Peonii: cultivà è cura

"Oh, gran Plutuni, salvàimu", u ghjovanu pupeddu di Aesculapius Peon appellu à u di u putente di l'infernu. È Platonu sintì parlà di u ghjovanu. Dopu tuttu, era Peon cù l'aiutu di una pianta datu à quellu di a dea di a bughjura Latona, u guarì da i feriti crui infatti da Hercules. "Ai m'hà aiutatu, è per questu questu vi aiuterà", disse u Plutonu forti, è si cunducenu u so curatto in una bella fiorita. Dopu, questa foglia multiplicate è si sparse in tutta a Terra. U nomu di questi arburi di fiore favurèghjanu i peonii, hè quì nantu à a so pianta è a cura di quelli chì anu da discutiri.

Chì avete bisogna sapè prima di cultivà e peonii?

Prima di trattà cù l'acquistu è a piantazione di i peonii, avete bisognu di almenu l'infurmazioni ghjinirali di sta bella fiorita. Penseu di e so preferenza è di l'umore, perchè u travagliu di cura d'ellu ùn viaghja micca per elli.

Da i numerosi fonti storichi è botanichi hè cunnisciutu chì u cultivo di pioni cum'è pittura ornamental è mediale hè stata fatta da parechji seculi prima di l'era. I cultiu in Chine, è in Grecia, è in Roma, è in tuttu l'Asia Centrale, chì si trova, in i paesi chicchi calati cun un clima cusì bonu. Allora accuminciaru a spàrghjela in l'Europa, è in u regnu di Petru I, anu da ancu in Russia. In ogni casu, i botanici russi fighjine a so ripusizzioni in seriu solu in i 1950ini.

Ci sò peonii è a so propria classificazioni in u tipu di fiori è u periodu di fioritura. Di u tipu di fiori, sò spartuti in non mat, anemoid, Japanese, half-double è double. À u piriu di u fiore sò primi, mediu è tardi. In ogni casu, cunzonda di l'espanzioni di fiori è u tempu fiore, tutte e variità di pioni sò sunu amatori è propensità di umidità. Cumpressu com'è basi una paronia di l'arburetu è cunzidenu tutti i matte per esci di u so esempiu.

Peony di l'Arbre: Care

Emperu da u principiu, questu, di sbarcà. E ancu megliu, cù l'scelta di un terrenu d'acqua. Comu chjamatu prima, i piumini amu caloru solidu è sò teme di u swampiness. Allora u situ di a dislocazione di a fiora sia esse bellu illuminatu, qualitatii fugliate è situatu à qualche distanza da l'edifizzioni è i grandi pianti chì ponu foscari a fiore.

Quandu hè u tempu megliu à pianificà e ponimenti? À a fini di l'Aostu o a prima metta di sittembri, quandu i pianti hà digià falatu in a fase di ripusazione di i capeddi di fiori. U prughjettu di u peoni hè stallatu di stu modu. U pirtusone hè digestione una prufundità per un tottu è un diametru di 50 cm. Se a terra hè lucalizata, dunque basta à scàgliala bè è aghjunghje u compostu di l'annu, cù una piccula cantina di fertilizzanti minerali. Se u tarrenu hè sabatu è swampy, u fossu hè digatu 60 cm in u 10-12 cm sottuviscente di legullu è legullu per u drenu aħjar. E già sughjettu u fertilizzante è parte di e terre scupi in u drenagiu.

Ci ponu esse nutatu chì a maiò parte di i pioni riproduce dividendu una pianta adulta. U megliu hè una picciuttedda chì hà almenu 3-5 avelli è u listessu numaru d'i radichi. Sottisceranu in u pitru di sbarcura si deve esse calculatu per quessa chì l'ochji sò 5 cm sottu u cimi. Sì i bundali troppu bassa, a peonia in u futuru sparse sera, se bassa, pò invernà in l'invernu. Quandu tutte e règule di sopra s'ellu si osservanu, u fiorente s'infurcà à 2 anni.

Avà à u rispettu à u regnu è a ventilazione. A furmazione ùn hè micca bisognu d'esmerzamentu especialu, in ogni ora u tempu prende à 3-4 parolle. Questu ammontu hè necessariu per assicurà chì l'umidità righjunghji i rinculi più assuduti di u sistema radicali. A regina abundante di a pianta hè necessaria in a primavera, quandu i capimi sò spressi, è in l'Aostu, durante a stallazione di corpi di fiori. Comu un veru nativu di i paesi caldi, a peonia à teme à l'espansioni, cusì u vicinariu di altre crescente cum'è cibo. Tuttavia, ùn deve micca privendu u fiore di u sole è l'airing minimu.

Malati di peonii

Ci hè sta fiore è i so prublemi di salute. I malatii più cumuni di i pioni sò rotunda grisa è anellu u mosaicu. I dui vinianu da l'infierru è di a ventilazione fugliale. U primu affetta a particulare tutale di u culleghju, u sicondu - solu e foglie. Pò esse scunfitti da creà e cundizioni favurèvuli è trattatu una fiore chì cuntene una preparazione di coperti, per esempiu, u liquid Bordeaux. Fate questu in prima primavera, duie volte cun un intervallu di 10 ghjorni. A volte una pianta hè attaccata da ungiò di formani o bugatti, manghjendu nantu à i corpi. L'acqua calenta è un insecticida adattatu aiutanu à trattà cun elli.

Peonii sò veramente belli fiori, è si senti cù cura di elli hè pussibuli ancu per i principianti. Plantate queste fugliale in u loricu, è ti purtaranu assai gioia.