Òrgani di sensu umanu

Dopu à l'anni di scola, avemu riurdutu quantu l'organi sensu chì una persona hà. A propositu di tali informazioni in una forma simplificata, i duttori parranu nantu à cincà elementi basi: visione, oliu, toccu, gustu è sintite. Tuttu chistu accede à u sistema di l'organi sensu, più pricisamenti in u receptore, l'aparadori di u receptore di u sistema nervatu cintrali. In ogni casu, in più di i cinqui pusizioni chjamati, i receptori sò situati in tutti l'organi è i tessuti, chì vi permette di cuntrullà u corpu ùn solu per l'esterno, ma ancu internu. Hè i receptori di l'òrgani di sensu chì ci permettenu per sente u nostru statu di a salute è per percive u mondu in ghjiru.

U rolu di l'òrgani di sensu

Un sistema holisticu rispunsevule per a percepzioni, trasmissioni è trasfurmazioni di l'infurmazioni da u internu o fora, hè chjamatu analiseur. Hè rapprisintatu da una quantità di sfarenti in i so funziunarii, chì cume sò assuciati cun una zona specifica di l'escàccia cerebrale, induve l'analisi si realizanu è e nostre sensazioni sò furmati.

Hè per quessa chì a risposta à a quistione di u tipu di l'organi di sensu chì a persona hà, sughjurnà sona cum'è «difeenti tipi di receptori». Dopu tuttu, toccu, vista, audiò, odore, gustu, equilibriu è a pusizioni di u corpu in u spaziu determinate, in fattu, a parte perifèrica di l'analitze. Cogghiate quale sò l'organi di sensu, o più bien, certi modi di per capimà a realtà.

I più impurtanti sò vista è audiò, perchè ùn hè senza sti dui modi basi di rividenza perchè chì una persona si face micca incapacible di funziunà in a societat moderna in una basa equalizada cù u restu di i so membri. A mancanza di a vista spessu prende à una mancanza di capacità di parlà (se sorri cù a sfurtuna in a zitella), perchè una persona facenu assai difficultà. A mancanza di vista priva à a persona di l'uppurtunità di cuntemplazione u mondu circundante, è in fattu stu modu hè unu di i canali principali di a cugnizzione di a rialtà.

U sensu di l'oliu hè di impurtanza securità in u sughjettu di questu, cù a scunfitta di quale una persona pò cumporta cumplessu l'attività vitale senza nisuna restrizioni. In ogni casu, se u so travagliu hè in relazione cù l'alimentu o parfumaria, pò esse prublemi, finu à un cambià di u tipu d'attività.

In ogni casu, u rolu di ognunu di i sensi ùn hè micca solu impurtante per separatamente, ma ancu interazzione cù l'altri, cumminate a panorama di u mondu circundante è cumplementa cù novi sfumaturi.

Interessante per l'òrgani di sensu di l'omu

Malgradu u fattu chì anu usatu organi sensoriali da a zitiddina, ci sò parechje cose interessanti chì sò sempre in l'ombra.

I sensi sò un mondu incristenti, micca tutta scuperta, in quale ci hè sempre quìbule per novi scuperti, observazioni è ricerca.