Diu di a fertilità trà i grechi

Priapu hè u diu di a fertilità trà i Greci. Ci hè parechje versione chì spiega quale esattamente era i so genitori. A maiò spessu si sò inclinati à a variante chì Dionisiu era u babbu, è Afrodite era a mamma. Hera ùn hà micca piace l'Afrodite è a punizzioni di l'illegità, hà toccu u so abdomen, chì hà purtatu à l'aumentu di i genitori di u fetu. Dopu à u nàscita, dopu avè scupertu u difettu à u zitellu, Afrodite l'abbanduneghja è a mancava in u boscu. Cum'è u figliolu di Dionisu, Priapu era cunsideratu simbulu di potenza maschile è l'unità di morte è vita.

Chì hè cunnisciutu di u diu di a fertilità in Grecia antica?

Un gran numaru di miti di Priapus sò assuciati cù u culo, chì hè statu a so animali sacru è un simbulu di luce. Per esempiu, quandu u diu di a fertilità decide di cumpete cù questu animali, quale elli ha un òrganu genitale più longu. Stu mitu duverà dui versioni, secondu chì quellu chì hà venutu u cuncorsu. In a variante chjamata induve Priap perdiu in battaglia, hà eventualmente uccisu u burricu, chì diventò un animali sagru è una di e custellazioni in u celu. Ci hè una altra legenda in quale l'anticu diu grecu di a fertilità decide di scupraru l'oghje uccidintali à a festa di i dii, ma in u momentu più cruciale u sceccu chianci è era arristatu. À quellu tempu Priap anu detesta l'animali è sò sacrificati per ellu.

In prima, Priap hè cunsideratu cum'è una divinità Minore d'Asia è solu in l'èclàssica classica diventa famosu in Grecia. Ntantu cù u cultu di Afrodite, l'addee di Priapu passau à l'Italia, induve hè identificatu cun u diu di Fertilità Mutin. In generale, era cunsideratu a so divinità inferita è a crescita trattatu cun certi disrespect. A maiò spessu in Grecia, u diu di a fertilità era rilevatu cum'è un scarabeci cù un capu russu è un grande ertu phallus. Dopu un certu tempu, Priapas principiò à esse cunsideratu patronu di vigneti, orchards, piante d'animali è insetti, cusì i so figuri anu detti vicinu à elli. I Greci anu creutu chì ellu puderia scantà e latri. E fattu e figghi crescita soprattuttu di u boscu o pasta di terrazza. In u territoriu di l'Asia Minori, ci era un gran numaru di stella in a forma di phallus.

In a pintura, l'antica fertilità di Diu Priap hè statu ritrattu cum'è un omu nudu. I difetti di a ropa ponenu u phallus erecci. Circundente spessu un sciccareddu chianciatu era spressione. In Grecia, un tipu ùtuficu di poesia priapista era apparsu. I parcorsi petite per quelli poeti sò chjamati "Priape". U cultu di u diu di a fertilità persistia in Grecia per un tempu assai, anche dopu l'adopzione di u Cristianescu, anche u fattu chì a chiesa in tutti i manichi possittanti di soppressà.