Gnoseologia - i principii è e direzzione principali di l'epistimulugia muderna

U desire di acquistà a cunniscenza hè sempri cunzidiratu una di e qualità impurtanti necessariu per u sviluppu di l'individuu . Dunque, i fundamenti di l'epistimulugia - a direzzione di a filusufìa sultantu à u prucessu di a cugnizzioni - sò stati disposti in l'antichità. Per quessa, a so età esatta hè chjamata problema.

Chì hè a gnoseologia?

Per fà una idea generale di sta rùbbrica, unu pò capiscenu l'urìgie di u termu stessu. Hè furmatu da dui conceptu grechi: gnoseo - "cunnoscenu" è logos - "parolle, discursu". Ci hè chì l'epistimulugia hè a scienza di a cugnizzioni, questu hè interessatu da i modi in quale una persona repite l'infurmazioni, u modu da ignoranza à l'illuminazione, i fonti di pura cunniscenza è in applicazione à i momenti studiati.

Epistimulugia in Filusufìa

In u iniziu, u studiu di l'avvisu di dati com'è un fenomenu era parti di a ricerca filosofica, diventendi dopu una unità separata. A gnoseologia di a filusufìa hè un dipartimentu chì studia i fruntieri di a cugnizzioni persunale. Hà accumpagnatu u ramu principali da u principiu. Quandu i ghjente hà scupertu u novu tipu di travagliu spirituali, ci eranu dubbii nantu à a cunferma di l'autenticità di a cunniscenza ricuvata, u cuntrastu di e dati di a superficia è di u significatu prufunnu accumincia.

A teoria di l'epistimulugia ùn hè micca furmata immedtamente, hè pussibule traccià i so scorni chjassi in a filusufìa antica. Dopu ci parevanu formi è tipiche di a cunnissioni, l'analizamentu di l'evidenza di cunuscenza hè stata fatta è a quistione di acquistà u veru sapientu, chì divintò u principiu di l'escepticismo - un cursu di disciplina separatu, eranu cunzidieti. In u Medievu, in cunnessione cù l'acquistramentu di una persuniva religiose da a visione di u mondu, l'epistimulugia principiò à opposti à i putenzi di a mente à i revelazioni divina. A causa di a cumplessità di a cumpitenza duranti stu pirìudu, a disciplina hà prugressa significativamente.

In a basa prisente in u Novu tempu, ci sò cambiamenti noti in a filusufìa, chì avè suvitatu u prublema di a cugnizzioni. Un tipu classicu di a scienza hè creatu, chì in u 1832 sarà chjamatu epistimulugia. Hè un avenimentu avanzatu era pussibuli per u cunsigliu di u persone di u so postu in u mondu, quellu chì hè ghjucatu in manu di e forze suprani, acquistenu a so vulintà è a responsabilità.

I prublemi di epistimulugia

Una ricca di storia di disciplina è una varietà di scole aperta à questa unepochi di dumande chì demandanu una risposta. I prublemi principali di l'epistimulugia, cumuni à tutti l'urdinazioni, sò quì.

  1. Cause du cognition . Hè significatu amparà e prerequisite per truvà spiegazioni di ciò chì succede. Hè cresce chì sò custruite in a necessità di anticipà futuri avvenimenti cù una alta cumplessità di u sistema, senza chì a risposta à e novi funzioni seranu constantemente ritardate.
  2. Cundizioni per acquistà a cunniscenza . Sò includenu trè cumpunenti: natura, l'omu, è a forma di a rapprisintazioni di a rialtà in ricunniscenza.
  3. Ricerca per a surgente di a cunniscenza . L'Epistimulugia examina u puntu cun l'aiutu di una quantità di prublemi chì devenu furnisce una idea di u trasportatore iniziale di l'infurmazioni, l'ughjettu di a cugnizzioni.

Epistimulugia - Species

In u cursu di ottene u pensamentu filosoficu, i distrosi seguenti principali in l'epistimulugia fôru distinti.

  1. Realisticu Naive . A mètrica di a verità hè l'òrgani di u sensu, ùn ci hè micca diffarenzia entre a percepzioni umana è l'statu vera di e cose cusì.
  2. Sensualism . Rispone di cunniscenza solu nantu à a basa di i sensi, se ùn sò micca quì, l'infurmazioni in a mente ùn ùn pare micca, perchè a persona reste sola nantu à i sensi, è elli chì u mondu ùn ci hè micca.
  3. Razziunalismu . I cunniscenze riale sò solu esse acquistati cù l'aiutu di a mente senza piglià in cuntalli i dati trasmessi da i sensi , chì invariabilamenti distortenu a realtà.
  4. Scetticismu . Hè dubbitu à ogni puntu di a cunniscenza, dumanda micca di cunforme cù l'opinione di l'autorità, finu à chì a so valutazione hè fatta.
  5. Agnosticismu . Parlà di l'impussibilità di capiscenu tutta u mondu - i sentimenti è di u mo spessu cede micca pezzi di cunniscenza chì ùn sò micca abbastanza per piglià a panorama completa.
  6. Optimismu Cognitive . Crideu in a pussibilità di ottene un sapori exhaustu di u mondu.

Epistimulugia muderna

A scienza ùn pò esse staticu, essendu influinzatu in u prucessu di sviluppu da l'influenza di l'altri disciplini. In l'urge scena, i principii di l'epistimulugia sò ottimisimu cusitimi, escepticismu agnosticismu, chì sò cunziddi in a intersezione di una quantità di disciplini. In più di a filusufia, a psiculugia, a metodulugia, l'informatica, a storia di a scienza è a lògica sò includeu quì. Hè assumatu chì tali sintesi di l'avvicinamenti aiutanu à capisce u prublema più in prufonda, evitendu un studiu superficial.

Epistimulugia: libri

  1. S.A. Askoldov "Epistimulugia. Articuli » . I principi di l'epistimulugia, chì currisponde à u cuncettu di panpsychism proposé da AA Kozlov, sò sviluppati. L'autore di l'articuli cuntinua u so sviluppu.
  2. M. Polani, "Prughjettu Persunale" . Hè dedicatu à l'estudo di a natura di u sapientu in termine di a sintesi di a filusufìa è a psiculugia di a cugnizzioni.
  3. L.A. Mikeshina, "A filusufia di cunuscenza. Capi polemici " . Scuprite questi chì sò partiri à u back burner o contruversu.