Nilu Turchinu


Unu di i sistemi di i pezzi più cumplicati è famusi di u cuntinente africanu è u mondu sanu - u fiumu Nilu - hè urdinatu da dui tributarii: u Nilu Biancu è Nilu Turchinu, è dopu scorri à u Mari Mediterraneu. A mitulugia di l'Anticu Eggittu glurificò u Nilu per parechji seculi per venite. Ma ogni ingaghjamentu di un grandu fiumu havi la so storia è hè assai impurtante per a terra chì longu.

Geografia di u Nilu Biancu

U tributuu dirittu di u Nilu (u Nilu) - u fiumu Nilu Biancu - hà una durata totali di 1.783 km è uriginali in u Highlands Etiopi (Abissini) in i Montagne Chokeh è da l'acqui di u Lago Tana. Circa 800 km di u Nilu Bianu scorri da u territoriu di l' Etiupia , è finu à a cunfluenza cù u Nilu Bianu nantu à u territoriu di u Statu di u Sudan. U spiegamentu di u lagu à u 1830 m u livatu di u mari hè regulatu da una presa locale, nantu à quale hè una stazione di energia centru idroelectrica.

À l'internu di e fruntiere di l'Etiupia, u Nilu Biancu da a populazione locale hè chjamatu u fiumu Abbay. Ancu in i nostri ghjorni, in u XXI seculu, u tributore di u Nilu, cum'è prima, hè cunsideratu un canali sagru, urigginatu in Paradisu (Eden). In i ghjorni di i festivals statali è religiosos è i festivals, u Nilu Biancu riceve offerte da i resseante di i cumuni custieri in a forma di pane è altri prudutti d'alimentariu.

U Nilu Blu hè u so tributariu - Rahad è Dinder. U principal alimentariu di u fiumu sanu hè chiuvutu.

Descrizzione di u Nilu Biancu

U tributu dirittu di u Nilu da a so fonte ottene rapidamente u putere è finu à 580 km hè un fiume navigable. I primi 500 km di u canali flussu per l'anticu canyon, a prufundità chì varieghja da 900 à 1200 m. Quì pudete vedere rapid rapids è cascate bella. A larghezza di a via di l'internu in u canyon hè 100-200 m. L'acque di l'arcu inferiscei di u Nilu Bianu sò attivamente usati per a agricultura, regnu di u cottu è u supply d'acqua di a pupulazione.

Duranti a staghjoni intensa, u Nilu Biancu hè più di u 60% di u scogliu, è sicondu parechji rapporti - circa 75% di u Nilu in tuttu. U so flussu d'acqua urientale hè 2350 metri cúbichi. m per second. Ma in a stagione staire u fiumu hè assai pocu. In u 2011, l'autori etiopi principianu finanzià una struttura giantiana - u Gran Dam Etiopianu "Revival". U prughjettu deve esse installatu 15 hidrounits radial-axial cù una capacità totali di 5250 MW.

Chì ci hè interessante nantu à u Nilu Biancu?

Dopu Etiopia, u Nilu Blu travaglia u territoriu di u Sudan, chì l'abitanti chjamanu à a so manera: u fiumu Bahr al-Azraq. In ogni casu, a traduzzione litterale di l'arabu hè u "mari blu". Ma in a lingua amharica, chì a maiò parte di l'Etiopi parranu, u Nilu Biancu hè chjamatu solu com'è «fiume negru».

In l'abbitanti di a cità di Er-Rosérez, assai turisti facenu unichi unichi memorii di u Nilu Biancu: unu di i più grandi reservorii in u Sudan hè custruitu quì. Una altra piantaggie hè installata nantu à u fiume in a cità di Sennar. A più longu di u fiumu hè digià vicinu à a capitale di Khartoum è u famusu Nilu presenta: quì hè u puntu di a cunfluenza di dui tributarii: u Nilu Biancu è u biancu.

Cumu ghjunghje?

L'urighjini di u Nilu Nilu pò accede com'è parte di una scursioni à u Lago Tana o in car in autore. L'afflussu di u Grandi Nilu duvere principesu vicinu à a cità di Barh Dar , da unni hè pussibule à ghjunghje à u reservoir Tana cù taxi è ancu à pedi.

Turisti cirtezzi ricunnoscevule à piglià cura di e calzarii comfortableu è roba appruvata.