Dia Diabolismo Mondiale

Una di e malatie più formidables - a diabetis mellitus - à longu u cancru è l'ateroesclerose spessu porta à a minusvoluta è ancu a morte. E oghje u prublema di a diaccula hè assai agutu: in u mondu ci sò circa 350 milioni di malatie, ma u veru nùmeru di casi hè assai più altu. È ogni annu nantu à u mondu induve l'incidenza di 5-7%. A tali incrementu stavidu in l'incidenza di diabete indiciate una epidemica micca infatigiosa chì hà iniziatu.

Un funziunismu distintivu di a diabeti hè un incaricu stabile in a quantità di glucose in u sangue. Sta malatìa pò esse occurrata in u ghjovanu è in l'anzianu, è ùn hè micca pussibule cura. Un fattore ereditariu è u pisu in una persona ghjucanu un grande rolu in l'iniziu di sta maladie. Ùn u rolu di più in l'emergenza di a malatia hè ghjucata da un modu insale è inattivu di a vita.

Ci hè dui tipi di diabetes:

E più di u 85% di e persone cù diabolita sò persone cun 2 diabetes . In issi pirsuni, l'insulina hè produta in u corpu, per quessa chì, observendu una dieta stretta, guverna un stili di sviluppu sanitariu, i paesi per parechji anni si pò mantenenu i niveli di zuccaru in sangue dentro di a norma. E, significa, anu da esse ghjustificate di evità cumplicità riescivi causati da una diabetes. Hè cunnuscitatu chì un 50% di i malattii diabétique ne fanu cumplicità, principalmente di malatie cardiovascular.

Per anni, a ghjente ùn hà sappiutu cumu cun questa malatia, è u diagnosticu - diabete - era una sentenza di morte. È à u principiu di u seculu passatu, un scientist di Canada, Frederick Bunting, hà inventatu una insulina hormone artificiale: una droga chì pò mantene a diabetes sottu u cuntrollu. Dopu questu tempu, hè diventata pussibule per allargà a vita di parechji è molti migliure di persone cun diabetes.

Perchè u ghjornu di a lotta contru i diabetes?

In cunnessione cù un intensu aumentu di l'incidenza di diabete in u mondu sanu, hè decisu di stabilisce un Dia di Diabetes World. È hè decisu di celebrà u ghjornu chì Frederick Bunting nascìu, u 14 di nuvembre.

A Federazione di Diabetes Internaziunale iniziu un mudellu suciale di grande scopu diretta à migliurà a distribuzione di l'infurmazioni à u publicu di a diabetes, cum'è e case, sintomi, cumplicazioni è metudi di trattamentu per l'adulti è i zitelli. Dopu questu, l'Assimbrea Ginirali de l'ONU aduttatu una risoluzione, secondu chì, per u rapidu aumentu di l'incidenza di diabete, era statu ricunnisciutu com'è una ameida estremita per tuttu l'umanità. U Dia di Diabetes di a Mundiali avia datu un logu di circhiu blu. Questu circhiu significheghja a salute è a unità di tutti i ghjente, è u so culore celu hè u culore di u celu, induve elle tutti i pòpuli di u mondu pò unite.

U Dia Mundial di Diabete si celebrà oghje in parechji paesi di u mondu. Ogni annu u nùmeru di urganisazione è privati ​​crescenu, chì sò cunvinti di a necessità di cummàttite di sta malatia insidiosa.

U ghjornu di i malati cù dia mellitus hè realizatu sottu diverse slogan. Allora, u tema di questi ghjorni in 2009-2013 hè "Diabetes: educazione è prevenzione". À l'avvene ospitu nantu à questu ghjornu, i medià anu involved. In più di disseminari infurmazioni nantu à a diabetes entre a pupulazione, i seminariu scientificu è praticu per i travaglii medichi sò stati tudisciati questi ghjorni, chì dicenu di e più nova direzzione di trattamentu per questi pazienti. Per i genitori chì e zitelli sò malati di diabetes, i lectures si ponu accumpagnà quelli chì anu experti in u campu di l'endocrinologie annunzanu nantu à sta maladie, a pussibilità di impedisce o rallintari lu sviluppu di a malatia, a prevenzioni di cumpetite, risposta à e questi emergeti.