La mezchezza blu in Istanbul

Doppu a stunning conquest of Constantinople da i turchi, u sacru principali di l'Imperu Ottumanu durante parechji anni hè cunsideratu u tempiu di Santa Sophia. Ma, per ordine di u Sultan Ahmed, digià in u principiu di u seculu XVII in a capitale, fù struitu una Mezquita, per a monumentaliità micca inferitu à a relazione di l'imperadori di Bizantinu.

Storia di a custruzione di a moschea

A prima petra di a Mezchea Blu in Istanbul hè statu stabilitu in u 1609. Sultanu po llavors celebrava u so setticentu anni anniversariu. Sicondu a legenda, Ahmet ² a custruzione di custruiu pruvatu à pacify i peccati cummessu in a so ghjuventù. N'autra versione in a storia hè più credente: in quellu tempu l'accordu hè firmatu entre u Sultan è l'imperatore austriacu, in quale i dui reguli fudenu stessi. Stu cumpurtamentu di u sultanò causatu disdunditu in Istambul, era suspettatu di ritirata da l'Islam. È era a mezquette di Sultanahmet in Istanbul chì era a pruvene chì era necessaria pè u populu.

A custruzione di a Mezchea Blu in Turcu hè stata fatta sottu u prughjettu di Mehmed-agi, l'architettu chì hè cunsideratu u studiu più talentu di Khoja Sinan. Questa immubiliare architettonica hà custruitu pocu rapidamente - per sette anni. A Sultan Ahmet Mosque in 1616 abriu e so porte. A ghjente si messe à chjamà blu per culpa di e raccoli di u coloru apprufunditu, chì hà adduzzatu l'internu. Tutti i raccoli sò più di dumila, cundiscenu i mura di l'antica meschea cù una catifa stampata.

Funzioni di l'architettura

U locu induv'ellu si trova a Mezza Blu, era antica okkupata da l'anticu palazzu di i guerrieri bizantini. In generale, cose à u tradizionale stile di l'architettura musulmana in forma. U fattu chì u so mudolu servitore cum'è u tempiu di Santa Sophia, eluquently pruvemu à a cupola di a moschea. A central hè circundatu da quattru misi, cume quali sò quattru chjuscini. L'unica innuvazione hè a prisenza di sei minareti. Questa era a raggiuni di l'ingerimentu di i musulmani, postu chì l'anziani ortodoxi di a mezquette Al-Haram in Mecca, chì avianu cincu minareti, hà pensatu chì chjamà à Ahmet î à u significatu di u sacru principali di l'Islam. Da a pusizione di u sultanu sali vinni assai witty - à a moschea in Mecca, secondu a so ordine, una pareta di minareti sò stati cumplettati. In ogni modu, à l'età di 27, a so vita hè statu cutucatu da u tifu, è l'anziani ùn falla micca di nutà chì un pezzu tali à u sultanu hè mandatu da Alà per insultà a mezquette d'Al-Haram.

Ci hè una altra versione chì spiecanu a prisenza di sei minareti. U fattu hè chì u "six" è "golden" sona casi u stessu in turcu, cusì Mehmed-aga, avendu avè intesu da u capu di a "alta" in lignu di "altyn," hà fattu un sbagliu.

Qualchi succorsu di u passatu ùn si trovani à u risultatu, oggi Turchia è Istambul sò assuciati à parechje persone cun a Mezchezza Blu, chì diventò a perla di l'assemblei architecturale turchi.

Mure di Sultanahmet oghje

A Muscheva Blu accolta viaghjà cù una fonte tradiziunale per abuluzioni situati in u courtyard. A parti orientali hè datu à l'scola musulmana. In a moschea, a grandezza di u hallu chì permette u pricatu à 35 mila pratica à u mumentu, pudete vede 260 buttrega. A luce induve a mezquette ùn mancanu ancu un capitu di una sombra in quellu di e cantone di u bastimentu.

L'internu di a Mezchea Blu impressesu visitanti cù u so lussu: i chjovi sò abbandunati cù magnifichi tapiti di ciliure è i toni rougesi, i mura sò imbruttati da ditimenti da l'Koran, scritti da i caligrafichi hàbili. Ogni centimetru di sta struttura majestuale hè degna d'attenzione è rispettu per i maestri chì anu fattu una manu per creà.

A mezocche bianca hè situata in u sudu di Istanbul (distrittu di Sultanahmet), i ghjorni dighjunu sò da 9 à 9 ore. L'ingressu per i turisti hè liberu, ma piacevule chì durante a preghiera, l'excursioni ùn sianu micca nicissimi.

Ancu s'è in Istanbul per e shopping , vi tocca à tempu à visità a Mezquette Blava, è altre monumenti di a storia turca, per esempiu, u Palazzu Grandi Topkapi .