Abbazia di Bellapais


L'Abbazia di Bellapais in Cipru hè unu di i monumenti più impurtanti di l'architettura gòtica isulana. Sfortunatamente, stava fermu male. Ma ancu quelli chjosi di strutture chì pudemu vede issa sò di grand valore è sò capaci di traslassi i so televidenti à u distanti XIII sèculu - u tempu chì l'abbey era custruitu.

Da a storia di l'Abbazia di Bellapais

A storia di l'abbazia hà principiatu in u 12e seculu, quandu u monacu agustinianu si stalla in u paese di Bellapais. In u 1198, cuminciaru à custruiscia u monasteru di Santa Maria a Montagna, chì era dopu trasfiriti a l'Ordine di E Preghjunti. Per via di i vestiti bianchi di l'Ordine, u monasteru era chjamatu "Abbey Bianco".

Lu cumplicatu di u monasteru era espansione rapidamente, chì cuntribuitu à i donus generosivi di i peregrins. Gran accostu à u sviluppu di l'abbey hè statu investitu da u rè Hugo III. Fici custruiri un patronu di u monasteru, una grande retazione è parechji piani. A custruzione di u monasteru fù cumplittatu in u 14u seculu. U so nomu mudernu fù datu à l'abbazia à un tempu quandu i Venetiani rignaru Cipru. In a traduzzione da u francese significa "Abbazia di u mondu".

In a storia di u complexu di munasteru di Bellapais ci sò longu periodi di prosperità è i tempi difficiuli chì l'abbey era culpita da quandu u decadenza morale impregnava nantu à u so territoriu. Ora l'Abbazia di Bellapais in Cipru hè un attrattu turisticu. In più, u so territoriu hè utilizzatu per i manifestazioni culturali. Per esempiu, ogni annu hè un Festival di musica di Festival Bellapais Music International.

Un passaghju per u complexu di munasteru

Cusì, decisu di piglià un tour per l'Abbazia di Bellapais. U primu ciò chì prubbabbilmente simpaticà ogni turistru hè a locu di l'abbazia. Hè custruitu nantu à una piccula intrata. Certi parti di u cumplessu sò micca praticamenti priservatu. Cusì a parti occidentali di a struttura hè cunsiderata a più arruinata.

Ma u bastimentu di u monasteru, à u cuntrariu, si manteneva bellu. In u bè cundimentu hè ancu una retazioni, custruita in u principiu di u seculu XIV. À l'intrada per ellu truvate un sarcòfagu hà magnificatu. Per i monumenti, hà realizatu u rolu di una fontana in u lavu di e so mani prima di passà à a refizzione. U salone hè custituitu da dui corpi è hè cèlibbri per a so acustica accustulata. Hè in questu annu per quellu avvenimentu musicale. U magazzinu, situatu sottu à a refizzione, hè ancu perfettu.

Turisti muderni ùn anu micca bisognu di apprezzà a bellezza di a fugliale ricca adornata di u monasteru. Ma mantendu l'antica grandezza di l'arcu ci permette di imaghjini quantu era magnificu l'edificu. L'elementu principalu di i so decoru era l'ornamenti caduta.

Un fattu interessanti

Uni pochi seculi fa l'Abbazia Bellapais era cunsideratu un locu cunghjuntu. U fattu hè chì in u XV sèculu l'abati di u monasteru accuminzau di ricuddari di i canonii stritti. I servizii fussenu cunnisciuti menu è menu spessu, è più spessu i abati pudarete vedenu accumpagnatu da e donne. A fine, u cumpurtamentu hà purtatu à un scandalu apertu. Arrivatu in l'abbazia, i suldati hà realizatu tutte e monacu. Hè cresce chì in memoria di questu avvenimentu in u tribunale di u cumunità di u monasteru si eranu cipresi.

Cumu visita?

U trasportu pùblicu à l'abbey ùn si n'andà. A manera più faciule per arrivà cù un taxi o un caru pagatu .