A sicurezza anti-terrorista in a scola

U bonu è u malu - i mo cuncepzioni eterni, inzergatu sò mantene in rapidità in u mondu mudernu. Pace, buntà, mamma, famiglia, scola, patria - nimu pruvucarà chì tuttu questu pò esse chjamatu una parola "bona". Ma ci hè una pesta in u pianeta chjamata "terrurismu". S'ellu parechji dode anni fà, parechji ùn sanu micca l'esencia è a significazione di stu finominu terribiliu, oghje hè necessariu no solu per sapè da questu, ma ancu per esse prestu micca per esse in presa di a situazione. Hè per quessa chì i duttori nantu à una furmazione di classi sò furzati à acquistà i zitelli cun i regule di a security in a scola antiterrorista.

Principii basi

Hè difficiuli di spiegà à i studienti di i classi junioru è mediu ciò chì u terrorismu hè. Cumu pudete dite à un ziteddi chì l'adulti sò capaci per i so cunflitti politichi, religiosi è ecunomichi per pridicà a vita di assai altri persone chì spessu attenu, ma cruelmente, cum'è chip negociare? In particulare quandu vene à i zitelli innochiali, cum'è cù centosi studenti di l'escola Beslan in 2004, chì hè mortu da balisa di terroristi.

Ma questi sò i reaghjate duru di a nostra vita. Meururesi nantu à a sicurità antiterrorista, cumpresioni di cunversazione, ghjucazione di situazione chì spieganate à i studienti cumu fà cumportanu in casu di una amminazza terrorista, sò una necessità. U zitellu deve esse capaci di sistematizà a cunniscenza, analizà l'infurmazioni, e decisioni nantu à cumu si cumpurtavanu in una situazione d'urigine, per esse in segue, per furnisce i l'altri è l'altre cun l'assistenza medica elementale.

Si sintetizza, duranti i lecciuni nantu à u terrurismu, i prufessori puderanu dissu à i zitelli l'aspittà seguenti:

À a fine di a lezziò, i zitelli ùn deveru micca scantatu. Ci vò avè rializatu chì ùn devi micca bisognu di u scantu. Ma u male, hè necessariu di pallà, è sapendu cumu fà esse attu in una situazione estrema, questu hè più faciule.

Vital Knowledge

A maiò misure di a sicurità antiterroristica sò di seguità a règula di cumpurtamentu in un attu esercitu, piglià l'azzioni di rifari, manipulazione d'articuli periculosi è cumpurtamentu in una folla di persone persone. Nimu, nisun pais, ùn hai maestri, nisuna entità infurzzata infurmila pò aiutà in such situazioni, perchè u periculu pò esse espertu in u minibus è in u metro. Attentiveness, circumspection, accentu à i trivialities inusual (un autore di l'altru in u patrimoniu, un pacchettu o un casu senza stati unattati, una persona suspittiva, etc.) è quarchi cosa chì pò salvà a vita per più di una persona. Ma solu l'adulthe anu piglià e misure per eliminà a minaccia! Hè difisu per tuccà i foglia sospetti, i sacchetti è i casi!

Se a situazione si stende fora, è u zitellu era in mani di i terroristi, ùn deve micca contradicienti, ribelli, pruvate à scappà. Serenità, cumpagnia, pacienza, educazione sò l'assistenti principali. U zitellu sanu chì sapè chì i posti seguri sò i portali, i cantone, in ogni cavità in i mura. E se l'aiutu hà arrivatu, ma u corpu di u massiculu spavintatu seguitanu, avete firmatu in u so centru, ùn mette e mani, ùn pasite micca e cunduttate, evitendu l'ogetti fissi (rintelli, polis, muri).

Esperemu chì sta sapienza ferma una teoria pura, chì ùn serà mai utili à u zitellu in pràtica, ma ùn hè micca per nunda chì dicenu "infurmatu, significa, armatu". U mondu è u celu chjaru nantu à tuttu u populu di u pianeta!

Inoltre, i paisani avè bisognu à sapè per prutezzione di u zitellu da i intrucelli.