Salle (Lussemburgo)


In u cori di Lussemburgo , in u so core, truvate u principale attrazione di a Duchy - Aghja d'Aste, in u passatu - un bonu edificiu di dui storii di l'Agljale. Avà hè diventatu un hotel di lussu, ciò chì tocca bè parechje persone in i so stanzi. L'incristoriore stilu neoclàssicu di l'edificu culera perfettamenti in a stampa generale di l' aria di Guillaume II .

L'Agljene in Lussemburgo ùn hè micca solu un edificu politicu impurtante, ma ancu un munumentu storicu di a cità. L'scala principale di l'edifiziu hè stata ammulata con majestuosità statale di leoni, è i finestichi sò studded cù caratteri culta.

Un pocu di storia

In u latu di u XIX secolo, o più bien, in u so principiu, u cunventu di i Franciscani si truvà in u locu di l'Agljale, è a città era in u Palazzu di i Grand-Ducati . Duranti l'occupazione francese, l'Agljettau di l'Aglabbra era l'amministrazione di u Dipartimentu di Forte.

In u 1820, u monasteru di i Franciscani era già distruttu è ùn aghjunghjenu micca benefiziu, perchè era decisu di demolisce l'edificiu è invece di custruttà l'uffiziu di a cità. In u 1828 un architettu scunnisciutu criava u megliu prughjettu per u edificiu è a custruzzione principia cù i so sculture. In u 1830 l'Agljene in Lussemburgu era digià ready. Quandu a custruzzione era quasi cumpiita, u cunflittu belganu in u paese. Lussemburgu perdiu un gran numaru di i so territorii, è a Belgiu diventò un statu ndipindenti, ma questu solu hà effettuatu u tempu di apertura di u Palazzu. U bastimentu stà mantene senza tocca.

Per a prima volta l'assemblea era assemblata in i mura di u novu Salle d'água in u 1838, l'apertura ufficiale era solu un pocu tardi: in l'estiu di 1844, u Re di u Lussemburgo di u Lussemburgo, Willem II assistitò à a grand inaugurazione di l'ajuuladore. In u 1848 in u Palazzu di u Municipiu fubbe una ripresa di i fundatori di u Lussemburgu. Dopu un duru tempu è, dopu à tutta, dopu à cinquammi di settimana, una nova custituzione di u statu era accadutu quì.

Duranti dui seculi, l'Agljena ùn hà micca cambiatu assai, l'ùnicu addizione era u dui lioni di bronzu stallati in l'intrata di l'edificu in u 1938. Lione sò fatta da u scultore Auguste Tremont.

Cumu ghjunghje?

Pudete truvà à u Palazzu di l'Agljene cù coordenadas nantu à un vittura in rentu, per taxi, o da trasportu pùblicu . Pudete truvà à a carica di Guillaume II da u bus numero 9, ancu chì a parti cintrali di a cità pò esse ghjunta à pedi.