hè impurtante per u più sviluppu di a so memoria, di parlà è di pensà. U scopu di l'impiegazione sensu hè micca di memorizà automaticamente i nomi di i culori o di i formi, ma a furmazione di e cumpetenze per l'usu di l'astrettu generale in l'evaluazione di e proprietà di l'oggetti è di i sustanzi.

Giochi per u sviluppu sensu di i zitelli

U primu rolu in l'educazione sensitiva di i zitelli hè risirvata per l'adulti, ma hè ancu impurtante chì u zitellu stessu face sente a so impurtanza è a participazione. I ghjucicelli per sviluppà a percepzioni di i zitelli sò parti integrale di l'intelligenza sensitiva. Hè ghjucatu, u zitellu chì acquistenu l'esperienza necessaria.

  1. I giochi cù formi geomettichi. Truvate a figura cunzata entre l'altri, distribuzione i figuri nantu à u colore o dimensione, fate una figura di i figuri. Allora pudete piglià una certa figura è truvà l'uggetti di l'internu in forma è culore simili, questu aiutà à cuntrastà i cunniscenzi acquistate cù u mondu circundante.
  2. Jucaturi per determinà a talla. Quì pò purtà à i ghjoculi preferiti di u zitellu: custruiscenu una casa per un osso di zuccherinu, ripigliate i pate per l'heroe di fàteli necessariu da a taglia di una cucarauna o vestiti in vestiti adattati.
  3. I imitazioni per imitazioni. Invita à u zitellu sordi, frunfacciate i so cingalesi, fanu chiancì e pomi, è pudete leghje a rimi fresche, realizendu i muvimenti in u testu.
  4. I giochi per percepzioni. Dà à u zitellu à toccu una varietà di sensazioni - una spugna di terri, spugna rara, rustling paper. È ripiteu stu sercitu cù i vostri ochji chjusi è dumandà à u zitellu per ricurdà a sensazioni.

Involve in u ghjocu ùn solu i ghjoculi: cubbi, piramidi, disinfettori, mosaici, ma ancu "objectos adulti", cusì attrae i zitelli. Pane, cappelli, buttoni sò perfetti per i ghjoculi per determinà u culore è a dimensione.

Per separà, pudete selezziunà partiti in l'aire frescu. Mentre camianu, fate cura à u culore è a grandezza di automobile chì passanu, a talla è u culore di i casi, u numaru d'arbuli è polis.

S'ellu in a zitiddina prima u zitellu acquistenu è assimilà normi sensitivi, a ghjente hà a peculiarità di l'evoluzione sensitiva di i zitelli in i pre-umanu è l'usu di normi ghjenulevene accaduti è una cunnuscenza più profonda di e funziunalità di ogni subjecte. Per esempiu, u furmazione di u culore hè cumplementatu da l'intruduzioni di sfumaturi, a furmazione di scrittura scritte (contouring contorno), etc., hè aghjuntu à l'estudo di forme geomettichi. Tali tecniche cuntribuiscenu à u sviluppu di capacità analitici elementari.

L'educazione sistematica di a cultura sensitiva di u zitellu da una età curretta hè a basa per a so attività rializazione successa à l'età di scola più ghjovira.