La mezchezza di l'imperatore


Unu di i più antichi, ma più interessante interessanti architetturale, storicu è religiuusu di a capitale di Bosnie-Herzégovine - Sarajevo , hè a mezchezza di l'imperatore, oghje ghjornu micca solu per i musulmani chì preminenu quì, ma ancu per i turisti. Naturalment, i viaghjatori sò permessi solu in un tempu quandu i supportori di l'Islam ùn anu pricatu. A mezchezza hè chjamata Tsarskoy, è in lingua bosniava sona cusì Careva Džamija.

Cumpagnatu quasi 600 anni fà

A mezquita hè stata rializata in u distante 1462, quandu Sarajevo era parte di l'Imperu Ottumanu, è in u tronu era Sultan Murad II, unu di i rigulari più ghjusti è umani di l'imperu in a so storia. Fu durante u so "regnu" chì assai era custruitu: moschea, scole, palazzi.

In ogni modu, Vuk Brankovic, chì hà avutu cunfrontu dopu un pocu dopu, era un tirannu cruel, distruttu tutta a cità, cumpresa a mezchega. Fu ricustruitu in u 1527, quandu u tronu hè stata riesciuta da un altru regnu granduviale, Suleiman the First - un artighjanu educatu è cunnisciutu è u joyero chì strughjanu à sviluppà u so statu. Cumu cun ellu, ancu in Murad II, un grande numaru di strutturi di varii tipi eranu edificati.

Invece, Suleiman era ancu un tirannu cruel chi punìu a pirsuni per a più nica fault o semplice sospetti, ancu cunfermati, di tradimentu. A strada, a mezicata imperiale fù chjamatu after Suleiman.

Monumento di l'architettura ottumana

In a so architettura, a Mezchea di l'Imperu cuncorreca cunfidenza à altri edificazioni religiose simili di u so tempu.

Immediatamente davanti à l'intrada, un locu spiciale per l'abuluzione fù creatu, perchè i musulmani ùn ponu pricà micca finu à ellu lavò i pede è e mani. Per via, hè per questa raghjunghja chì sempre deve tene da i vostri pezzi prima di pricà.

Naturmente, ùn truverete micca in e so carru, perchè l'isula pruibite l'imagine. I mura di a mezquette sò imbruttati cù pitturi, murales, mosaici è e carpelle sò stati nantu à u pavimentu.

In modu, e donne Musulmani ere prega in a mezchemu, ma in una stanza separata. Prima di entra à sta struttura religiosa, deve circundà i so corpi. Hè permessa di abbandunà solu e mani (à e mani) è a faccia.

L'ultima retacchione grande di a moschea hè stata rializata in u 1983, durante quale si hè stata restaurazione interna è esterna. Inoltre, i travaglii di ricustruzzione faciule parechji anni fà, per riparà e danni riffesi da a struttura in a meza di l'anni 1990, quandu una guerra brutali era in prugressu in u paese.

Cumu ghjunghje?

A turchera visitatore pò esse ghjornu, ma solu per l'ora quandu ci sò preghje. I donne averebbenu bisognu di u codice di vestitu.

Truvà una moschea in Sarajevo ùn micca un prublema, u minaretu si pò vede da afar. Ma per avè à Bosnie-Herzégovine ùn hè micca cusì simplice. U prublema hè chì ùn ci hè micca una cumunicazione diretta diretta cù questu paese. Per quessa, vola da Moscu, avete da fà trasferenzi in l'aeroporti maiò in Auropa - Istambul, Viena o Berlinu, secondu u voce sceltu.

L'opzione di u viaghju diretta hè pussibule in a staghjone di vacanze, quandu i società turisti organizanu carte, ma, sicuru, pudete ghjunghjene à bordu solu à acquistà un bigliettu.