Chiesa di San Giovanni (Riga)


Contra u sfondate di Riga Antica, a Chiesa Luterana di San Ghjuvanni hè distinatu da un eclectic style inusual. In a so architettura, l'elementi monumentali di u tardu, formi stilati baroccu è capimati cumminati, u Renacidu Nordu è u Mannerismu eleganti sò sentiti. Ma u raggiuni di una mezora immubellata di stili è epochi ùn hè micca l'implementazione di un prughjettu architecturale unicu, ma una storia durata di u tempiu, chinu di pèrdite, destruzzione è numerosi tentattivi di restituisce stu anticu santuariu.

U cimiteru di i mondi Livonii

In u 1234 u viscuvu di Riga hà custruitu questu una nova residenza vicinu à a Cattedrale di Dôme . Decidiu à disputà l'antica farmstead à i monaci dominichi. E accussì influente à quellu tempu, l'Ordine Cattolica ricivutu terri per a custruzzione di u so tempiu. A nova chjesa, chjamata Jean-Baptiste, era modesta - una capela petite, un edifici di una sola navi cù un spaziu ristrettu, in elli chì eranu sei buttitti è parechji altari à side.

I pupulazioni campagnoli ùn anu micca com'è i monchi silenciosi tuguri in i so sardi neri, cum'è l'Ordine Livonianu, à quali ubbidenu. Per quessa, in a cità ci sò sporta di scupperati. In u 1297, i residenti rivoluzionarii di Riga spluranu in a ghjesgia di San Giovanni, demolitu u teatru è installonu una piattaforma di catapurti cù a quale l'Ordine Casteddu hè stata vicinu. Ma i Dominicans ùn abbandunonu u so tempiu, a reconstruite, è dopu un tempu espansione, cumprà a prupietà di terre vicinu. Allora a cresia acquistenu i so funti gòticu in a forma di vultate attuale storte in u telone d 'attraversu i muru magliugbili di muru.

In ogni casu, l'oppusizioni di citadelle è di monichi ùn mancanu. À a fine di u 15 seculu, u tèmpiu è u casteddu sò sottumessi à un altru attaccu da quelli chì eranu dissegni cù l'estrazzioni excessiva di i residenti di Riga. È questu tempu a vittoria per l'abitanti di Riga. Uni pochi anni dopu, i citadini l'avè purtatu di Riga. Ancu andava senza u sangue. U cleru acchèu in a facciata di Pasqua in u muru di a cità è i citadini di Riga ùn l'hà micca dettu ch'elli si ne turnonu.

Ritorna di u statu di a chjesa

In u 1582, u rè pulaccu decide di furzà a pusizioni di a Chiesa Catolica. Per fà questu, hà scambià a ghjesgia di San Giovanni, passendu à a comunità luterana, a chjesa di Jekaba, chì hà attaccatu à e chjese chjose.

Infini, preghje fù intesu novu in i mura di a església esplicita. I parishioneri diventenu più è più, è a dumanda di l'espansione di u tempiu addivintò. Duranti a custruzzione di a nova parte d'altare è di l'estensione laterale, l'elementi di moda di u Mannerismu sò stati utilizati à quellu tempu.

Parechji volte chì l'església luterana di San Giovanni anu distruttu, ma micca da a furia è disprezzu di i persone, ma di a cuncurrenza. In u 1677 u templeu hà suffertu d'un grandu focu urbanu, è in u 1941 un militettu militari entra a chjesa. Ogni tempu, a ricustruzzione era fatta, aghjunghjendu parechji elementi architecturale peculiarità di questu o questu era. Comu a cunsiquenza, a ghjesgia di San Ghjuvanni in Riga hà truvatu unicu unicu è unicu in u so modu.

Ciò chì vede?

In più di l'architettura stragneriore stesu è di bella decorazione interiore di u tempiu, i turisti anu interessatu à vede elementi inusuales di a struttura. Hè assuciatu cù stori interessanti è leggende, chì, à u modu, combina u numeru "2". Queste sò:

L'estatua di San Giovanni Battista hè diventata simbulu di a fiducia, l'apertura è a simplicità di i luterani ordinali, mentri l'estatua di Solomè, tenendu un panu cù a testa di Ghjuvanni, representa a perfidia è a tradenza di a supremazia catholica noble. Irnicamenti, u male era più forte chì u bonu, l'estatua di John ùn pò esse stallate l'attaccu di u tempu, è in u 1926 fù rimpiazzatu per una copia. Solomea stava quì u quartu seculu in u so locu, avè guadagnatu à tutti i catastrini naturali, a rivuluzioni è e guerri.

In a facciata sud-occidentale di a chiesa di San Giovanni, pudete vedere più maschili di bocca cù bocca aperta. Ci sò dui virsioni di u scopu di sti capi. Sicondu a prima ipotesi, infurmanu à e cità di u principiu di u sermu per elli. Ci hè ancu quelli chì crèdenu chì sti bocelli di petra anu stati usi per preparà i predicadori. Avianu avutu lettu i preghje per elli forsei forti chì si puderanu sente ancu in a strada Grecinieku.

A ligenda di i dui monumenti hè dedicatu à a vanità umana. L'amici di u cleru vulianu abbandunà un traccia in a storia dopu à sè stessu è sentenu chì, si passanu u restu di a so vita in u muru di u tèmpiu, sò stati countati di santi. Anu abitatu in cunfinimentu per un bellu pezzu, l'abitanti di a cità mette l'alimentu è l'acqua per elli. Ma doppu a morte di i monichi, nimu hà pigliatu a so forza per un grandi pruibitu, è ùn anu micca premiatu u rè di i santi, chì ùn era micca a fede santa chì traschuvianu i "martri", ma l'arrogance chjude.

In a St. John's Lutheran Church pò vede:

È pudete ancu vultà à u cuncertu di a musica d'òrganu in viaghju, chì sò stati in a chjesa bastonu. L'urganu hè statu quì in u 1854, ma in a fini di l'anni 1990 hè statu sustituitu da un novu instrumentu donatu à a Ghjèsgia di San Giovanni da a comunità lutera di Udevalle (Suécia).

L'entrata à u tèmpiu hè liberu, puderete abbandunate e donazione voluntariu.

Lunedì hè un ghjornu off.

Da u marti à u sabbatu, l'església hè aperta da 10:00 a 17:00, u domu di 10:00 a 12:00.

Cumu ghjunghje?

A Chiesa di San Ghjuvanni hè stallatu in l'area di a Riga Antica , in a strada Jana 7. U trasportu pùbbitu più vicine stops:

In più, pudete camanderu solu per pede, cum'è chì u territoriu tutale di a Cità Vechja hè una zona di pedicure.