Rabia in cani

A rabbia o gibbòfobia, l'idrofobia, quandu sta maladugia hè chjamata dinò - una malatia virali murale chì si trova in un cane dopu a muzzica di l'altru animalu sick. Oghju, a rabbia hè assai cumunu in i posti induve ci sò parechje persone chì ùn anu infected da l'animali salvatichi. In quelli spazii, a ghjente hè ancu in risicu, perchè ùn solu l'animali, ma dinò a persona pò infettare cù a rabia.

Cumu si a ravita si sviluppa in i cani?

Ci sò parechje forme di rabia in i cani.

  1. À una forma exuberante, l'animali hè listless, pocu ubbligatu, ùn esisti ancu i cumandamenti più simplici. U ghjacaru cunfitturi in un locu fridescu è si ricusa di manghjà. Allora, stu statu pò esse sustituitu da ansietà, timidez è irritabilità. U cane si aspetta, abbattighjendu, pò aghjunghje parechji oggetti inedible, mentre ricusandu di manghjà.
  2. Cumu a determinazione di rabia in i cani? Un caratteristiche caratteristicu di un cane infettatu da a rabia hè un spasma di i musculi farinziali, per quessa, hè difficiule per un animale perglì l'acqua. In questu casu, u cane possa una gran quantità di saliva, abbaghja sarà ronca è si cunforma in un ugliu. L'attacche di viulenza sò sustituiti da a depressione, quandu l'annu scuru hè immobbilu. In ogni modu, ogni sonu o crite pò causà un novu attaccu di agressione.

    Qualchì tempu passa è u cane addiventa trottu ghjuvatu, a so voce sparta, i so musculi sò paralìculi, a saliva si sparghje constantemente, è a lingua si stalla. Gradually, paralysis sprains limbs, respirazione hè rotta, cori u travagliu è u ghjornu morre. Sta forma di rabia a più frequente dura da 3 à 11 ghjorni.

  3. Cù una forma paralìtica o silentia di rabia, un cane sickly in u primu pò esse affissante è ancu propriu. Testa sempre stà in ghjucà a fàccia è e mani di u pruprietariu. Puderaghju l'animali si stende. U primu signu di rabbia in u cane hè salivazione abundante cun dificultadia di travaglià è di sagging jaw jaw. Sta forma di rabbia hè veloci: u ghjornu morre in dui à quattru ghjorni da a malatia.
  4. A forma atipica di rabia avà principiatu signali d'enteritis o gastritis cù vummitura è di malaria. Per quessa, hè assai difficiule di stabilisce questa furmazione di rabia.

U periodu di incubazioni latenti di a rabia in i cani pò durà assai: da trè à sei simani. È certi animali pò duranu finu à un annu. In cuccioli, hè più curtu - da trè à sette ghjorni.

À u minimu suspetti di rabia in i cani, deve esse illatu è u più prestu pussibile per riportà una malatie possibbili à l'veterinari. Per deci ghjorni, hè necessariu per observà u cane. S'ellu ùn si trovani altre signali di a malatia, u ghjornu ùn hè micca malatu. In u casu oppostu, l'animali rabid veni à dorme.

Cumu hè a rabia trasmessa in i cani?

A infekzione cù a ravita si passa da a saliva, u sangue è i fluidi biològichi di l'animali malati. A persona hè più spessu infettata cù sta maladie cù i ghjacci foru di un cane: A saliva di l'animali vi piglià nantu à a pelle danucata, è à traversu è in u sangue.

Dopu un mumentu un cane in maladie, una persona accumincia a avè cunvulsioni annu. Ancu a vista o so sonu di l'acqua chì và da u grigiu, ci hè un spasma di a larynx è ci hè una idrofobia. A pacienza si ferma ferma è ancu aggressiva, hà cunvulsioni di u sistema respiratorju. A prossimissioni di a ràbia hè accumpagnata da paralisi è morte.

S'ellu hè accadutu chì vi eranu tistati di un cane , lavenu cù savonu sottu à l'acqua corta à almenu 10 minuti. Ùn sò micca appiicatu juxtaglite nantu à a ferita o cauterizzate. Avemu d 'andà in l'uspidale quandu u più prestu.