Norma di trombocitae in i zitelli

Platelets sò chjucchi di sangu chì si forma in i celluli di a medula di l'osta. Questi elementi uniformi ghjucanu un rolu impurtante in u prublema di a coagulazione di u sangue. Hè d'elli si el sangue sarà in un statu liquidu, perchè sti celluli pigghianu una parte diretta in u prucessu di a coagulazione di u sangue in i feriti, i feriti.

Chì hè u cuntenutu di e platelluni in u sangue di un ziteddu sanu?

A norma di e liate à u sangue in i zitelli hè unu di l'indicatori di una hematopoiesi bona. A vita di questi cale sanguini hè chjuca. In average, hè 7-10 ghjorni. Per quessa, i platelets devenu aghjurnà dinunceru in u sangue da u mantu l'homeostasi. I canti di u vechju sò disposti da u fianu è di u bile, è sò spregulati da u corpu cù l'altri prudutti metabolichi.

Dopu à l'età di u zitellu, u conte di pleistele in u so sangue ancu cambia. Questa hè misurata in unità per miliulus cubic.

Dopu pigliatu di sangue, hè centrifugatu, siparendu u plasma chì hà calculatu u count di pleistele.

Quandu ciamenu i prucessi, i medichi sò spessu usanu una tavola, chì dimustra a norma di u cuntenutu di e platinu in u sangue in i zitelli, secondu a so età.

Cusì, un ziteddu nascenti in u sangue cuntene 100-420 mil platelets per mm cubic.

Da 10 ghjorni di vita è finu à un annu stu indicatore face 150-350 mila, à i zitelli più vechji di 1 annu - 180-320 mila per mm di sangue cúbicu.

Ciò chì pò levantà è nivulate i niveli di pleistele in u sangue?

Quite da spessu, per parechje motivi, u conte di pleistele di u zitellu in u sangue pò esse più altu o più bassa di u normale. Allora, cù u crescenu so cuntenutu sopra i normi stabiliti, parranu di u sviluppu di trombocitosi (l'aparicio di eritema addulurbu cumplicatu da inchieru di i dete), è cun una diminuzione di trombocitopenia. L'ultima malatie hè carattarizata da una dilicenza di i frutti di i veturi è ponu allora à u sviluppu di l'emorrazioni subcutanali à u minimu effettu miccanicu.