Quale hè stata cun 8 di marzu?

Oghje pare di noi chì sta luminu, saturatu cù u primu soli di primavera è calidez, era sempre. E si i rapprisintanti di a generazione maiò ricordu ancu u significatu di u tìtulu "U Dia di a Donna Internaziunale," è alcuni ùn scurdanu micca u nome di quellu chì hè stata cun 8 di marzu, quandu quasi nunda ùn hè cunnisciutu à u ghjovanu. I lecciuni di l'istruzzioni di a storie di u XXu seculu scorsu sò ricurdati, forse per una. Intantu, a storia di u nascita di una festa di a donna hè questu longa quant'è romanticu cumu si vulete. Ma daveru hè un nome assai specificu, è, in fattu, a basa di questu ghjornu hè a storia di vita di una donna, quellu chì 100 anni fà u feritu u 8 di marzu.

Clara Zetkin hè una donna rivoluzionaria è ghjustu

8 di marzu di 1857 in New York, era una manifestazione di travagliadori in tessili è scarpi, chì dumandava una riduzzione di a ghjurnata di travagliu (in quellu tempu un 16-ora) è migliurà e cundizioni di u travagliu. Dopu à a questa settitudu, a festa di a donna hà da tempura per questu avvenimentu. Cù a data cume hè chjaru, ma quellu chì hè stata cun l'alimenti di u 8 di marzu, dumande. Dunque, u 1857 hè ancu significativu perchè era questu chì a figliola di Clara nascita in a famiglia di un modestu maestru rural da Sachsen, chjamatu Eismann.

Ùn si cunnosce chì u destinu di una raggia intelligente è rispettabbili s'hè sviluppata, se, cum'è un studiente di una istituzione educazione pedagogica, ùn era micca trouvenu cun emigri socialisti è ùn era micca purtatu da i so idee. Nanz'à e participanti di u cerculu di u ghjovanu era u so maritu di u novu, u ghjovanu russu Osip Zetkin, chì era fughje à Allemagne da a persecuzione di l'autorità Tsarist. Clara Zetkin ingressa à u Partitu Sucialdimucraticu di Germania, diventò unu di l'attivisti di a so ala left. Molti amoriati di famigghia è amichi, a zitella per ragioni ideologici abbandunò a so famiglia per sempre, per ellu riceva u listinu "Wild Clara".

In u 1882, quellu chì avaristi più tardi cù u 8 di marzu, era furzatu à emigrà dopu à Osip à Parighia, induve hè diventera a donna civile di un rivoluzionariu (ufficialamenti ùn anu micca casatu). In u matrimoniu avianu dui figlioli, Maxim e Kostya, è in 1889 u maritu amaredu di Clara muriu da a tuberculosis. Per ghjustu sopravivenza, una donna scrivite articuli, traduce, ensene è ancu opera cum'è lavande. Ellu duverà attivita politica activa, diventa un di i fundaturi di a Second International. Conceitu cum'è un tiuristu di u muvimentu sucialista in Europa, Clara Zetkin addivintau famosu cum'è un liggeru per i diritti di a donna, circate di dà u suffrage universale è per rilassate a legislazione di u travagliu.

Dopu hà statu l'occasione di tornà à a so lingua nativa. Quì ùn hà micca sviluppatu a so lotta pratica, ma dinò questu vicinu à Karl Liebknecht è Rosa Luxemburg, chì era u so amicu struitu, ma ancu cù l'artiste Georg Friedrich Zundel, chi era più chjucu di Clara, durante 18 anni. Anu dopu, una alianza in unusualmente rughjone entre u pittore rivoluzionariu è u talentu diventeranu a causa di una attitudine differente versu a Prima Guerra Mondiale, è a diferenza di l'età viaghja un rol fatali. Per Clara Zetkin, questu sarà un colpu gravi.

Done un anzianu, ma dinò fidanzata, chì ghjè prumove in l'urganizazione di u Partitu Cumunista di Germania. Dapoi 1920 hè u membru più anticu di u Reichstag, u capu di l'Organizazione Internaziunale di Assicuranza à rivoluzionarie, unu di i capi di a Comintera. Cù u vinendu à u putere di u Partitu Nazi di Germania, in u 1932 Clara Zetkin emigraru à l'URSS, induve hà pronto hà mortu à l'età di 75.

Storia è nome di u festa in u 8 di marzu

In quantu à a festa pròpia u 8 di marzu, hè necessariu di menziunà quì u Cumunisi Internaziunale di Donna Sozialist, chì hè statu u 27 di Agostu di u 1910 in Copenhague. Hè significativu chì in a so Clara Zetkin hà fattu una pruposta per stabilisce un ghjornu internaziunali di batta pè i diritti di a donna. L'idea hè stata sustinutu, è, accuminciannu l'annu dopu, in parechji paesi europei in primavera, l'eventi annu eranu diventati dedicati à mantene a libertà politica, ecunuma è suciale di e donne, à a lotta per a pace. True, a data di u 8 di marzu hè stata sola solu in u 1914.

In u calendariu di e date memorable, u nome di u festione u 8 di marzu hè "Day for Women Rights and International Peace", è ùn hè micca una festa à tuttu. In tutti i stati chì stilla celebranu, hè un avvenimentu cunlitu sicilianu. U statutu di vacanze è u ghjornu di u 8 di marzu hè stata annunziata solu in l'Unioni Suvietica è in u 1965, diventendu un ghjornu d'ricanu tutte e donne sex. Aos gradualmente, ellu persu u so corru ideologicu, scurdendu chì inventa a festa in u 8 di marzu, è in a maiò parte di i paesi post-sovieti hè celebrata com'è un ghjornu di primavera, bellezza è feminità.