Grossmunster


Se vulete visità l' attraversu religiose di Suviu , da primu di tuttu, in Zurich hè vutazione di vedere a Grossmünster Cathedral (Grossmünster). Dopu tuttu, stu majestu monasteru hà longu statu ricunnisciutu com una carta di visite di a cità, è perchè ghjè situatu in u stessu centru.

Tuccallu nantu à u sughjettu di a storia, avissi vulutu sapiri chì a cattidrali fù custruita in u 9e seculu da u decretu di Carlumagnu. Hè veru, anche u fattu chì a custruzzioni principia in u 1090, hè stata cumplita solu in u XVIII sèculu, è per quessa l'architettura di u tempore hè stata fatta in diversi stili (romànic, gotico, neogoti). A strada, vicinu à Grossmünster, ci era una scola di a scola, chì in u 1853 diventò a prima scola per i zitelli. Perchè oghje in u so edificio u facultu teologicu hè situatu.

Cosa da vede à a Cathédrale Grossmünster?

Prima di tuttu, assicuratevi di visità u cuncertu di l'urganu è ammirazione di a bellezza interna di u bastimentu. A strada, i manifistazioni sò stati u Dimede à 18:30, u costu di u bigliettu d'entrata hè 15 franchi.

Chì fascinarà ogni travagliu in Zurich hè un panorama chì possa ghjunghje à scalendu a torre di a cattidrali. True, ci hè un gran nudu: avè bisognu à vultà a torrevule torre davanti di l'admirazione di a vista di a cità è a bellezza di u lavu Zurich . Ùn serà micca superfluitu a nota chì, se vulete, pudete urdinate un giru di a torre, chì si pagarà separatamente. Ma l'ascesa di custruisce 4 franchi (u bigliettu adultu) è 2 franchi (i zitelli è studienti).

In l'arcu di a facciata di Grossmünster pudete vede a majestic statue di Charles, una copia di l'uriginale di u XV sèculu, chì era trasferitu à a cripta di u tèmpiu. E in una di i mura di u tèmpiu, u nome d'Henry Bullinger, u gran pastore di a chjesa, era immortalizatu.

Prima di entra à a catedrale, assicuratevi di attenti à u portali, in a cima di quale hè a vitraghju di Sigmar Polke è e porte massali di bronzu chì appartene à u travagliu di Otto Munke. Ancu abbandunà l'ornamentu è e culonni à u portali.

Intunate à u tempiu, avete i vostri ochji nantu à i vitrati macchiattiti creati da a famosa artista alemana Biennale Sigmar Polka. Tutti i cinque travaglii di vetru di a parti orientali di u coppiu dipinti i pittura nantu à l'anticu testamentu. E e set finestali di vitralla uccidintali cumposti di pezzi di agate.

Cumu ghjunghje?

Per arrivà à a catedrale, piglià u tramu 3, 4, 6, 11 o 15 è scacciate à a strada "Zürich" o "Helmhaus". A strada, in a banca opposta di u fiumu Limmat hè un altru tempiu famoso di Zuricu - Fraumunster .