A'Famosa


A cità di Malacca , situata annantu à a costa occidentali di u statu di Malasia , hè cunzidiratu unu di i più grandi centri turistici di u paese. Grazzi à l'unicu patrimoniu storicu è culturale quì sottu u regnu Portoghese, Olandese è Britannicu, 10 anni fa chì u centru di a cità hè stata cumpresa in a lista di l'installazione di l'UNESCO, è questu quandu a so popularità criscinu assai. Unu di l' attraziu principale di Malacca hè l'antica fortizza di A'Famos, chì e funzioni diventeranu più tardi.

Interessante per sapè

Fort A'Famosa (Kota A Famosa) hè cunzidiratu unu di i monumenti architettoniali surviventi europei di l'Asia sudorientale. Fu fundata in u 1511 da u grande Afonso di Albuquerque in navigazione Portu, chì hà cusì pruvatu à rinfurzà i so pussibuli novi. U nomu di a furtizza era simbolica: in portoghese Un Famosa significa "famoso", è in verità - oghje stu locu hè unu di i più significattivi in ​​Malacca, è a cità hè vicinu à i principii attrazi turistici ( Palazzo dei Sultani , Museo d'Arte Islamic , etc.). ) aghjunghjenu solu l'impurtanza.

A principiu di u XIX seculu. A'Famos era casi distruttu, ma una coincidenza furtunata impedite questu. In l'annu quandu era urdinatu di demolisce a furtizza, Sir Stamford Raffles (u fundatore di u Singapore mudellu), visitò a Malacca. Cunnisciutu per u so amori grandi di a storia è di a cultura, hà cunsideratu chì hè necessariu conservà u munumentu architectural più impurtante di u XVIe seculu. Sfortunatamente, solu una di e turroni cù a porta - Bastiuni di Santiago, o, chì hè chjamatu in u pòpulu, "a porta à Santiago" hà survivutu da u forte forte.

Struttura di Fortezza

In a custruzzione di a furtizza di A'Famos, più di 1,500 persone participonu, a maiò parte di quali eranu prigiuneri di guerra. I materiali principali in a custruzzione sò rarissimi è ùn anu micca un equivalente in russu, in portughese i so nomi sò cum'è "batu letrik" è "batu lada". L'urganizatori credi chì e sti rocci unichi sò stati presu di parechji isletimi chjassi vicinu à Malacca. Hè sorprendente, stu materiu hè incredibbilmente hardy, grazia à quale a ruine di u forte è à questu ghjornu sò casi in a so forma originale.

A principiu di u XVI sèculu. A citadella hè stata di parechji murte è quattru torres:

  1. Prisma di 4 stati (spaziu ristrettu micca residenciale, situatu in u centru di a furtizza è avè impurtante significatu strategicu è militare);
  2. A residenza di u capitanu.
  3. Uffiziu di Quarter.
  4. Stasi per municioni.

In l'internu di a furtizza di A'Famosa era l'amministrazione portughese, cumu 5 ghjesgi, un uspidale, parechji mercati è i attelli. À a fine di u seculu XVII. a citadella hè stata captu da i cunquistatura Olandese, com'è averemu pruvinentata da u stemma di armali di l'indi orienti indiani, priservatu sopra l'arcu, è a scrizzione "ANNO 1670" (1670) sculpuzzu sottu.

Una altra evidenza di u fattu chì una volta sti rigioni guardianu u forte majestuvule, fù scupertu micca tantu tempu, in u 2006, in a custruzzione di un grattacieli di 110 metri. Cusì, in u prucessu di scavu, i travagliadori sò stati attraversu i ruvelli di una altra torre di a fortaleza di A'Famos, chjamatu Bastiuni di Midleburg. Sicondu i ricchieri, a struttura era custruita in u regnu di l'Olandese. Dopu avè scupertu un prezzu preziosu, l'archeologi sùbitu accuminciaru a studiari, è a stessa edizzione si traspurtò à un altru locu.

Cumu ghjunghje?

Pudete vultà in i ruvelli di A'Famosa in ogni mumentu, è assicurà gratuitu di carica. L'unicu obstacle à u forte hè a casi absoluta totalità di trasportu publicu in Malacca , cusì u megliu per arrivare à a furtizza hè di riservà un taxi o allughjà un caru . Inoltre, pudete dumandà direzzione di i residenti lucali chì sò sempre felici cù aiutà i turisti.