Casteddu d'Aigle


U Casteddu d'Aigle hè un locu storicu è culturale di Suisse . Hè situatu à a cità di u listessu nome, u so nome traduce cum'è "l'ajia" - da u nome di i primi diritturi di terra urbana.

Un pocu di storia

U casteddu di Aigle hè stata custruita da elli à a fine di u XIIesimu seculu, è in u XIII seculu succerti i prupritarii - i dritti à a trasmissione à Signori di Sillon. Tuttu stu tempu queste tarri era sottu u protettoratu di i duchi di Savoia. In 1475 e truppi di Berna trovu a cità, è u casteddu fù bunditu. In ogni modu, era prestu restituutu da i so invaders, è in u 1489 fù ricustruitu un pocu. In più di a funzione protettiva, hà ancu servitu cum'è a residenza di i guvernatori di Berna .

À a fini di u seculu XVIII, u cantonu di Lehmann (cchiu di rinuminata rinumitu a Wo) com'è u risultatu di a revuluzione acquistò l'indipendenza, u casteddu divintò propiu di l'autorità citadine. Hè un hospitalu, un tribunalu è un cumuni. Dopu, u casteddu cuminciò à esse usatu com'è preso è realizava din funzione finu à u 1972. In u 1972, i prigiuneri fùbbenu trasfiriti a prisione di Vevey , perchè nimu di i abitanti di a cità di Aigle era vuluntà di serve com'è guverner. Dopu quì, u casteddu era apertu per i turisti, è u museu di u Vinu è Viticulture hè stata stabilita in e so pareti.

Museu di vinificazioni

A cità d'Aigle hè a capitale di a regione vitiviniche di Chablais; quì sò prudutti cume famusi di i sapori di vini bianchi cum'è Les Murailles, per a pruduzzione chì si usa uva di u vignetu Badoux, è Crosex Grillé Grand Cru. Grazie à i lochi di legnu di grassu, e raghji sò quì un gustu particulari, è i vini bianchi sò assai specifichi, cù noti di note di frutta. Quì ci erani cultivati ​​è u vinu hè statu fattu ancu durante u regnu di l'Imperu Rumanu. In attu, i vini sò u sicondu (dopu à u casteddu) locu locu. Per quessa ùn hè micca surprisa chì u museu di vinu hè stallatu à u casteddu di Aigle.

L'exposizione di u museu di u vinu è a viticultura cuntene di più di 1.500 anni di storia di vignaghjoli. Quì pudete vedere prenotazione di antica prugna di uvizami (u più anticu data di u 1706), distilleri, signolate, colture di bottiglia, zucca, scecchi, decanciante è veture di vinu, visitate u macchina reconstituita è davilna. Inoltre u museu prupone à visità a cucina ricustruita in u mezzu di u XIX seculu. In u sotano sò prudutti maghie, chì ghjinuvendu esse adupratu per u cantu di vinu - ora quelli boni grandi ùn sò micca usati per questi scopi. U salone tutale hè dedicatu à u Festival Wine World, chì hè tenutu in Vevey vicinu una volta in 25 anni.

In modu, pudete truvà à un altru museu cunduciutu cù vignaghjoli, pocu distanti da u castellu: direttamente contru hè l'edificu di Maison de la Dime, in u quale u museu di vignaghjoli opera. L'exposizione museale compone di più di 800 nomi di vignaghjoli in 52 paesi.

Cumu à u casteddu?

Per accustà à u casteddu, prima deve piglià u trenu à Visp o à Lausanne è cambia à l'adinu à Aigle. Ci hè ancu un trenu diretta diretta da l' aeroportu di Ginevra , ghjè ogni mitati ora. In un caru rentatu da Lausanne, pudete piglià l' autostrada A9, a distanza hè di 40 km.

Unu di i castelli più belli in Svizzira corre da l'aprili à l'uttulu annantu è prendende visitadori tutti i ghjorni di a sema, solu i luni. Oghje ghjornu - da 10-00 à 18-00 cun un respiro per lunch da 12-30 à 14-00. In lugliu è d'aostu, travaglia senza ghjorni fora è senza pause. U prezzu di u bigliettu 11 CHF, per i zitelli da 6 à 16 anni - 5 CHF.