Cattedrale di Dôme (Tallinn)


Unu di i tempii più antichi di u Tallinn hè a Cattedrale di Dome, chì hà ricivutu una robba moderna cù numerosi ricostruzzioni. Sicondu i stòrici, hè stata edificata nantu à u situ di una iglesia di lignu, chì esiste in 1219. A Catedrala Lutherjana, dedicata a Santa Maria, hè situata in u Vechju Città . A torre di u tèmpiu hè custruita in u stilu baroccu, è l'altre capulazione-estensioni sò in relazione cù altre stile architetturale. Quandu visitanu i turisti cattidrali sò esposti enterrarii di i seculu XIII-XIX, è nòbbili emblemi è epitapi, chì sò rapprisentati in u numaru di 107 Piezi.

Storia di a Cattidrali

A Cattedrale di Dome (Tallinn) hè primu referitu in i crunulogichi storichi in u 1233 picchì i fratelli di l'esercitu di Cristu anu uccisu Danesi è impose i so corpi vicinu à u limitu di a chjesa. A prima struttura di lignu hè cunsacratu in u 1240 cum'è una cattulica cattolica è cattolica. À a chjesa l'aperta una scola, chjamata a Cupola, a menzione di quale data di 1319 annu.

Per a prima volta, a ricustruzzione di a cattedrale cuminciò à a seconda mità di u 13u seculu. Ntô 14 ° seculu a ghjesgia s'hè trasformatu in una basilica, ma l'ultimu revestimentu di e navi solu vinianu a principiu di u 15 seculu. In 1561 a chjesa si trasforma in una cathédrale luterana. U focu di u 1694 anu distruttu a maiò parte di u decoru è a torre sopra a nave media. I cambiamenti pusitivi in ​​l'apparizione architetturale di l'edificu tocca a torre uccidintali, chì fù designatu da l'architettu Geist. L'urganista mudernu chì pareva prima di turisti hè statu creatu in u 1878 da u mastru francese F. Lagedast.

Da u fugliale originale era solu a parte di l'altare. A causa di a disaccorduzza in fonti storichi annantu à l'annu di l'erecció di a chiesa, ancu i scientisti ùn ne micca fà affirmate chì quandu questu o questa parte hè.

Visitu a Cumpita di Dome in Tallinn, vi vede a catedra barocca, tombali grandi di ete tempi è sviutà a torre, da quì pudete vedere una bella vista di a cità sana.

Funzioni di l'architettura di a catedrale

Ci sò trè nave in a chjesa, di quale u centru di centrale cuntene una parte altari. A torre occidentali di a cattidrali serve com'è campana torre. Inoltre, attornu à u persunale principale sò edifici custruiuti in e diverse epichi di a storia.

U decoru principali di simplicità di e pareti sò finestri di lancet. A rigidità di a facciata hè suciata da u tagliu di petra nantu à elli, chì hè un ligame aperto. A Cattedrale di Dome hè cèlebre per una di e campane chì fù scuciliata doppu un tiratore tiratore in u 1685. Hè imbuffulatu cù l'imaghjini di a nostra Signora cù u zitellu è un puema in alimanu.

Ci hè una inscription in a campana vicinu, di un tene più chjude, chì hè chjamatu "Salvadore". A cathédrale catedrale hè particularmente visitata da i turisti per i seguenti funziunalità interni:

In a catedrale ci sò tombole di famosi famosi cum'è I.F. Krusensternu cù a so moglia, navigatore russa è u cumandante sueco - Pontus Delagardi. Pudete vede u mondu architectural estoniano in absentia - a Cattedrale di Dôme, una foto di quale hè dispunibule in alcuna guida.

Infurmazioni per viaggiaturi

I turisti per una tarifa sò permessi à a bassa d'observazione di a torre, ma per questu per vende 130 passi. Molti turisti di dumandassi induve a catedrali di Dome si deve esse cercatu in a cità vechja, è pigliate a risposta seguita: in Vyshgorod, Toom-Kooli, 6.

Inoltre, hè bisognu di scuprite l'aghjurnamentu di visiti, postu chì ci sò parechji restrizioni in i servizii è cuncerti. A cattidera normalment in tuttu l'estiu, ogni ghjornu da 9 ore à 6 ore. U restu di u tempu u calendariu cambia a poca, o più bien di u minimu da una à duie ore.

Ancu persu in a cità, pudete dumandà sempre quandu a Cattedrale di Dome hè stata di ogni estanu, è u turista ùn spiegà esse spiegata è esce a via. A ghjesgia participeghja in l'azzione "Notte di u museu", è ancu pruvà in ogni modu pussibuli per surprisa è per piace i ghjente. Per quessa, venendu à Tallinn, a Cattedrale di Dome hè micca persu intaglie nè da viaghjatori, nè mandatu à a cità. Dopu tuttu, l'edificu hè unu di i principii prublemi di a capitale.

Cù a catedrale di Domsky sò assuciati certi signa e leggende. Allora, cun ellu ci hè una scola, è si pensa chì si unu tocca unu di i so mura, u desistiu enigmaticu certamenti un veru. Questu hè utilatu da parechji studienti è studienti. Inoltre, vicinu à l'entrata principale di a Cattedrale di Dôme, si trova a piuma, induve Otto Johann Tuwe, u Don Juan locu, ripende. Intruducendu u tèmpiu, hè persunale di pricà per ellu.

Cumu ghjunghje?

A Cattedrale di Dôme hè situata in u Vechiccu , à 7 minuti da a Piazza di l'Agljale , perchè ùn sarà micca difficiuli di truvà. In u paesi anticu pò esse acquistatu da u trasportu publicu: in trams numeri 2 è numeri 4, autobus numeri 17 è 23.