Volcani di Colombia

Per mezu di u territoriu di a Culumbia , passanu a muntagna di l'Andes. In a parti miridiunali di u paese, i massif sò in 3 rameddi parallelli, chjamati a Cordillera orientali, uccidintali è Centrale. Stu territoriu hè carattarizatu da alta sismicità è un gran numaru di vulcanoi, extinti è attivu. L'ultimi causanu dannu significativu à l'agricultura è a pupulazione.

Per mezu di u territoriu di a Culumbia , passanu a muntagna di l'Andes. In a parti miridiunali di u paese, i rami di arrannu in 3 rameddi parallelli, chjamati Cordilleri orientali, uccidintali è Centrale. Stu territoriu hè carattarizatu da alta sismicità è un gran numaru di vulcanoi, extinti è attivu. L'ultimi causanu dannu significativu à l'agricultura è a pupulazione.

U vulcani più famusi di a Culumbia

In u paese ci sò parechji volcani, chì sò chjassi di a muntagna cù crateri. Hè una parti di parchi e riserve naziunali, è in i so piani sò vintu una varietà d'animali è cultivà i pani raru. I cimi sunu ammirazioni di l'escalaturi è di i visitori di natura . I vulcani più famusi di Culumbia sò:

  1. Nevado del Huila (Nevado del Huila) - hè situatu in i dipartimenti di Tolima, Uila è Cauca. Hè una muntagna massiva, a cima di quale hè una altitudine di 5365 m. Hè una forma alargata è hè cuparta di ghiacciu. U vulcano si durmiu duratu circa 500 anni, è in u 2007 hà principiatu a manifestazione di l'attività in a furmazione di cendizzioni è di e terrimoti. In April sta ci era una eruzione di Nevado del Huila: ùn era micca vittite, è circa 4000 residenti eranu evacuati da i stabilimenti più vicini.
  2. Kumbal hè un stratovolcano attuali, chì hè cunsideratu a maiò miridiunali di u paese è appartene à u dipartimentu di Nariño. U so altitudine sopra à u nivellu di u mari hè 4764 m, è i piani sò cuparti di numerosi crateri è i flussi di lava. A forma di a muntagna hè un cunnimentu truncatu, ncurunatu da l'estruzione di dacite.
  3. Cerro Machín - hè situatu in a parti cintrali centrale di l'statu, hè una parte di u Parcu Naziunale Los Nevados è appartene à u dipartimentu di Tolima. Stratovolcano cunsiste parechji picchi, u più altu di quale righjunghje à 2750 m di livellu di u mari. Hè a forma di un cone è hè cumpostu di parechji capasti di frasi, tefra è lavurava lava. In ghjiru à l'immensità di settimane, cusì sta muntagna hè unu di i più periculosi in u pianeta. A so attività aumentò in u 2004, cù l'ultima erupciona avà principiu di u 13u seculu.
  4. Nevado del Ruiz (Nevado del Ruiz o El Mesa de Herveo) - si classifica prima di i volcani attivi più perikulosi in Sudamerica. In Colombia, hè chjamatu "mortali", chì in u 1985 u vulcano rialighjava a vita di più di 23 mila persone (Tragione Armero). Ci hè una muntagna in i zoni di Tolima è Caldas, u so puntu più altu hè à 5400 m di livellu di u mari. Hè strappatu in glacier centu anni, hà a forma di cun, appartene à u tipu Pliniu è compone di grandi capi di tefra, rocci piroclastichi è lavurava lava. L'età di Nevado del Ruiz supira 2 millioni d'anni.
  5. Azufral (Azufral de Tuquerres) - stratovolcano, chì si trova in u territoriu di u dipartimentu di Nariño. U so picculu alcuni 4070 m. Prutrezza vicinu à a muntagna un furmatu di caverne di lava è una caldera chì anu fattu un diametru di 2,5-3 km era furmatu. S'arrizzonu in u periodu di l'olughjene (circa 3.600 anni fà). À l'altra parte di Azufral hè u Lagoa Verde. In u 1971, ci sò tremanti quasi (circa 60 volte), è a attività fumarolica fu gravata nantu à i piani.
  6. Cerro Bravo (Cerro Bravo) - si trova nantu à u territoriu di u Parcu Naziunale Los Nevados è appartene à u dipartimentu di Tolima. Stratovolcanu hè statu furmatu durante u Pleistoceni, è compostu principarmenti di dàcciuli è righjunghja un altu di 4000 m L'ultima volta in eruzzioni appena appena in u seculu XVIII-XIX. A cunferma scritta hè statu priservatu, ma stu fattu hè signalatu da analisi di radiucunò. Oghje, a muntagna hè carattarizata da egezioni di flussi piroclastichi, per questu una forma di cupola cunfurmata quì.
  7. Cerro Negro de Mayasquer (Cerro Negro de Mayasquer) - si trova in u dipartimentu di Nariño, in a cunfini cù l'statu di l' Equadoru . À a cima di a muntagna, ci hè un conu, induve hè una caldera, aperta à u punenti. In u cràcenu furmò un picculu lagu, longu i banche di quale ci sò numerosi fumarole. L'ultima volta stratovolcanu spluta in u 1936. True, i scientifichi ùn sò micca propriu sicuru chì l'attività hè statu fatta da Cerro Negro de Mayasker, micca u Reventador vicinu.
  8. Doña Juana - situatu in u dipartimentu di Nariño, cunzistenti di 2 caldera è accede à u sudu-punenti è nordu-est. Hè un vulcano andesite-dacite, u cimi di quale unisci diversi paghjoli di lava. Era attivu da u 1897 à u 1906, quandu u crescita di a cupola era accumpagnata da flussi piroclastichi. Duranti l'eruzzioni, più di 100 persone mortu da assentimenti vicinu. U vulcano hè sempri cunsideratu attivu.
  9. Romérale - hè u stratovolcano di u meziornu nantu à u cuntinente, situatu vicinu à a cità di Aransasu in u dipartimentu di Caldas. Pudica à u massiccio Ruiz Tolima, è a roccia ummiche si cunsiste in andesite è dacite. U vulcano hè carattarizatu da eruzzioni di u tipu Plynian, chì risultau in dipositi di a pizicu, sipatu da una capa di terra.
  10. Sotara (Volcán Sotará) - si trova in a pruvincia di Cauca, vicinu à a cità di Popayán è appartene à a Cordillera Centrale. L'altezza di u vulcano hè di 4580 m di livellu di u mari. Hè 3 caldari, chì dà una forma irregular. In u penditu hè a fonti di u fiume Patia. A muntagna retene a attività urdinatore è fumaròlica, è l'stazzione di monitore constantemente registra an activity sismiche.
  11. Galeri (Galera) - hè situatu in u dipartimentu di Nariño, vicinu à a cità di Pasto. Hè un putente grandu è grande cù una altezza di 4276 m. U diametru di a basa hè di più di 20 km, è u cràter hè u 320 m.U u lagu s'hè furmatu in una prufundità di circa 80 m. Durante l'ultima eruzione in 1993, 9 persone eranu uccisi nantu à a prima (6 investigatori è 3 turisti). In i sèculi susseggiati, ùn hè statu osservatu casualità, ma dinò l'evacuati dui volte da a zona di risicazione.
  12. Nevado del Tolima - era furmatu 40 mila anni, cù l'ultima eruzzione hè statu in u 1600 aC. Stratovulkan si trova in u territoriu di u Parcu Naturale Los Nevados, in u dipartimentu di Tolima. I so piani sò cuparti di cespuglii è pratiche, nantu à quale anu animali. Hè a più piacevule per arrivà à a muntagna da a cità di Ibague.
  13. Purase (Puracé) hè un vulcano activo locatu nantu à u territoriu di u Parcu Naziunale di u stessu nome in a Cordillera Centrale, in a pruvincia di Cauca. U so puntu massimu hè una altitudine di 4756 m. A cima di a muntagna hè cuparta di neve è hè una forma cònica. U cràter hè carattarizatu da una multitùdine di fumarole è i surgenti termali sulforati. In u XX sèculu, eranu 12 eruzione.