Delfiniu di parechji anni

Delphinium hè una pianta herbacezia è salvatica da a famiglia di furia. Ma l'addivatori sò stati scumpiuti diversi variità di giardinu di u delphinium di a perenne: simile, semi-doppia è terri.

A fiorita hè assai decorativa è hè una forma irregulari, cunzistenti di cinque sémali, dui ligeri è staminoidi, cum'è l'ochji, pistilli è stamens. I soli i fiori di u delenu perenniu sò cullate in un arbore è cresci a 3-5 cm di diàmitru, sò di culori diffirenti: a maiò parte di tonalità di u blu, è più raramente rosatu o russu. Floru in lugliu - aostu.

Cultivazione di u perenniu delphinium

Per assicurà chì u fiore di u giardinu ùn si pèrdite è hà assai glurificatu cù fiorente, hè bisognu à aderiscenu a seguenti reguli per a santezza un delfiniu longu è curaggiu:

  1. Situazione - hè adattatu per un locu assulanatu senza valdi cun terrenu fertili senza stagnazioni di l'acqua. Assicurativu ùn hè micca adattatu per u cultivamentu di a pianta di delphinium è di a terra pesada pesada.
  2. Sposcione - pudete fà plantà delphiniums in a primavera (a fini di aprili) o in u falonu (finale d'aostu - a mese di settembre). In a 40x40x40cm di sughjettu di granu, u compost, a cendrerie è l'abbinimenti minerale devenu aghjustà. Dopu à siverza, u fiore si deviesu d'esserà prima di a so razzi. A distanza annantu à i culori si deve almenu 50 cm.
  3. D 'acqua - delphinium hè una cantera moderata di l'umidità in u locu, perchè deve esse acquaghjatu comu necessariu per prevene l'acqua. Regiu per falla sottu à a radicali, senza ùn cundiscenu nantu à e foglie è fiori.
  4. Alimentà - induve u delphinium fòrmanu una fierida foglia verdura, deve esse alimentata. Hè stata fattu dui volte: in April - una suluzioni di superfosfatatu, sulfatatu di potassiu, urea è di prima flora - una solu suluzione cumplette è humus. Ancu l'addevu di fertilizazioni sò reapplicati dopu à fioritura, per a so repetizione. In questu casu, hè adupratu un fertilizzante cumplessu cun prefigurazione di fosforu è potasio.
  5. Ammaistitu . A cura di u delphinium hè un rinfriszanti (micca più di 5 cm), trasfurmendu i bivu, a lottere di u troncu à una altezza di 50-70 cm, salda puntuale da i zucculi à una altezza di 15-20 cm è dàcenu.
  6. Trasplante - cun eccitassi di l'arbulu (ghjeneralmente dopu à 4 anni), u ristorante hè ricumandatu per esse aghjurnatu: dividite u risiziu è trasplante à un novu locu. Questu hè megliu fattu à a fini di a primavera o in Aostu.
  7. A ripruduzione - i delphinium riproduce in parechji maneri: dividendu arbusti, cuttings e sali, ma di mantene a varietà di fugliale si deve aduprà metudi vegetative.

Cumu preparatori un delphinium per l'inguernu?

Hè l'inguernu di l'ingraldi ancu tutti i preparazioni per l'inguernu chì u pianoforte à l'arburettu duverevulebbe spuddate, alluntanatu è reginu.

Ma quand'elli sianu chjamati l'arburetu di u delphinium per l'inguernu (in solitu ghjovani), ci hè necessariu di trimiglià u frontalu di micca pocu, ma à una altitudine di 15 a 20 cm, perchè per u vignetu voce l'acqua ùn ponu micca versu l'eorienti è ùn puderebbenu.

Delphinium: problemi è pesti

Delphinium ùn hè micca affettatu di e parolle, ma u so cultivamentu pò esse cumplate da e seguenti malatii:

Per cumbattalli, avete spruverà e piante cù i preparazioni necessarii è sguassate i foglie è i timbi afflicati. Per impidiscia l'aparicio di e malatie, hè cunsigliatu per micca mancu fà a pianta di u delphinium, spicchendu regularmente e ragiunità , micca tagliate di morte è raghjunate riguardu à l'acqua curretta.

Delphinium hè bonu solu per a dicurazione di u giardinu di fronte, ma hè stata grande in u vasu.