U Jardin Botanicu Pamplemus


U Jardinu Botanicu Pamplemus hè cunzidiratu unu di i principali attraversu di l'isula di Mauritius . Hè una reserva naturali unica è tesoru naziunale cù i parighi Domain-les-Pays è Black River-Gorzhes .

Storia di i fundamenti di u giardinu

Quandu Maurizio appartine à a Francia, in u territoriu di u giardinu mudernu, ci era l'ortu è l'erveli chì hanu prudutti per a tabella di u guvernatore. U botanicu francese Pierre Poivre pone u giardinu botanicu di Pamplemuse per l'ordine di u guvernatore Maede la Bourdon à a seconda mità di u XVIII sèculu.

U nome di u giardinu è u paesi di u quale hè situatu hè derivatu da a parola francese Pamplemousses, chì in russu significa "pomelo", cunnisciutu oghje da tutti per noi hè un fruttu. Hè stati cullati per vanzari mercantili, cum'è esseru in modu perfetta durante u longu viaghju. L'aportazione di Poivre à u sviluppu di u giardinu botanicu Pamplemus hè più più valore chì elli exporte illemente i primi chjorni di l'Indonezia è a Filippini, à u riscu di esse attitatu è punitu. I so seguitori cuntinuonu u cummerciale è impurtaveni tutte e nuvelli novi.

A idea di Poivre hè statu solu un ricordiu di a dimensione di u giardinu in a so forma prisenti: a zona era circa 60 ettari. Oghje hè 37 ettari. In prima, l'ortu era cuncipitu per i culturi di criatori, da quale sò stati spezii è spezii. Per un bellu pezzu dopu à a so creazione, u giardinu botanicu di Pamplemus fù abbandunatu, è solu à a fine di u XIX seculu, u British James Duncan s'impegna seriu.

Questu hè u giardinu più anticu in l'hemisferu miridiunali, è per un longu tempu era unu di i trè jardini botanichi più grandi in u pianeta. Oghje hè unu di i cinqui jardini più belli di u mondu. Ùn era micca à nimu chì, in u periodu di a culminazione britannica, i jardini eranu datu u titulu di royal. Dopu à a fine di u XXu seculu, u giardinu hè chjamatu dopu à Sivosagur Ramgoolam, u primu primu ministru di Mauritius. Hà fattu una grande accunsità à u sviluppu di u paese cum'è un statu indipindenti, per quale ellu riceve una recompensa, è ancu u titulu di u babbu di a nazione.

U Giardinu Botanicu Reale di Pamplemus hè un locu predilettu per spassighjate cun residenti lucali è un veru magnetu per i turisti.

Ricerca di u Giardinu Botanicu

U Giardinu Botanicu hà amparatu una cullizzioni unica di fiori esotico è arburi. Questu crescita più di 5 centu spezie di pianti. U giardinu hè una sorpresa cù i pianti chì sò solu in Maurici, in Pamplemousse, è dinò una scelta richia di rapprisintanti di flora da altri rinosi di u pianeta.

U primu puntu di interessu hè digià in l'ingrata. Questa hè una porta di ferruvià à u giardinu, chì hè stata dicurata cù braccieti cù leoni è unicornii. Ma questu ùn hè micca solu una porta, ma un rigalu per u giardinu premiatu di l'esposizione 1862 in l'Inghilterra.

Nò parte pocu da l'entrata hè a tomba di u primu ministru di primavera Sivosagur Ramgoolam - a numera una persona in Mauritius. In l'ingaghja pò ammazzà u Baobab gigante, chì cresce i radichi.

L'impressione più belli di turisti Pamplemusa abbandunà u canne di lianti d'acqua gianti, situatu à u lavu di liri d'acqua, chinu d'sti unichi unichi. U diametru di qualchi foglie hè di più à 1,8 m. L'acqua più famosa è enormosa hè Victoria Amazon, a so foglia pò sopra un pesu di 30 kg! Questa ciurenu è lotus.

Attrae è a flora naziunali di Mauritius - Trochetia Boutoniana (Trochetia boutoniana). Invece ancu ùn ci hè indifferenti:

Hè nutèvuli chì assai di l'arburi di u ghjianu botanicu di Pamplemus sò plantati da i capulavori famosi mundiale, per esempiu, Indira Gandhi, Principessa Margherita è altri.

In più di i pianti, puderete annunzià l'animali: hè abitata da assai tortulini cù Fr. Aldabra è Fr. Seychelles, ancu cerva.

Una attenzione particulari mera un chjuccellu di u giardinu, cum'è u Garden di Winter, chì cresce i pianti tropicali, è ancu una cullizzioni d'iris - più di 150 spezie da diverse scuperte di u pianeta.

In u giardinu hè un centru di ricerca, è dinò una scola specializata, induve studià l'abitati di e piante è a so classificazione. Inspirata da u giardinu botanicu ùn hè micca solu u turista ordinaru, ma ancu artisti chì creanu assai pittura dopu avè visitatu stu locu celu. Parechji di elli sò nantu à a mostra in a galería di sta giardinu.

In u giardinu passanu una scursioni di dui ora, durante a qualu pudete vedere i primi perle di a cullizzioni. In u giardinu puderete perdisce per tuttu u ghjornu ind'u bellu natura, perchè ancu cù l'afflussione di turisti, datu l'immensa area di u giardinu botanicu, ùn hè micca assai affascinatu.

Quelli chì avè digià visitatu Pamplemousa sò cunsigliati per piglià cuncessione cù elli, postu chì a tenda di l'alimentazione ùn hè micca rich in assortiment, è l'arghjera di u giardinu faraghju l'appetite. Questu ùn hè micca surprisante, perchè e spizzi sunnu fragrancesti: camphor and clove tree, canna, magnolia, noce moscata. Ancu s'è pensate chì sì bellu versed in i vegetali, scuperti in stu giardinu botanicu aspetta à voi à ogni passu!

Cumu ghjunghje?

U Jardinu Botanicu si trova in u nord di l'isula vicinu à u paese omonimente di Pamplemous, situatu 11 km da a capitale di Mauritius, Port Louis . Pudete truvà à u giardinu da a capitale in bus 22, 227 è 85 per 17 rupee. Pudete ancu fà piglià un taxi.

A purtata à u giardinu per i zitelli sottu 5 anni hè liberu, per i zitelli e l'adulti maiori u vostru bigliettu custruite 100 rupee. U giardinu hè apertu ghjornu da u 8-30 à u 17-30.