Biblioteca Vaticana


L' attrazioni principali di u Vaticanu hè a Biblica Apostolica del Vatican, a biblioteca più rica chì gestiona l'Edizione Media è u Manuscritti Rinascimentu. Papa Nicolau V fundau a biblioteca in u XV sèculu. E cullezzione di a bibliothèca sò sempre rimbursati, è oghje più di un e un milionu millone di libri, circa centu cinquanta milla manuscritti, ottu mila trentuni incunabuli, più di cente mila gravure, trenta centu mila muniti è medichi. A Biblizia Apostolica Vaticanale hè custituita una scola per a furmazione di a biblioteche, un laburatoriu in u quale copièghjani copia di a cullezione.

Cumu a cambià cambiassi è sviluppà?

Scopre i tesiori di a bibliuteca hà iniziatu à u IV seculu. Questu avvene hè assuciatu cù u nome di Papa Damascu I. Prima, i ducumenti eranu manteni in l'archiviu, è solu in u VI sèculu fubbe statu u primu libbirariu. In a Medievu, a Bibbia Appostolica Vaticanu fù scuparta, e tanti di i ducumenti eranu persu pirdiu.

U fundatore di a biblioteca di u Vaticanu issa hè cunzidiratu chì hè Papa Nicola V. U so predecessori hà ancu urdinatu è hà almacenatu travagli preziosu, ma era Papa Nicola V chì hà assai aumentatu i fondi di a bibliuteca, in particulare per a so collezione persunale. I biblioteki di a bibliuteca si dispunibule à u publicu generale in u 1475 è numeratu più di duie è mità mila còpies. Per fà cunnosce cù i documenti era permessu solu in u spaziu sottu a tutta voglia di u libartariu.

Sottu pattu Papa Leo X, a Bibbiuteca Vaticanu hà acquistatu parechji manuscritti, perchè ellu hà cunsideratu à rimbustramentu è crescenu a cullizzioni cum'è a so missione principale. In u 1527, a biblioteca hè stata devastata, danuviu, è parechji ducumenti erani distrutti. Pope Sixtus V hà decisu di trasfurmà a bibliutbra in un novu locu. L'architettu Domenico Fontana hà custruitu un edifiziu chì a biblioteca di l'Apostolicu Vaticanu era dopu fattu. Era assai più grande ca l'antichi è armari di lignu, cuminciaru a èssiri usatu per u almacenamiento di esposi.

Dopu à u seculu XVII, a tradizione appeared to accept la coleczione di persone è persone riali comu un rigalu. A Fundazioni di a Biblicologia Apostolica Vaticanu fù rimbursatu ancu da manuscritti scurriati durante a guerra in altri Stati. À questu sensu, deve esse chjamatu a Reina di u Suèghjie, Christina, chì hà datu a libreria assai libri interessanti recullati da ellu è u so babbu in parechji paesi di u mondu.

A principiu di u seculu XVIII, Clement XI avanzava cun una expedizione à Siria è Egittu, per ricchezza è ricusà e cullizzioni di a biblioteca. In più di 150 valori sò stati trovanu chì anu ricuminciatu a cullezzione di a Bibbiuteca Vaticanu.

L'invasioni di e truppe di Napoleone era un altru passu in u sviluppu di a bibliuteca, postu chì assai copii di a cullezzione anu segatu è purtate fora di u paese. Dopu, a maiò parte di u robba era restituita à u Vaticanu.

L'annu 1855 divintò significativu per a Bibbiuteca Vaticanu, postu chì a cullezzione di a recita includia i libri di u Contu Chikonyar è i manuscritti di u Cardinale Mayu, chì cuntatu circa 1,500.

Un novu milestone in u sviluppu di a bibliuteca era l'elizzioni di u papa Leonu XIII, u granni rifuratore. Hè quellu chì hà apartu a sala di lettura è li dispunì a libbra stampata. Fundò un laboratori di ristorante, hà scritti regoli per a compilazione di catalogi di manuscritti, chì sò sempre in forza oghje. Lu papa Leo XIII hà aumentatu significativamenti a quantità di exhibiti di a Bibbia Apostoltaica Vaticanale in u Vaticanu.

I travaglii chì a Bibbiuteca di Vaticanu hè invucata per realizà a realizazione:

Andemu per un viaghju per i porti di a bibliuteca

A Bibbia Apostoltaica di Vaticanu hè enormu è per a cunvenzione hè divisa in i palazzi tematii. In u 1611 un salottu attruva, chjamatu u salonu di a casale di Aldobrandini. Ùn cuntene u frescu frescu, chì detica a festa di Alessandru Magnu è Roxanne. In u salone sò manteniate altre fresche di l'antichità, riguardanti IV aC. e. In a sala di papiru sò stati macchiati "Ravensky papyri" In u salone si trovanu cunti di oro cù una stampa di sceni da a vita di i persone di quellu tempu.

In u 1690 u Hall d'Alexander hè statu apertu. Freschi chì decoranu i mura di a stanza, parlanu di a vita è morte di u papa Piu. Doppu a vita è u pattatizza di u papa Paul V dinu à duie di u listessu salottu. A magazzina di a Palatine Library hè a Galería Urbana VIII. In più nantu à e finestre di questa stanza ponu vede strumenti astronòmichi.

U salone, chì conserva l'artifacti di i primi cristiani, hè stata aperta in u 1756. I trovi di l'antichi etruschi è i Rumani sò situati in u Museu d'Art Secular di a Bibbia Apostolica. U postu, chì cuntene i battelli è i vapuri, hè chjamata a Capilla Pius V. L'esibiti sò assai interessanti, assai sò fatti di metalli preziosi. A cullizzioni di Clement hè impannuta cù frescoes da l'artista Angelis, chì mostra scene da a vita di Piu VII.

U salottu di e manuscritti è libri hè chjamatu salone Sistine. In u salottu sò i freschi più ricchi di i librerie di l'antichità. L'imagine sò supplementate da signatures.

I ruler sunu assai admirati è cumpostu in u so unuri di un attrachju. U papa Piu IX hè stata premiatu un suchore, un di i palazzi di a Bibbia Apostoltaica di u Vaticanu era chjamatu in u so onore. Avanzamente, in sta sala, ci sò stati mantinuti a glurificazione in u so onore, è avà sò esibiti tessili medievali.

In più di a cullezzione di libri, manuscritti, scroll è altre cosa, a Libbola Apostolta Vaticana hè un dipositaru di muniti è medichi.

Governance

Hè ancu interessante per gestionà a biblioteca di u Vaticanu. Oghje, u capu di a bibliuteca hè u cardinal-librarian. U so assistente principal hè u prefettu (più spessu implicit in tècnicu, raramente materie scentifichi). Ci hè un sustitutu di u prefect, è i manigerie di e cullezioni è i saloni, è dinò di u tesoru è di u secretariu. In più, sottu a Bibbia Apostolta Vaticana, hè statu urganizatu un cunsigliu, chì hè rispunsabili di cunsiglià u cardinali-bibliotecaria è prefettu.

Cumu visita?

A Bibbia Apostoltaica vaticana hè aperta da settembre à lugliu. A l'agostu, hè impussibile acquistà à a bibliuteca, postu chì questu mese hè un vacanze di tutti l'attivi. A Bibbia Apostolta hè aperta per visita in i ghjorni di sepi da 8.45 à 17:15, u sabbatu è di u ghjornu di ghjorni off.

Nimu ùn pò andà à a biblioteca. Senza fatta solu, solu i scentifichi è i studienti graduate si ponu ingressu, ma i studienti ùn sò micca permessi d'entre. I turisti sò una categuriu separata, per quessa, avè pagatu per a tour 16 eurò, vi scontru in unu di i posti più maravigghiati da u pianeta. Un nanzu impurtante in visità a biblioteca hè l'apparenza. I vostri robbi ùn anu micca pegadulidi, sfidi, aperti. Violatori di u codice di vestitu ùn pò micca intrutu in l'abitazione di a biblioteca.

Per accade à a Bibbia Apostolta di Vaticanu, bisognu di sceglie un modulu convenientu di trasportu:

  1. Metro: avete bisognu à aghjunghja nantu à u trenu à una di l'estazioni in a linea A. U destinazione hè a stata di u Musei Vaticani.
  2. I buses cù numeri: 32, 49, 81, 492, 982, 990 vi purtaranu à a Bibbia Appostolica di u Vaticanu.
  3. U numicu tramicu 19 hè ancu imbuttatu in direzzione bona.

U Vaticanu tira l'imaginazione cù a presenza di tanti monumenti di l'architettura è a cultura in una spaziu pocu à pocu. Hè una cità cù i so abbitani, tradiziunali è vacanze . Sì avete l'uppurtunità di visità stu locu maravigliu, ùn abbandunate micca a chance di visità unu di i principali attraversu di u Vatican - a Bibbia Apostolica.