Chì ci hè più utili - sandia o melone?

A polemica nantu à quellu chì hè tastier - una prugna o melone, prubabilmente, hè micca risolvutu cum'è a question di ciò chì era prima - un pollulu o un ovu. I sustegnu truvà dui bè. Avemu bisognu di capiscenu: quale hè più utili - sandia o melone?

Per principià, dà "brevisi" brevi di i participanti in a disputa.

Sandia

A Sognu hè un nativu di l'Africa calda. U cumpagnu salvaticu di un melone d'acqua culturale sempre in i deserti Namib è Kalahari. U cultivatu in l'Antica India è Eggittu, più di 3000 anni fà. In Europa, hè vinutu solu in u Medievu, ma longu prima chì era cunnisciutu in i paesi arabi.

U Sandia hè una pianta di a famiglia di pumpa. Hà un troncu longu tissu, foglie grande falanu in trè libule è fiori gialli scurdati. Frutta di Sandia - una bacca, pesa da 1 a 15 kg.

Melone

Melone hè urdinatu di l'Asia Sudueste è di l'Africa. In i paesi di l'Asia Minori è l'Asia Cintrali hè stata cultivata per più di 2000 anni. In i tempi di l'Imperu Rumanu, era ben cunnisciuta in l'Europa, ma dopu si eranu scurdati è si ricurdò più solu in u XVI sèculu.

Melone - u parente più cercanu di un pepino, appartene à a listessa famiglia di carica. Hà un tezzo longu trenu, grande, foglie, fiori gialli scurdati.

A frutta hè una baga falza, pianu da 300 g à 20 kg.

Propizziu utili di melone è di sandia

I frutti di u dulce è i meloni sò una cumulazzioni simili, chì determina certi similarii è e so proprietà. A maiò parte di u dulce è u melone sò acqua. Per 100 g di produttu:

Dopu carbuidrati:

U cantu di prutini in melone è di Sandia hè quasi u stessu - circa 0.7 g. Tuttu à tuttu hè vitamine, microelement e fibra. Sicondu a cumpensazione di vitamina è minerale, i dui donne sò dinò:

U cuntenutu calori di u melone è di u dulce hè ancu appruntu u stessu, è si trova in 28-35 kilocalorii.

Sti frutti sò ricumandati per a prevenzione è u trattamentu di a nefrolitisi è a colulitisis (u dulce hè stata sclusa si i petri sò assai enormi, postu chì u so altu uce diureticu pò pruvucà u muvimentu di rota), gout, anemia, ateroesclerose, e certu malatie di stomacu. In u dulce è u melone sò assai fibra, chì sò particularmente utili per a purificazione di u corpu.

Contraindicazioni à l'usu

In ogni casu, anche tutti i so pruprietariu mediali, l'usu di u dulce è u melone hà sempri alcuni limitazione:

  1. In i frutti di questi meloni, assai carduggìti, particularmente frutosa, perchè si deve esse usatu cun precaution per i ghjovani cun diabetes è quelli chì vulianu perdiri pesu.
  2. I fucile volenu ancu limità u so racioni a quantità di sti frutte, u sindoni di trossu pò causà l'inzucchendu, è u melon stette u stomacu.
  3. A manghjà è u melone hè megliu fora di pranzi. Questu hè sopratuttu veru per meloni, hè assai pocu cumminatu cù altri prudutti.
  4. In un ghjornu, hè cunsigliu di cunsumà più di 2-2.5 kg di dulce, è micca più di 500-800 grammi di melone.

In cunclusioni, averemu da nutà chì a sandia è u melone sò utili, ogni in u so modu. A cosa principal chì sapemu hè cumu usà apposta è à sente à u vostru corpu.