I paesi poviri in u mondu

"Povira ùn hè micca vitu". Questa espressione hè familiar à tutti, ma chì cose chì l'abitanti di quelli paesi chì sò nantu à a lista di i paesi poviri in u mondu pensanu à quessa? Cumu si vanu in such conditions? E chì significa "paese povrinu"? Intendemu di fàrilu quì.

Top 10 paesi poviri

U PIB hè un regulatore regulatori macroeconómico basico e fundamentale, chì determina u fattu chì paese hè u più riccu o poviru. A so significazione dipende da una quantità di fatturi, cumprendi u nivuru di a creazione di pupulazione in u statu. Hè abbastanza lògicu chì u Statu hà bisognu di qualchì cuntenenti "novi" e persone chì sò natu cun grandezza veloce. Sfortunatamente, i paesi poviri in Africa è l'Asia ùn ponu micca solu questu prublemu radicali, perchè a situazione di a pupulazioni si deterassi da annu à annu.

In Nazioni Unghji, a denominazione ufficiali "paesi pocu sviluppatu" hè adupratu per evaluà u livellu di u sviluppu ecunomicu. Questa lista "nìvuru" aghjusteghja i stati induve PIB per capita ùn alcune micca a marca di 750 dolce. Oghje, questi 48 paisi, ùn hè micca un segredimentu chì i più pobri sò i paesi di l'Africa. Sò in a lista di l'UN 33.

I 10 paesi cchiù pobuli in u mondu include:

Togo hè un produtore principalu di fosfru, u capu in l'esporatu di u cotonu, u cacao è u cafe. E u solu residente media di u paese deve survegà à $ 1,25 a ghjurnata! In Malawi, a situazione critica hè relacionata à i debiti à u FMI. Suscintuamenti senza scrupulevuli cù u so funziunalità, u guvernu hà purtatu u paisanu à un isulamentu da l'assistenza di l'organizazioni finanziarii internaziunali.

Sierra Leone hè un esempiu vivu di l'incapacità di utilizà i risorsi naturali. In u territoriu di u paese hà manghjatu diamanti, titaniu, bauxite, è ordinariu, a Sierra Lionians, ùn si pò micca furnisce di manghjà più di duie volte di ghjornu! A situazione simili hè sviluppata in u CAR , chì hà enormi riserve di risorse. L'inguqitu mediu di un residente lucali hè solu un dolu. Burundi è Liberia sò i paesi chì anu saranu otages di cunfritti militari permanente, è i Zimbabwe jidminu di u SIDA prima ch'elli ghjunghjenu i quaranta anni. È in u Còngu, a situazione hè assai difficiule, perchè e malatie di a pupulazione lucali venenu accumpagnati da e militare ininterrumpiuti.

Povira Europa

Sembra: ùn pò esse un povimu paese, chì si trova nantu à u territoriu di l'Europa, chì hè cunsideratu a regione più sviluppata di u mondu? Ma sò parechji problemi di questu generu. Sicura chì ùn hè micca un unicu putere europeu in quantu à u livellu di sviluppu è u PIB hè micca inferituu à i paesi d'Africa, ma i più poviri in Europa - un fenomenu veru. Sicondu Eurostat, i paesi di i poviri in Europa sò Bulgaria, Rumanìa è Croazia. Duranti l'ultimi trè o quattru anni, u benessivu ecunomicu di a Bulgaria hà perfeccionatu un pocu, ma u livellu pivusimu ferme fermu (micca più di 47% di l'average in Europe).

Se cunsiderà i paesi chì si trovani in Europa, ma sò micca membri di l'UE, u poviru u Moldaviu. In Asia Centrale, u nivulu più bassinu di PIB era registratu in Tudjikistan, Kyrgyzstan e Uzbekistan.

Hè nutate chì ogni annu a situazione in a classificazione di i paesi poviri di u mondu hè cambiatu. Alcune alcune abbandunate versu l'altri, chì fala o scoglià unu o duie passini, ma a stampa generale in a maiò parte di casi si mantene un cambuore. A lotta di a poverica di a pupulazione hè u cummentu principali di a cumunità mundiale.