Rio Platano


Invece l'area nant'à u più chjucu di u statu è u normu minimu di a populazione di u populu, l'autorità di l' Honduras fannu assai attente à l'ambiente naturali. Ancu in quelli spazii chì si pare micca chì ùn ci hè nunda in cascarà una uva, ci sò sempre e ambienti. In a parti nordestu di l'Honduras hè a riserva unica di a biosfera di Riu Platano, chì hè listatu com'è Patrimoniu da a Patria World UNESCO. Ogni annu, migghiara di turisti visitanu stu fito naturali di Honduras .

Funzioni principali

A riserva di Rio Platano in Honduras hè statu furmatu in u 1982 in u territoriu di trè dipartimenti: Olhonho, Grasyas-a-Dios è Colón. A so superficie tutale hè 5250 metri quadri. km, è l'altitudine sopra à u livellu di u mari si righjunghjenu à 1300 m. U fiume Rio Platano scorri à u Mari Caribu per u territoriu di a riserva. Rio Platano in spagnolu significa "fiumu di banana", hè in onore chì a riserva hà u so nome.

Una funzione di questa zona di conservazione di natura hè quì, quì, in quellu ghjornu, conserva a modu tradiziunale di vita, ci sò più di 2 mila aborigini, cumpresu u Mosquito è u Pech. Pudete viaghjà e studià u territoriu di a Riserva di Biosfera di Rio Platanu à ogni mumentu di l'annu.

Flora è fauna

Riu Platano hè cunsideratu una di e pochi riserve chì anu priservatu un ecosistema unicu in a so forma pristina. A maiò parte di u territoriu hè occupatu da i bogomi umdi è di pini, l'altitudine di qualse volte alcanza 130 m. In i posti ponu truvà mangriate, custieri calei, bogie di palme e fureste, coperto cun muscone induve purte riflette prufundite da u sottu.

No menu diversa hè a fauna di a riserva. Eccu avianu quasi 5 spezia di a famiglia di i cat, trà elle puma, jaguar, cat long-tailed, ocelot è jaguarundi. In i golfinate rocca, si fècenu un caldi di tuccanus, macacopi è monos. In i densi boscchi è in i costi sò più di 400 spezie d'occhji. A maiò spessu pò vede l'arpi, u pappagallo aru, u gokko è altre rapprisintanti di u mondu piumine.

Excursii annantu à a riserva

Li megghiu guides è guida per u territoriu di u Rio-Platano, sicuru, saranu pirsuni indigini. Ghjunti cuntanu assai di e peculiarità è e tradizione di a vita lucrativi, è l'acquaghjanu cù i lochi segretti di a natura. Dopu fattu una scursioni nantu à una barca di pruvucione, pudete vedere numerosi animali in u so habitat naturale. Inghjustu cù una guidazione senza temerà, pudete spusà in a selva salvatica o fala in i so fonti di u fiumu è vede i pittura roccia di e antichi tribù. Sicondu parechji scientists, i sti disigni parevanu quì da circa 1000 è mità mila anni fa.

Cume accade à a riserva?

A manera più faciule per arrivà à Rio Platano hè di utilizà i servizii di cumpagnie di viaghji. Se u viaghju hè indipindente, avete bisognu à vola à Palacios, è dopu à 5 ghjorni per natà in barca da Raist à Las Marias.