Hakla vulcano


Hekla hè cunse ragiuni cunsideratu u più grande volcanu in Islanda . Ùn serà micca difficiule di truvà u vulcano Hekla in u mappa, hè situatu in a parti miridiunali di u paese, micca quandu vicinu à a capitale. Hè un altu di 1491 metri è hè a più imprevisible. Per a maiò parte di l'annu a muntagna hè cuparta di nebbia è di nuvole. L'apicultori di u piccu s'assumiglia à a capu capucha di u monacu, hè da causa di a similitude cù l'armata islandese tradizionale "hekla" chì u nomu di u vulcano figurava.

Hekla vulcano e eruzioni

Dopu l'Europa, induve hè statu u vulcano Hekla, l'auropei amparonu assai. A primu mottu di a eruzzioni di u vulcano Hekla hè attribuita à 1104 AD. Stu scorri da a lava di nascita à parechji borsi supersticiosu. Munti cistercians attivamente sparghjenu rumors chì u vulcanu Hekla hè unu di i trè entrata à l'infernu, cù i volcani Vesuviu è Roti. Finu à u nostru tempu, almenu 20 eruzzioni più di varià forza sò stati evidenti, più ricenti in u 2000. L'unicitati di Hecla dici chì a so calcva-alkaline lava: in Islanda, un paisanu di 140 vulcanoes, ma solu a chimie hà una cumpusizioni chimica. Siccomu l'identifichimentu per questu signu simplifica l'analizamentu di i diposti vulcanichi, pò esse affittu chì l'Hekla attivu resta di 6,5 mila anni. Ogni libru di fraschi vulcanichi da u ventu hè peculiar. Avvisà quandu Hekla si svilò torna hè assai difficiule. L'osservazioni di l'attività sismiche di questa zone permette di dumannà solu una cosa: quant'è più u vulcanu ùn si pò esse manifestatu, più forte u prossime eruzione.

U più grandi hè cunsideratu d'avè fattu in 950 aC. Allora l'atmetru hà avutu circa 7,3 kilometri cichi di frasi di l'internu di a Terra. I cunsequenze di l'evulazione si truvàvanu in u fondu di i laghi scoccii. U risultatu di un cataclysm poderosu in l'Emisferu nordu era una putenza brusca in a temperatura di l'aria, u regnu di temperatura nantu à a Terra recuperata solu dopu à una decada. A durata di u turbulente periodu vicinu à u vulcano ùn hè micca listessa. Eruptions duranu da parechje persone à un annu. U casu di l'attività più longa di Hecla in u 1947 hè registratu, questu hè l'annu di a maiò eruzione di u vulcano Hekla in a storia di i tempi moderna.

Turismu nantu à u vulcano Hekla

U primu ascensura ufficiale à Hecla hè stata fatta da Egert Olafson è Bjarni Palson u 20 di ghjennaghju di u 1750. Dopu poveru, ammirazioni di a catena muntosa di 40 kilometres, annunziu ogni annu à a multitùdine di turisti. U vulcano Hekla hè impressiunanti, attivu o extinct, di tutte e cose, sopratuttu spegne bè cum'è a fossa di 5,5 km longu. Hè da questi crachi chì si saria una eruzione di massi di lava, è emissione e tunnelle di cinti vulcanica. In un state tranquillu, u vulcano hè un locu turisticu unicu. In u invernu, à u cràtteru, pudete osservà i percorsi di ski, è in veranu nantu à e piste, i viaghjatori invitati in l'alpinisme o cammendu à i camini pavimentati. Dopu, un prugettu hè stata prumuvutu per rinforà a flora in i piani di Hecla. In i piani di crecerà più di 90 mil ettari di piantazione di u fornu, induve l'epee principale hè u beduore è u salume.

Cumu ghjunghje?

U vulcano Hekla est situatu 170 km à l'alti di Reykjavik , in un terrenu difficili, per quale si valenu a scelta di un bon SUV per un viaghju. A strada principali di u vulcano cumincianu da u situ turisticu di l'acampatu Landmannalaugar.