Fontane di Berna

A bella è cumposta capitale di Svizzera hè a cità di Berna . Questu hè unu di i settuli assicurati bè cunsigliu cù una storia ricca è un grande patrimoniu architettonicu. Unu di l' attrativi di a cità di Berna sò i so fonti.

Cità ​​di centu fountains

Più di più di mezzosa un seculu trà e europeani è inveterate turisti, Berna hè cunnisciuta com'è "a cità di un centu fountains", anche in verità, ci sò digià più di 100 d'elli. A storia di assai di elli ci porta à u distanti di u XIII seculu, quandu l'urganisii di a cità hà sbagliatu pani à ottene l'acqua pura l'acqua per i bisogni di i citadini. A strada, ancu in parechji fountains l'acqua hè adattata per pumparice, chì ghjè u locu di i casali vicini è i turisti savvy utilizan.

Ùn sò tutti i vechji ponte è e fontane anu survivatu parechji anni. Dopu tuttu, sò stati primi urighjini è fatti di legnu, è questu hè micca u materialu più inturnoù. Dopu più tardi molti fonti di acqua acquistate una seconda vita - solu in petra o in una intricata cumpusizioni.

I funtani Bernese - chì sò?

Tandu vi maravigliate assai, ma a presentazione di a fontana classica in a forma di una bacina cù fiures fiaschi di acqua iridescent in Berna ùn hè micca travagliatu. Dopu tuttu, inizialmente, ricordemu, qualsiasi funtana hè una fonte di l'acqua potable.

Uni di l'antichi vignici vechi anu intricatu adornatu cù figuri è stucu cum'è creatu da u maestru Hans Ging. U primu such funtana si prisintò in Berna in u 1520. Ci era quindi sette fonti simili in Old Bern . Hè assai interessante chì u disignu di ognunu di elle hè individuu è tematicu, dedicatu à un certu caratteru mitologicu, reale o religiu.

In generale, queste funtani anu persu - una funzione di disignu: una figura larga brillanti nantu à una colonna alta, chì in u passatu hè interessante decorata cù decoru è stuccu. Sicondu parechji liggi, parte di i fondi chì sò attribuiti annu per a riparazione è mantenimentu di fonti - un fondo privau, partenu da a volontà in u XIX seculu, a cità per u manutenzione di fontane. Allora chì sò questi esotti?

  1. À u cantonu di u Strada di Kramgassa, micca da u torre di u clock tower di Tsitglogge , finu à u 1535 Ci hè una bella fonti di Tseringer dedicata à u fundatore di a cità di Berna. Hè propiu, pare com'è un osteru in armatura cun un mantellu è un pianu, ma un simbulu di a cità.
  2. In Berna, ci hè una funtana "Justicia" , chì mostra a ghjustizia ghjusta - Themis cù una spada è pesi. Hè situatu nantu à a quadra di Römerberg è hè l'embodiment di a primacitati di l'essenza supra l'stampa cullettiva di tutti i fori di putere: l'imperatore, u sultanu, u ghjudice è u papa.
  3. Prima di l'edificazione di l'Agljene di u 1542 a funtana "U pumadoru standard" ci vole. A statua di un guirreru hè sculpitu da a petra, hè vistutu di armatura di cummattimentu, è in mani tenenu una bandiera cù l'imaghjini di u palcuni di cità. Di sicuru, ùn anu micca esse statu senza e sculture di l'oziu, chì mantene u suldatu da a pierna.
  4. Una di e terribbili funtani a Berna - "Devourer of children" . Per supra u chjucu Kornhausplatz torra un ogri enorme, chì a borsa hè chjera di i zitelli, una di e quali hà digià principiatu à devour. Questa hè stata capimata di un villanu miticu per avè i zitelli di disubbidienti.
  5. Fountain "Piper" , forsi, hè unu di i più simplici, micca micca carbu di qualcosa sensu specialu, ma ferma bella. A figura di un piper in un vestitu blue classic cun unu di i strumenti musicales insolite è misteriosu.
  6. A fontana "Strelok" s'assumiglia assai luminosu contr'à u pianu di i so "fratelli". Chì ghjè interessante, un omu, anche vistutu di l'armatura di u so tempu, ma in i so mani sò solu una spada è una bandiera, è a pistola hè tenuta da un tassu inghjustice à i so pedi.
  7. Inoltre, a fonti "Anna Seiler" pertenece à u ciculu di fontane di i seculi XV-XVI. Sicondu l'idea di l'autore, l'estatua palesa a moderazione. A fontana hè rapprisintata da una figura femina in vestiti senzati chì vichja l'acqua da una manca in un coltu. A fontaine hè dedicata à u fundatore di u ospitalu.
  8. Unu di i caratti biblicu di Samson , straggiate i mandiboli di u lionu, diventò dinò a fontana in Berna. Ciò chì interessante hè chì prima era a fonte hè stata chjamata antica fretura, hè chjamata "Macellu", è solu in u 1827 fù datu u nome chì hè ghjustu finu à i nostri ghjorni.
  9. Una di e funtana scelti in Berna hè "Mosè" . U prufeta prupone un libru in una mano, induve tutti i Dui Cumminzioni sò scritti, è a seconda volta puntale à u cumandamentu "Ùn fate micca un ídolo". Hè cresce chì l'autore di a figura hè Nikolaus Sporrer, è e culonni è a bacinu sò Nikolaus Shprjungli.