Cattedrale di San Paolo


Mdina hè una cità in quale tempu hà cadutu. A capitale medievale di Malta hà largamente numerosa di maestri d'arte è hà assai attraversu. A cattidrali di San Paolo in Mdina hè u marcatu interessanti chì tutti i Maltis sò tantu orgogliosi. Hè assai veru fora è internu. A stu mumentu hè una catedrale attiva, cusì durante una visita, pudete truvà un servitu o missa.

Da a storia

E residenti lucali di Malta crenze chì a Cattidrali di San Paolo in Mdina hè stata custruita nantu à u puntu di Malta, induve u primu Vescu Publiu si truvò l'apòstulu Paul dopu u famusu naufragu. Sfortunatamente, dopu à u terriquatu in u 1693, a catedrale fù distrutta è hà deve ricustruita. A primu Catedra di San Paolo in Mdina hè stata fatta in u 1675 da u famusu Countu Maltès Roger di Normandia, cù l'architettu Lorenzo Gaf.

Dopu à l'elementi distruttivi, quandu si sbarcavanu a prima catedrale sottu à a basa, un tesori preziosu hè statu trovi - muniti d'oru cù u stemma di armali. Per via di quest'annu, una furia sguardu scuppiò trà u viscuvu di a cità è u Gran Maestre, ma in 1702 tutti i discutiri cessati è a nova cattedrale di San Paolo hè cunsacrata. Hà soru, dopu à u terrimotu, i capulaviani di e opere d'arti di a prima catedrale puderia esse cunservatu, chì ancu oghje tutti i visitanti puderanu apprezzà.

A Catedda di San Paolo in Mdina fù corona cù una grandi cupulare straordinaria in u 1710. Os residenti lucali crede chì in questa creazione Gaf superava. Eppuru, era questu edifiziu chì detti Gaf a fama di u mondu, perchè a so siluette unica è l'attrattiva decorativa fascinava tutti i visitatori di Mdina. In u 1950, a cupola di a catedrale era raffinata, cum'è l'elementi decoratichi.

E qual hè?

A Catedra di San Paolo in Mdina hè un esempiu di un luxu baroccu. Un stilu maturu, sia fora è internu di u tempiu, si captivanu tutte l'aligeri è i turisti. A dicurazioni interiore di i muri è u tettu hè simili à a cattidrali di San Giuvanni. Hè dinò un pianu di mosaicu incalcudu di tomboli à cavaleri, è ancu rapprisentanti di l'aristocrazia maltisa. U valore stòricu di a catedrale hè rapprisintatu da i frescoes di u naufragu di l'Apostolu Paulu. I più freschi interessanti è charmanti sò in l'aspidu di a catedrale.

Una valurizazioni per a Catedra di San Paolo in Mdina era a pintura di Mattia Preti "L'Appelli di San Paolo", chì puderia survive durante u terrimotu. In più di sta criazioni, una pittura exquisite "A Madonna è l'enfant" di u 15 seculu hè cunsideratu impurtante. In a catedrali sò parechje gravure di u famosu Albrecht Durer - un gravure mundiale, maestru di lignu.

U reloge à a Catedra di San Paolo in Mdina attrava a vista di parechji turisti. Dui marcelli di i relitti sò creati per u compte di tempu è di data. Basatu nantu à a legenda, stu vigilante hè statu creatu per cunfundassi u diàvule è impedisce di ingressu à a catedrale.

In u mumentu, vicinu à l'altare in a cattidrali, i casali sò tenuti. Dunque, cum'è u 60% di a pupulazione di Mdina sò credevi, a ceremma di a festa hè cunsiderata cumptativu è solu in questa cattedrale. U fattu soru era chì dopu à u matrimoniu à a Catedra di San Paolo, Mdina ùn era praticamenti micca divorziazione.

Cume accade à a catedrale?

Pudete fà fà à a Catedra di San Paolo in Mdina. Stu templeu pò esse vistu da ogni locu da a cità. Hè situatu à u quadru cintrali di San Paolo in u centru. In questu territoriu, assulutamente tutti i tipi di trasportu pùblicu , cumprendi busi (eccettu intercepte). I costu di viaghju 1,5 euro.

L'ingressu à u tèmpiu hè assicurà gratuitu per tutti i visitanti. Funcione di ghjornu da 8,30 à 17h00. A 6 ore, i servizii o messa sò stati tarri, chì pò esse sia visitatu da i parrocchiliali.